Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 3112 ggr
Mitralis
12/1/10, 10:50 PM

Stressljus

Jag undrar hur ni bränner era stressljus.
Bränner ni ner till 1:an och släcker eller bränner ni ner till tvåan och släcker där?



Annons:
Rita-S
12/2/10, 7:47 AM
#1

Stressljus?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mitralis
12/2/10, 9:33 AM
#2

Ett ljus som är som en adventdskalenderGlad Man bränner en siffra per dag men jag är lite osäker på vart jag ska släcka detSkäms



Rita-S
12/2/10, 11:30 AM
#3

*fnittrar* stressljus :D Lyder som du behöver våran julplanerare som ligger som artikel här *knis*

Men jag brukar brinna ner så siffran 1 presis har försvunnit. Den 2 december brinner jag så siffran 2 har försvunnit osv

I år har jag dock inget kalenderljus :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

krimskrams
12/3/10, 12:20 AM
#4

Stressljus minsann! Jag har flera sådana ljus hemma i garderoben från gångna år som jag aldrig hunnit bränna färdigt…

kanske man borde ta sig en städomgång och slänga bort dem!

Inte alls trevligt när något som ska vara fint och avslappnande blir till ett "måste" och orsakar onödig stress!!

Jag har numera skippat stressljusen och bränner istället mina ljus när jag känner för det och vill ha en liten stund av lugn och ro!

Rita-S
12/3/10, 7:55 AM
#5

jag har slutat köpa dom för jag glömmer elda dom Skrattande så det är bara bortkastade pengar, jag har heller vanliga ljus som jag brinner när jag får lust på en lugn stund med levande ljus och te!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

jagga-ewe
12/4/10, 11:13 PM
#6

Har haft kalenderljus alla år, även när jag bodde i Dublin. Nu är det ungarna som tycker det är viktigast. Vi tänder det till kvällsmaten, o bränner förbi dagens datum.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Mitralis
12/5/10, 10:32 AM
#7

#3 Jag ska kika lite på den där artikeln. Skrattande



[LucyInTheSky]
12/5/10, 12:32 PM
#8

Vi har oxå sådana hemma som inte blivit uppbrunna.. =) Men vi brukar ta alla stumpar av de ljus som blir kvar efter jul och göra nya ljus.

Det är kul och blir fin fint =) Har man gamla glas man inte vet vad man ska göra med, häll stearinet där och få en fin ljuslykta.

mariatingsund
12/6/10, 11:44 AM
#9

Det känns lite onödigt att stressa till och med med ljuset.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

vinteralvan
12/6/10, 5:05 PM
#10

För oss är det inte stressigt bara mysig. Jag köper varje år.

mariatingsund
12/7/10, 12:53 PM
#11

Jag skojade bara :-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: