Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1027 ggr
lutralutra
11/23/16, 12:05 AM

En billig jul - tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej alla! 

Personligen har jag turen nog att ha det hyfsat bra när det gäller pengar. Jag är inte stenrik, men bor billigt, har inte behövt ta några lån mm. Men tyvärr är det inte alla som har det så gott ställt inför julen så därför tänkte jag starta en tråd där vi tipsar om hur man kan fixa sig en hygglig och julig jul ändå, för det tycker jag faktiskt att alla borde få ha! 

Mitt tips kommer ang. julpynt. Jag var ute och kikade på olika loppmarknader i veckan och för strax över hundringen så lyckades jag hitta ganska många tomtar och lite smått och gott, och då valde jag inte ens bland de billigaste prylarna 🙂

Personligen föredrar jag äldre tomtar och annat pynt… Det känns liksom handplockat på något sätt. 

Så ös på med era tips, jag tycker tråden kan handla om allt från mat och godis, pynt och julklappar. 

God jul ^^


Annons:
lutralutra
11/23/16, 12:14 AM
#1

Priserna var; 

Stöveln med järnek 10kr, loppis

Den lilla krukan med järnek 5kr, loppis

De små paketen 10kr för 2 st, dollarstore (egentligen är de ringaskar men jag kommer ha dem som prydnader under mini-granen vi brukar hugga och ha inomhus) 

Tomte med släde 10kr, loppis 

Tyghjärtan att hänga i granen hemmagjorda, 20kr/4st (kostar säkert bara några kr att göra själv!) 

Plaststjärnor med glitter, 10kr/2st, dollarstore 

Lilla tomten med paket var dyrast, 50kr(troligtvis pga att han är lite äldre). 

Tavlan är handmålad och kostade 25kr, (men jag räknar inte det som en julprydnad egentligen). 

Så om jag räknar rätt, 135kr allt som allt.. Kanske inte suuperbilligt men ändå betydligt billigare än att köpa helt nytt.


Tarotstollan
11/23/16, 12:35 AM
#2

Jag letar julpynt hos Myrorna och Emmaus. Även Ö&B kan ha billiga saker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aleya
11/23/16, 8:00 AM
#3

Rusta kan ha billigt bling så som pumlor(julgranskulor för den som inte vet vad pumlor är) och lampor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
11/23/16, 8:17 PM
#4

#3. Det var ett nytt ord för mig, dialekt?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

lutralutra
11/23/16, 9:37 PM
#5

http://www.redtedart.com/walnut-crafts-reindeer-ornament/

Här är ett tips på pyssel av valnötter


Aleya
11/23/16, 10:20 PM
#6

#4 pumlor menar du? Tja det sägs väl kring Norrbotten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
DesK
11/24/16, 9:04 AM
#7

Jättebra initiativ att prata om pynt som inte är så dyrt 🙂 Dock är det inte tillåtet att "låna" bilder från andra hemsidor eller Google, men det går alltid bra att länka till de olika inläggen. Därför är länken kvar, men bilden borta i inlägg #5

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: