Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1987 ggr
Roosenlilja
2016-10-21 13:04

Virkade juldekorationer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Julen är på väg och snart får vi ta fram våra julpynt :) Har virkat i några år så det blir lite att plocka fram ändå.
Amigurumi är basmönstret för de flesta saker. Men jag virkar mest på frihand. Hittar bilder på nätet och skapar sedan så gott jag kan.  Kaninen är en stor frivirkad leksak som jag skapat själv efter sagofiguren Lille Skutt.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Annons:
Carmarino
2016-10-21 13:23
#1

Så fina saker du gör. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
2016-10-21 13:49
#2

Så fina och inspirernade saker du gör!🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Roosenlilja
2016-10-21 14:58
#3

🤗 Tack ska ni ha! :)

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Roosenlilja
2016-10-22 14:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Även mobilen behöver värme i vinter ;) Mobilskal Lovika med vintermotiv. Eget mönster
Under fodralet har vi resårvirkade torgvantar/handledsskydd.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

DesK
2016-10-22 14:12
#5

#4 Så jättefint! 🙂

Hur virkar man resårvirkning?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Roosenlilja
2016-10-22 14:18
#6

#5 Tack!
Har lärt mig en smidigare virkteknik igår. Du gör den längd du vill ha, sen virkar du alla maskor i bakre maskbåge med endast smygmaskor hela tiden. Det ser mer ut som stickat och töjer sig jättebra.
https://www.youtube.com/watch?v=ZccjfnEmrRI

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Annons:
Soligajag1
2016-10-23 11:32
#7

Vad duktig du är Kattsussi . 🙂 Så fina Juldekorationer . 

O denna mobilskal!! 🙂 Vad du kan!!

HH 🙂

Ria74
2016-10-25 23:28
#8

Åh, vad fina saker du gör 🙂särskilt tomten i dörrkransen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Roosenlilja
2016-10-26 11:08
#9

#7 o 8Tackar ödmjukast! 🌺

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Upp till toppen
Annons: