Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 753 ggr
Carmarino
1/13/17, 5:15 PM

Tjugondedag Knut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det tjugondedag Knut och enligt traditionen så ska julen dansas ut. Så ni som har granen kvar kan ju ställa till med dans ikväll. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
TjockaBerta
1/13/17, 5:30 PM
#1

Grannen har stått ute hela julen i år men den ska bort på söndag.

>>>Malum domesticum<<<

DesK
1/13/17, 8:53 PM
#2

Vi dansade ut julen förra helgen pga att vi fick en inneboende i måndags.

#1 Hmm…..hur har grannen klarat att stå ute hela julen och vart ska hen på söndag? 🤪😎😎

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TjockaBerta
1/13/17, 9:35 PM
#3

#2

😂Grannen är väldigt tålig och klarar kyla bra men hen är glad över att julen är över nu och att hen får gå hem till sitt på söndag.

>>>Malum domesticum<<<

DesK
1/13/17, 9:37 PM
#4

#3 😃😃😃 Förlåt, men jag kunde inte låta bli 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TjockaBerta
1/13/17, 9:47 PM
#5

#4

Ingen fara. Bara roligt. Jag missade visst något i korrekturläsningen 😃

>>>Malum domesticum<<<

Carmarino
1/14/17, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hann inte "jula av" igår, så idag började jag med att kasta ut granen. Den såg någorlunda hyfsad ut när jag fått av allt pynt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
1/14/17, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Sedan var det dags att klippa ner den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/14/17, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Julgransmattan syntes knappt under allt barr.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
1/14/17, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Och här är de sorgliga resterna när allt väl var ihopsopat.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
1/15/17, 5:51 PM
#10

#9 När jag ser allt bök med granen är jag nästan glad att jag istället byggde min lite annorlunda gran den här julen. Faktiskt första julen "ever" då jag inte haft en "riktig" gran.

Carmarino
1/15/17, 5:55 PM
#11

#10 Ja, det händer ju att jag börjar fundera på om jag verkligen ska fortsätta ha "riktig" gran, när katterna lämnar gröna spår av barr efter sig vart de än går. 😃

Å andra sidan så vill jag ju gärna fortsätta med levande ljus i granen, och det funkar inte med en plastgran.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
1/15/17, 6:39 PM
#12

Herregud! Plastgran kommer ALDRIG in i mitt hus. 😃

Carmarino
1/15/17, 6:49 PM
#13

Inte i mitt heller! Så jag får fortsätta att jaga barr så länge jag orkar. Sedan får det nog bli en rumsgran. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Jimmy.L]
1/15/17, 8:02 PM
#14

Men C den får du allt sätta ihop igen. 😉

Carmarino
1/16/17, 9:11 AM
#15

Nä, den står utanför vårt soprum, nerpackad i den svarta sopsäcken. Har dessutom inte lagt pussel på väldigt många år, så jag hade nog inte hittat rätt plats för alla barren. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: