Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 3293 ggr
Mauo
11/4/10, 11:59 AM

Klapp till faster, Tips!?

Hallå!

I år har vi lottat fram vem som ger klappar till vem, och jag har fått min faster.

Hon bor i polen, träffar henne inte så ofta, så jag har ingen aning om vad jag kan fixa till henne.

Jag gör mina egna julklappar i år, så gärna nåt virkat eller handarbete?

Har letat lite mönster men hittar inget tillräckligt neutralt då jag inte har hennes storlekar/favoritfär osv…

Tacksam för alla tips! Gärna med konkreta länkar och liknande! :)

Annons:
Rita-S
11/4/10, 5:28 PM
#1

mitt förslag skulle vara något som representerar Sverige kanske? En halsduk, mössa, grytlappar eller sådan!

Kanske du kunne virka eller sticka grytlappar till jul? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mauo
11/4/10, 5:32 PM
#2

Låter som en kul idée, men känns det inte lite för simpelt?

Jag har alltid sån otrolig prestationsångest med mina klappar^^

Har nu nån länk till nå bra mönster? :)

Rita-S
11/4/10, 9:36 PM
#3

Simpelt med hemvirkat/stickat skulle jag inte alls säga :D
JAg skal leta mönster, återkommer!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
11/4/10, 9:40 PM
#4

Här har du mönster på Drops design (som kryllar av gratis mönster)

Ett annat mönster

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mauo
11/4/10, 10:39 PM
#5

Nej dom var ju faktiskt riktigt fina!

Tack!

Tar gärna emot fler tips dock! :)

Honestyisdead
11/4/10, 11:02 PM
#6

Grytunderlägg som man gör av kapsyler är roligt att göra. Eller av vinkorkar.

Man kan göra olika mönster.

Eller så kan man med plastpärlor göra glasunderlägg. Du vet sånna pärlor so man sedan styker ena sidan på så att dom klistras ihop.

Annons:
Sara
11/5/10, 12:59 PM
#7

Fråga någon som vet lite mer om din faster om hennes klädsmak, färger osv.

Sticka ett par sköna tofflor, en filt, halsduk och mössa osv?

Sara

Emo
11/5/10, 4:21 PM
#8

Om du gillar Heras förslag, men tycker att du vill göra mer så ta en titt på denna sida.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Gunlog
11/5/10, 7:04 PM
#9

Varför inte göra en glögg? Du kan gå in här inne på Sajtgruppen "Recept - Dryck" och se om det finns något som passar bra…

Det finns att köpa tomma flaskor som tex den på IKEA eller liknande. Den är trevlig att ge bort, eftersom den har en stjärna på sig. Den finns här.

Till denna flaskan kan du virka/sticka en röd sk "flaskstrumpa" med ett hål mitt i som visar ena stjärnan.

Detta var en idé som bara poppade upp, men du får kanske bättre förslag, eller egna idéer.

Att din faster får en hemmagjord dryck, kan väl då vara pga att hon bor i Polen och att du inte träffar henne så ofta… Det är en "bra ursäkt" om någon skulle bli avundsjuk!

Lycka till!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Mauo
11/5/10, 10:36 PM
#10

Underbar ide! Det ska jag se in i^^

och tack för alla andra tips med! Nu blir det ju snart svårt att välja istället^^

Rita-S
11/5/10, 11:25 PM
#11

Recept på hemgjort saftglögg finns här på sajten :) Så det kan man absolut göra med!

Eller man kan göra hemgjort appelsinmarmelad som man kan ha på mackan i ett snyggt litet glas (kostar typ inget alls att köpa ingrediencerna och är desto mer imponerande när det är klart!)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: