Annons:
Etikettdekoration
Läst 2714 ggr
krimskrams
11/23/10, 1:11 AM

Julens färger

Vilka färger hör julen till?

Är det traditionella rött och grönt eller kanske trendiga silver och vitt eller rent av chockrosa eller svart?

Vilka färger får ditt hjärta att klappa extra mycket vid jul?

Annons:
Sara
11/23/10, 1:53 PM
#1

Jag vill ha mörkrött och silver.

Sara

dragonstar
11/23/10, 4:04 PM
#2

Här varierar det. me nrött grönt guld och silver är det alltid. Sen har vi temagranar visas år blåsilver andra guldvita. Det varierar =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Tofu
11/23/10, 6:22 PM
#3

Såg ett skyltfönster med linnevitt julbord-vackert och lugnt.Matens färger kommer till sin rätt.Även gästernas.

En modern konstgjord julgran, kanske rosa eller helvit med rosa eller blå jul ljus-snyggt.

Annira
11/23/10, 7:10 PM
#4

Rött, grönt, vitt, guld och silver hör julen till!…^^

WinterPrince
11/23/10, 10:06 PM
#5

Jag har två rum. Det ena går i normalfall i rött, gult och grönt. Där blir det röda julgardiner. Sovrummet går i blått och vitt. Där blir det mörkblå gardiner med silverstjärnor på.

Julgranen går helt i silver än så länge.

Gunlog
11/23/10, 11:12 PM
#6

Om man tittar på gamla tomtar, så ser man att de inte alls är röda. De har oftast brunt, grönt och blått som färg på sin klädsel.

Jag tycker att alla de olika färgerna gör sitt. Jag har blått i sovrummet. I köket har jag rött, med beige färg på väggarna, och beige är ju lite "gammaldags" och "träigt" som t.e.x. halmbockar och träslevar.

Sedan kommer då andra färger in. Den gröna från granen, mossan mm. Den gula kommer från senap, och även från apelsinerna. Brunt är också lite av det "träiga", bla från nötterna…

Det är, i alla fall från mig, svårt vilken färg som passar in. Däremot kan jag säga att färger som lila och rosa inte passar in riktigt, enligt mig.

Men, det är olika vad var och en känner. En "modern" jul med rosa gran och flerfärgad blinkande ljusslinga i är kanske vad vissa föredrar framför den "traditionella" med grön gran, "vanlig ljusslinga", halmbock och röda gardiner.

Jag är mycket för det gammaldags. Det som glittrar i min gran är det röda tjocka glittret. Resten är gammaldags julkulor i papier-maché, halmsaker i form av änglar, kransar mm, små minipresentpåsar. Jag har många fina glaskulor, men jag tycker det är för mycket i vårt lilla hem. En gran ser, i mina ögon, större ut om man har "blänkande" saker i den.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Belimas
11/24/10, 10:02 PM
#7

Rött och guld är det som gäller här under julen, har även dom färgerna i Julgranen Glad

Anders 50
11/25/10, 8:20 PM
#8

Rött, vitt och grönt.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

hermitage
11/27/10, 4:08 PM
#9

rött grönt o guld

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

snuz
12/8/10, 11:14 PM
#10

Majoriteten av sakerna här hemma är vita, men det finns även inslag av silver, och lite rött som jag har krävt att få in :)

Upp till toppen
Annons: