Traditioner, historia, budskap!

Kom tomten?

2017-01-04 22:45 #0 av: Tarotstollan

Hade ni tomte denna julen?

Vi hade ingen eftersom alla var över + 50 men nog hade det varit roligt ändå. Det hör liksom till med en "äkta" tomte! Jag är mest rörlig, så jag fick agera "ej utklädd" tomte!Skämtar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-01-04 22:47 #1 av: Hera

Nej honom har jag inte sett på många år, tyvärr  ;)

Anmäl
2017-01-04 22:53 #2 av: VildaVittra

Tomte dog för ungefär ett år sedan, så jag hade blivit rädd om han kom tillbaka som zombiekatt. Är tacksam för att han inte gjorde det. Cool

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2017-01-04 22:59 #3 av: Tarotstollan

Fin kisse! Ja, det var tur att just den Tomten inte kom på besök!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-01-04 23:02 #4 av: Aleya

Ne vi har inte haft tomte på år och dar. Och när vi firade med den större släkten var jag alltid TVINGAD (jag gillade det verkligen inte då jag inte är bra på att läsa högt) att dela ut julklappar. Är glad att det bara var jag och mamma med kattor. Vi skriver bara namn på klapparna och så får man dom i handen. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-01-05 00:17 #5 av: melonglass

Är 19 men har inte haft någon tomte på ett par år. Blir oftast jag som är tomte & delar ut det som ligger under granen. Har syskon som fortfarande är barn men vi har ändå ingen tomte utan mamma la 2 paket vid våran typ kamin som min lillebror på 6 år sen hittade så han tror tomten kom en snabbis på natten och lämna paketen där Cool

Anmäl
2017-01-05 11:16 #6 av: Carmarino

Vi har inte heller haft någon tomte på många år, inte sedan syskonbarnen var små. Nu har de själv fått barn, så det kanske blir en tomte nästa år.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.