Annons:
Etikettdekoration
Läst 4440 ggr
hermitage
2010-10-20 20:17

julsaker

när ska ni sätta upp era julsaker? ska nog sätta upp sista veckan i november Skrattande

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Annons:
yumyumyum
2010-10-20 20:50
#1

Vintersaker åker nog fram i mitten av november om jag inte kan hålla mig längre, annars kommer det och julsaker upp i början av december.

Gunlog
2010-10-20 21:24
#2

I år ska jag ha fullt julpyntat när det är 2:a advent. Efterföljande helger är vi inte hemma…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Valpar
2010-10-20 23:29
#3

Första advent kommer julsakerna upp! Ljusslingan utomhus brukar sättas upp någon vecka innan Glad

[Theriss]
2010-11-02 12:53
#4

Jag kommer julpynta till första advent, det kliar så i mina fingrar redan och har gjort sen början på oktober!!! Det har aldrig hänt förr kan jag tala om… måste vara alla hormoner då jag väntar bebis i mitten på december =P Det är också en anledning till att jag vill pynta tidigare, annars kanske jag inte kommer orka.

WinterPrince
2010-11-02 12:57
#5

Adventsljusstakarna kommer upp till första advent, ev även glittret jag brukar ha runt gardinstången. Om jag inte har en egen gran förstås då hamnar glittret där…

Tomtar och ev julgransklädning blir 1-2 veckor innan jul. Oftast sker det lite succesivt, några saker i taget.

Rita-S
2010-11-02 20:17
#6

dagarna innan 1 söndag i advent kommer ljusen fram, övrig julpynt kommer en eller två dagar innom julafton!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[Majasmamma]
2010-11-02 23:02
#7

Sätter också upp allting sista veckan i november, till 1:a advent ska allt vara klart! Skrattande Förutom granen som tas in och kläs runt lucia.

hermitage
2010-11-03 14:23
#8

Längtar jätte mycket till jul har aldrig gjort det så mycket som jag gjort iårSkrattande

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

[Majasmamma]
2010-11-03 16:27
#9

#8 Samma här, fast jag har kommit fram till att jag nästan längtar mer till själva julmånaden och allt mys innan jul än till själva julafton. Skrattande

wolfgirl82
2010-11-03 20:33
#10

Här kommer allt upp till första advent. Kan ite hålla mig längre. Ja förutom granen då som kommer upp ett par dagar före julafton

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

hermitage
2010-11-03 21:09
#11

jag med:) att få julpynta inne och ute. slå in julklappar och att pynta granen:)

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

[Malin]
2010-11-04 20:47
#12

Det beror lite på när jag har tid men innan första advent i alla fall :)

Belimas
2010-11-07 11:11
#13

Allt utom Julgranen kommer upp till första advent =)

Annons:
Gunlog
2010-11-07 19:31
#14

Jag har gjort mitt livs kap! Jag har ropat in 1 st Leissner-tomte på auktion. Jag har velat ha en Leissnertomte sedan barnsben.

En Leissnertomte är en gammeltomte med elektrisk lykta i handen. Denna har röd luva, grön tröja och bruna byxor. Det finns utan lyktor också, men detta är alltså den som jag kallar för "Den äkta Leissnertomten". Denna som jag köpt är en liten tomte, 24 cm hög, kanske jag får tag på en som är större innan jul. Den största som jag set är 70 cm hög och gick på 4700:-. Min lille gav jag 500:- för.

Men, ni kan inte förstå. Så glad jag är… En dröm har gått i uppfyllelse…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Maria-Graddnos
2010-11-08 03:20
#15

Veckan innan 1a advent: Storstädning av ett rum varje dag - alla textilier tas bort.

1a advent: När huset är helsanerat och ekar av frånvaro av tyger - upp med stakar, mattor o gardiner - Myyysigt.

12 dec: Alla andra julprylar upp, varje rums pynt i egen låda.

22 dec: Julgran väljs ut och huggs av hela familjen o sätts upp.

Njuuuuuta!

hermitage
2010-11-08 19:06
#16

har tänt julslingan runt altanen för en timme sen:) vet att det är tidigt men såg att 2 andra hade gjort det:) såg en som hade satt upp julstärnan i fönstret. längtar jätt mycket till all julpynt är uppeSkrattande

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

TerriZue
2010-11-12 00:14
#17

Hehe… här hemma åkte julgardiner och ljusstakar upp redan igår. :P Det har snöat massor och är så fint här hemma och det är ju faktiskt inte så förligt långt kvar till advent, så jag tyckte det var okej. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

hermitage
2010-11-12 14:42
#18

ah nu blir jag avendsjuk ska sätta upp det nästa vecka

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

hermitage
2010-11-16 19:44
#19

har idag satt upp julgardiner och satt upp ljus slingor men ska inte tändas förrens på fredag

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Gunlog
2010-11-16 20:54
#20

Men det är inte 1:a advent förrän nästa söndag… Jag ska börja putsa fönster i helgen som kommer…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
ceiling8
2010-11-17 15:19
#21

Va tidigt alla sätter upp sina grejer!;) Julgardiner, stjärnor och ljusstakar sätter vi upp till första advent. Lilla luciatåget och lusseduken till Lucia. Övrigt julpynt, tomtar och så vidare runt 3 advent, fast blir nog närmare 4:de advent i år när det är så långt mellan 4:de och julaftonObestämd Och granen tas in MAX tre dagar före julafton!

LillaBenice
2010-11-17 22:23
#22

min mamma har redan satt upp julstakara..D:

Gunlog
2010-11-18 18:10
#23

Min granne har redan satt upp sina ljusstakar. Allt prat om julen här inne har gjort att jag bestämt mig…

Advent kommer upp denna helgen och gardinerna nästa helg. Det innebär att jag gör i ordning ett fönster i taget. Putsar ett fönster och sätter upp i det, sedan går jag till nästa osv. Gardinerna tar jag nästa helg, för det tar för lång tid annars. Ska ju byta i alla rummen…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[LucyInTheSky]
2010-11-18 19:11
#24

Jag har satt upp mina adventssaker idag.. Det lyser så fint ur fönstren så =)

Grannarna kollade lite konstigt på mig men vem bryr sig =)

Gunlog
2010-11-18 19:20
#25

Precis, Lucy. Vem bryr sig? Bra skrivet. Tihi! Ja, mitt kommer upp i helgen.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
2010-11-18 20:13
#26

Jag tänker få fram gardiner och ljusen efter middag i dag Oskyldig

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2010-11-18 22:33
#27

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Gunlog
2010-11-19 19:52
#28

Förstååååååååår diiiiiiiig….. Tungan ute

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
2010-11-19 23:50
#29

Min 5-årige son har själv valt ut adventsljusstake och adventsstjärna till sitt rum. Han hade innan en röd träljusstake som blinkar om man vickar på ena ljuset, så den är inte speciellt säker. Nu vågar han var uppe på sitt rum själv, och då tänder han ju en massa så den röda staken är historia.

Jag sa till honom en dag när vi var och handlade, att han fick välja själv.

Jag är så stolt över honom.

Idag putsade jag fönstret i hans rum och han satte själv upp både stjärna och ljusstake. Han ställde sig i fönsterkarmen och hände upp sin nya stjärna, hängde upp sladden över gardinstången och kopplade sakerna själv. Jag ska ta ett foto och lägga ut här. Man kan tro att det är en tonåring som valt det, men han är bara 5 år gammal…

Ordning och reda ska det vara, och prydsam är han. Han gillar inte ens att vara utklädd på maskerader, för då kan han inte vara "ren och snygg". Allt ska vara fint, och, som sagt, han är bara 5 år… Min "påg"…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
2010-11-20 09:33
#30

å där sa du något! I dag är det bara en minusgrad så jag skal nog putsa fönster i dag medans det är rätt millt! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

hermitage
2010-11-20 16:30
#31

har tänt slingorna och ljus stakarna och satt upp några tomtar:)

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Sara
2010-11-20 16:35
#32

På fredag åker gardiner och stakar fram här.

Innan dess ska fönsterna putsas och gardinerna strykas.. Urk..

Sara

Rita-S
2010-11-20 20:10
#33

Nu har jag tvättat fönster på innsidan iaf, och fått upp gardiner och ljus!
http://www.rexy75.blogspot.com

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Belimas
2010-11-21 00:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Jag måste erkänna att jag har tjuvstartat lite, pepparkakshuset är redan klart och även årets julgrupp men annars har jag lyckats hålla mig från att börja pynta Glad

Annons:
Gunlog
2010-11-21 11:01
#35

Jag gjorde hälften av mina fönster igår. Ska ta resten idag… I veckan ska sonen få dekorera adventsstaken med de 4 ljusen…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Theriss]
2010-11-21 16:18
#36

Jag har också tjuvstartat. Fick grönt ljus från sambon att sätta upp ljusstakarna idag haha. Så glad jag är =P

berobe
2010-11-22 15:40
#37

Jajamen- nu är det dags att pynta inför advent och lysa upp i gråmoset!! :-)) Glad

Gunlog
2010-11-22 15:43
#38

Alla fönster i huset är gjorda. Insidan av vårt sk uterum är putsade. Jag har utsidan kvar, samt altanrummet. Adventsstaken pyntade sonen igår.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
2010-11-22 16:24
#39

I dag tänker jag tvätta utsidan av fönstren nede samt inne uppe :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dragonstar
2010-11-22 16:43
#40

Juljusdakarna komemr fram vid första advent. Samtidigt byts visas gardiner om det behövs och så komer lite mer passande ljus och kanske ltie glitter upp. Mellan Lucia och jul kommer mer jukpynt upp tex en stor skål med julgranskulor på bordet och ltie nötter. Vecka ninna jul komemr granene fram. föröker vänta så lägne som möjligt men det är så mysigt med grannen. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

krimskrams
2010-11-22 19:16
#41

Julgardiner och ljusstakar samt en del utebelysning den första advent!

Julgranen kommer samma vecka som julaftonen!

Fast jag har redan tjuvstartat med olik-färgade ljus i serie i en av mina stora ljusstakar på trappan!

Annons:
Falksonchristmas
2011-06-17 12:00
#42

Huset och trädgården är färdigt och tänds den 1a Advent.

Inne brukar det vara färdigpyntat till Lucia då vi även tar in granen Glad

Sedan är allt framme tills tjugondag knut.

Ps. se till att alltid ha en tomte kvar framme året om som skydd mot onda väsen som annars kan ta över huset ;-)

För julstämmning och många juleljus besök min hemsida!

http://falksonchristmas.cybersite.nu/

Upp till toppen
Annons: