Traditioner, historia, budskap!

Julminne från 1960-talet

2017-01-27 09:56 #0 av: Eda

I vår familj har vi som tradition att alla får strumpor, såväl unga som gamla. I strumpan skall det alltid finnas en mandarin i tån, sen paketerad marsipangris, något läsbart och kanske några småpresenter.

Ett år hade vi svägerska och svåger boende hos oss över julen, så jag traskade ut på stan för att skaffa något till deras strumpor. I en tobaksaffär på Nybrogatan i Stockholm hade jag tänkt köpa en handarbetstidning till min svägerska, men eftersom den tidning jag tänkt köpa var slut valde jag en tidning med en vacker påklädd kvinna, som jag trodde var en modetidning. Tidningen var inplastad så den gick inte att bläddra i. Men till min förvåning rodnade försäljaren och stammade: det är en herr, herr, herrtidning! Jag valde då en annan tidning men oj vad jag skrattade, efteråt tänkte jag att det kanske var lite synd att försäljaren inte sålde tidningen för det skulle vara obetalbart att se min svägerskas min om hon fått tidningen och bläddrat i den!  

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna!

Anmäl
2017-01-27 10:03 #1 av: Maria

Hahaha, så det kan bli.Skrattar

Ja det var ju lite synd att du inte fick se svägerskans reaktionSkämtar

/Maria

Anmäl
2017-01-27 10:12 #2 av: Carmarino

Om inte annat så kanske svågern hade blivit glad. Skrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-01-27 13:19 #3 av: Tarotstollan

Gapskrattar Ja, hon hade nog blivit förvånad!

Anmäl
2017-01-27 19:30 #4 av: DesK

Ha ha ha, det hade kunnat bli en riktigt kul och spännande julaftonSkrattar

Désirée

Värdinna för Matlust, Husmorstips, Kost och Hörselskadade

Anmäl
2017-01-27 21:39 #5 av: TjockaBerta

Det hade kunnat bli en oförglömlig jul Skrattar

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2017-03-03 09:39 #6 av: Aleya

Hahahaha hade ju kunnat bli spännande. Jag minns när mamma hade på 90-talet köpt ett set som hon trodde passade hennes kusin som just blivit 30. Jag sa stopp det är ju för tusan kräm för rynkor du köpt. 😂 hon fick inte den presenten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl