Annons:
Etikettdekoration
Läst 4863 ggr
mariatingsund
11/8/10, 6:45 PM

hur mycket julpynt har ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För egen del har jag en hel vindsgarderob. Först har jag ju en del stora tomtar som jag tycker väldigt mycket om, de har ögon i glas och är mycket charmigare än dde stora billiga tomtar som finns billigt lite överallt idag. Sen har jag ju en större julkyrka, och så brukar jag byta ut vita blomkrukor till röda, har kuddar med tomtemotiv, julplädar, juldukar och julgardiner. Sen har jag ju alla adventsljusstakarna, en i varje fönster dvs det blir 11 st. SEN har jag mindre julpynt, tomtar och änglar både nya och gamla, både kända tillverkare och okända. Jag plockar undan saker som vi har året runtom och ersätter med röda pynt, då blir rummen mysiga. Och så det vanliga julgranspynt tar ju också lite plats. Bifogar en bild hur det kan se ut  hemma hos oss.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Gunlog
11/8/10, 11:13 PM
#1

Oj, så juligt och fint!

Det var en trevlig idé, att sätta in foton på hur man har det julfint hemma…

Jag tycker om att Du har satt in tomtarna i vägghyllorna… Mycket snyggt….

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Sara
11/9/10, 1:36 PM
#2

Jag har ungefär 4 banankartonger med julsaker och tre olika granar. En vanlig grön. En guldkonformad. En vit med ljus längst ut i topparna som ändrar färg.

Sara

Gunlog
11/9/10, 9:46 PM
#3

Hihi! Jag glömde ju svara på din fråga… Skäms

Jag har ca 15 bananlådor med julsaker. Utöver det så har jag en bananlåda med julgranspynt, en stor granvakt, 7-armad ljusstake för stearinljus, 2 plastkassar med utebelysning, en liten bordsgran, en stor dörrkrans (ca 60 cm i diameter), en stor älg i stoppat tyg med en skylt i handen som säger "Merry Christmoos", en stor julkrubba köpt på Vellingeblomman plus 2 bananlådor med julsaker som inte är mina (och som ej heller kommer upp till julen…) Att jag räknat upp enstaka saker är för att de är för stora för att få plats i en låda.

Jag har säkert glömt något, men kommer inte på det just nu.

Ja, just det, jag har ju en Leissner-tomte på hemresa och kommer hit i veckan… Skrattande

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

mariatingsund
11/9/10, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Haha, det var inte så lite det heller Flört

Jag tycker ju att adventsljusstakarna tar mest plats, och de stora tomtarna jag har.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Gunlog
11/9/10, 10:10 PM
#5

Åh, ja, de är ju så fina! Gillar de skarpt!

Jag såg ett par tomtemöss i en heminredningsbutik förra veckan. De var ca 1 mater höga och magarna var stora och runda… Jag såg ingen prislapp, men jag vågade inte fråga heller, för jag hade väl haft en i varje armhåla på vägen hem, med en tom plånbok… Skäms

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

mariatingsund
11/9/10, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

I år har jag hejdat mig, bara två små karaktärtomtar köpte jag på tradera som ska hänga i Julgranen. Söta, kan slänga in en bild till. (Det tyder väl på att jag gillar mina saker) Skrattande

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Gunlog
11/9/10, 10:50 PM
#7

Oh, en så söt liten en med stor röd näsa och bulliga kinder… Det är tomteansikte, det…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Belimas
11/13/10, 7:08 PM
#8

Åh vad jag längtar efter att få julpynta när jag ser dina bilder! Jag har inte så jättemycket saker än, har i och för sig bara en 2:a så jag får inte plats med så mycket som jag vill ha =) Jag har en enorm kartong full med julsaker + en pappkasse med ljusstakar och stjärnor + julgran och x antal saker i en garderob =) Den 19:e ska jag åka in till stan och förhoppningsvis köpa lite mer julsaker.

Upp till toppen
Annons: