Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2161 ggr
[TheoA]
11/8/10, 7:15 PM

Pepparkakshus?

Hejsan! Är det nån här som brukar göra pepparkakshus? Vi brukar göra ett hus varje år. Tycker det är så kul att dekorera!

Annons:
Gunlog
11/8/10, 8:14 PM
#1

Ja, förra året införde jag en ny tradition här hemma. Vår son, nu 5 år gammal, får ta hem en kompis. De får dekorera vars ett pepparkakshus, och jag köper små marsipantomtar och grisar till deras hus. Det är visserligen ett barnpepparkakshus, men ack så roligt det är när de dekorerar. De blir mätta av allt strössel, kristyr och godis… Och de är ju naturligtvis lite småbruna kring munnen, vad nu det kan vara för något…? Flört

Jag letar efter billiga saker som de kan dekorera med julklistermärken mm. De var jätteglada förra julen, så jag har sagt till min son att han får ta hem en kompis varje jul och julmysa lite. Kanske det blir att en kompis får sova över denna julen? Tihi!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[TheoA]
11/8/10, 8:45 PM
#2

Hahah.. jag kommer ihåg att mormor alltid kom hit när jag var så liten och gjorde.. Hon var jätteduktig på pepparkakshus men nu är det jag som har tagit över efter henne… Vi har en tradition som har vart i 2 år .. (Det var min storebror som kom på iden) Vi spränger pepparkakshuset varje nyårsafton med smällare … Oskyldig

Gunlog
11/8/10, 11:00 PM
#3

Hahahahaha! *ASG* Den var bra! Hahahahaha!

(Skrattar högljutt här hemma nu) Jag får göra ett eget i år och spränga, jag med. Jag har en stor trädgård och ett stort fält utanför, så det ska nog inte vara några problem…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[TheoA]
11/8/10, 11:03 PM
#4

#3 Haha.. det är kul att se när gubbarna flyger iväg.. Vi hade ett dass förra året med en skumtomte som satt i det. Då flög han upp så taket gick sönder  Skrattande :P

Gunlog
11/8/10, 11:11 PM
#5

Men Theo, fick inte tomten bli färdig först? Hahahahaha!!! Stackars tomte…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[TheoA]
11/8/10, 11:13 PM
#6

#5 Ja.. Han hade suttit där ett tag så jag tror han var lite hård i magen. … 

Tillbaka till topic… :P

Annons:
Gunlog
11/8/10, 11:19 PM
#7

Vad får det lov att vara på ett pepparkakshus. Lösgodis, nonstops, strössel, kristyr, glasyr… Ja, vad är tillåtet egentligen…?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[TheoA]
11/8/10, 11:42 PM
#8

#7 Allt utomsånt som inte går att äta :) En köttfärssås klick på taket  Flört

Upp till toppen
Annons: