Lek, pyssel och tävlingar!

Hemliga tomten?

2016-11-04 22:14 #0 av: Hera

Vi har ju i många år nu haft hemliga tomten och förr har rita hållt i det men nu har hon lämnat. Hur tänker ni som är ny admin kring det?

Anmäl
2016-11-05 18:29 #1 av: Carmarino

Vi har inte bestämt än hur vi ska göra, men återkommer med besked så snart vi vet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2016-11-08 10:25 #2 av: DramaSara

Jag har verkligen uppskattat Hemliga tomten, även om jag förstår att det är mycket jobb med att distribuera tomtar till varandra samt att det årligen verkar vara bekymmer med postgången (alt. att det finns snikna tomtar som får klapp med inte ger!). Jag själv har både fått sen klapp (tror paketet kom i januari) och "väntar fortfarande" på julklappen 2015 från min tomte.

Men det är ju fortfarande roligt om det kunde bli av :)

Anmäl
2016-11-08 22:39 #3 av: Gladasvampen

Har varit med två år i rad och alltid fått min klapp, och hört att mitt tomtebarn fick sin. tycker hemliga tomten är en jätterolig idé, men om det inte finns någon som orkar att ta tag och ta hand om grejen så kanske det blir bättre att inte köra hemliga tomten :)

Anmäl
2016-11-11 14:52 #4 av: Carmarino

Beklagar att ni fått vänta på svaret, men vi har "stött och blött" det här flera omgångar, och vi har kommit fram till att tyvärr har ingen av oss tid att administrera Hemliga tomten i år. Vi får se hur det blir nästa år, men i år går det helt enkelt inte.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2016-11-11 14:55 #5 av: Hera

Det var tråkiga nyheter :( Har ju varit tradition så länge.

Anmäl
2016-11-11 14:59 #6 av: Carmarino

Ja, men det finns ju ett begränsat antal timmar om dygnet, och just nu räcker de inte till för någon av oss.

Anmäl
2016-11-11 15:18 #7 av: Hera

Vad är det man gör?  Man ber medlemmar skicka sina namn och adresser samt intressen och allergier.  Sedan delar man ut detta till deltagarna. Tex i den ordning man fått in det. Så den första skickar till den andra, andra till tredje och så vidare och den sista skickar till den första? 

Sedan berättar man vem som skickade till vem efter julafton.

Om det är så kan jag hålla i det.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.