Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 640 ggr
Tarotstollan
1/4/17, 10:45 PM

Kom tomten?

Hade ni tomte denna julen?

Vi hade ingen eftersom alla var över + 50 men nog hade det varit roligt ändå. Det hör liksom till med en "äkta" tomte! Jag är mest rörlig, så jag fick agera "ej utklädd" tomte!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Honestyisdead
1/4/17, 10:47 PM
#1

Nej honom har jag inte sett på många år, tyvärr  ;)

VildaVittra
1/4/17, 10:53 PM
#2

Tomte dog för ungefär ett år sedan, så jag hade blivit rädd om han kom tillbaka som zombiekatt. Är tacksam för att han inte gjorde det. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
1/4/17, 10:59 PM
#3

Fin kisse! Ja, det var tur att just den Tomten inte kom på besök!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aleya
1/4/17, 11:02 PM
#4

Ne vi har inte haft tomte på år och dar. Och när vi firade med den större släkten var jag alltid TVINGAD (jag gillade det verkligen inte då jag inte är bra på att läsa högt) att dela ut julklappar. Är glad att det bara var jag och mamma med kattor. Vi skriver bara namn på klapparna och så får man dom i handen. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

melonglass
1/5/17, 12:17 AM
#5

Är 19 men har inte haft någon tomte på ett par år. Blir oftast jag som är tomte & delar ut det som ligger under granen. Har syskon som fortfarande är barn men vi har ändå ingen tomte utan mamma la 2 paket vid våran typ kamin som min lillebror på 6 år sen hittade så han tror tomten kom en snabbis på natten och lämna paketen där 😎

Carmarino
1/5/17, 11:16 AM
#6

Vi har inte heller haft någon tomte på många år, inte sedan syskonbarnen var små. Nu har de själv fått barn, så det kanske blir en tomte nästa år.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
TjockaBerta
1/27/17, 9:50 PM
#7

Jag var alltid tomte när barnen var små, i full kostym. Ibland var det bråttom så tomten han bara knacka på fönstret, springa runt huset och gå och öppna tillsammans med barnen. De trodde på tomten rätt länge och det var roligt. 

Nu har vi en i familjen som delar ut alla paket. Det gäller också att kunna läsa rimmen med rätt betoning. Vi håller på ett bra tag faktiskt. Ibland är det sång till men det brukar jag och äldsta dottern ta tillsammans.

Nu blir jag lite nostalgisk. Kanske jag borde låtit barnbarnet se "tomten" i julas?

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: