Annons:
Etikettdieter
Läst 6603 ggr
[Malin]
11/4/10, 8:45 PM

Kalorisnåla julrecept

Är det möjligen någon som har några tips på kalorisnåla julrecept? Exempelvis på lussekatter, pepparkakor, olika slags julgodis och även julmaten.

Annons:
Gunlog
11/5/10, 11:42 AM
#1

Åh, äntligen tillbaka efter några veckors kvällsarbete. Jag googlade på din rubrik och fick fram en massa gottigottgott…

Här är bl.a. en länk till Kalorisnåla chokladbollar

Mumziiiiii…. Tungan ute

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

mariatingsund
11/8/10, 11:29 AM
#2

Surkål är jättegott på vinter då man har extra behov av vitaminer. Kan tillagas eller ätas rå.

Kåldolmar är bra GI mat, och gjorda på surkål smakar himmelensk.

Recept på surkål som sallad till skinka korv o diverse på julbordet:
en burk surkål, (skölj o krama ur lite så det inte blir för surligt) finhacka rödlök, blanda ihop med en nypa salt, en nypa kumminpulver, en nypa paprikapulver och en bra stänk solrosolja eller pumpfröolja. Blanda och låt dra. Praktiskt för man kan förbereda redan dagen innan och det smakar bäst dag 2. Man kan dryga ut med kalla fasta kokta potatisbitar, då blir det som kallrätt.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[iovis]
11/16/10, 10:03 PM
#3

Godis ska väl inte vara kalorisnålt, meningen med godis är väl att det smakar gott! Bättre med hemgjord kola på äkta grädde än  industritillverkade kolor! Tycker jag i all ödmjukhet….

Rita-S
11/16/10, 10:57 PM
#4

#3 det finns kalorisnålt som smakar gott, och det är fritt till var och en vad man stoppar i sig :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: