Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 4875 ggr
[gulapelsin]
10/19/16, 2:54 PM

Vad ger ni bort i år? (2016)

Startar denna tråd ganska tidigt jag följde lite förra årets tråd tyckte det var kul

Vad har ni köpt/gjort för julklappar hittills och till vilka?  Eller vad planerar ni att ge?

Annons:
[gulapelsin]
10/19/16, 2:58 PM
#1

Jag planerar bara är fattig denna månad ut..

Pappa kommer få fin saltlakrits och strumpor i 100 % ull

min mammas man kommer få fin lakrits

mamma kommer få ett burn cancer doftljus 

min lillebror kommer få strumpor med coolt tryck

och min storebror kommer få samma sak.

Linn Is The New
10/19/16, 3:10 PM
#2

Jag kommer göra julgodis och ge ut, billigt och smidigt. Och köpa ett par snygga påsar och små kort, kanske en och annan röd rosett också.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Carmarino
10/19/16, 5:02 PM
#3

Vi ger inte så mycket julklappar nu längre, men några egenstöpta ljus och en egentillverkad almanacka/kalender brukar det bli. Kanske även lite Praliner, men det beror på om jag hinner/orkar.

Den ende som får julklappar egentligen är nytillskottet i familjen. Han är knappt två år, och jag har inte bestämt mig för vad jag ska ge till honom än. Han är väldigt förtjust i kakor, så kanske jag bakar några minisockerkakor till honom. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Roosenlilja
10/22/16, 2:15 PM
#4

Här firar vi inte mycket till jul heller. Barn o övrig familj bor i Göteborgsområdet och  vi ska ha svärfar här som vanligt. Han börjar bli till åren så vem vet hur många julhelger vi vår ha kvar med honom.  Ska skicka lite julvirkat i år till barnbarnen.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

DesK
10/24/16, 6:28 PM
#5

Har inte bestämt allt än. Mina döttrar och jag har länge gjort så att vi ger varandra en önskelista på sådant som vi önskar oss, sedan pratar vi oss samman vem som ger vad till vem. Detta funkar jättebra, när man är så få som vi är, men numera har ju jag blivit med en stor bonusfamilj och då får man tänka till lite. De vuxna ger inte varandra julklappar, men det görs ju en del undantag, t ex så vill ju jag ge sambon något, iår tror jag att det blir en lagom varm vinterjacka, kanske en fodrad jeansjacka, eftersom han oftast har jeans på sig. Sedan är det fem bonusbarnbarn och dessa ska ju få någon klapp var. Sambon uppskattar mycket min tanke om att det ska vara något kreativt pyssel, så får se vad jag kan hitta iår🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ria74
10/25/16, 11:25 PM
#6

Detta året kommer nästan alla klapparna att vara hemgjorda.

Allt från skrubbsvampar till tvål - flytande och fast, sjalar, disktrasor, grytlappar, korgar och en massa annat jag har och håller på att tillverka 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
ilenna90
10/26/16, 1:25 PM
#7

brukar ha betydligt fler julklappar klar den här tiden, men det jag köpt/fixat hittills är
mamma och pappa - egen almanacka från mig och mina syskon 
syster: små flaskor med harry potter-trollbrygder som jag gjort själv. och en jordglob. 
kusin: egengjord liten stjärnteckensflaska och något slags återfuktande läppglans-stift. 
moster och hennes man: taco och tortillahållare 
brorsdotter: mjukisdjur med egentryckt t-shirt.

Ria74
10/26/16, 2:26 PM
#8

#7 Har du någon bild på Harry Potter trollbryggderna? Låter väldigt spännande :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ilenna90
10/26/16, 2:28 PM
#9

#8 skickade precis en bild till dig i ett pm! :) (ifall min syster mot förmodan skulle hitta den här hemsidan haha.)

[Rhonda]
11/4/16, 6:43 AM
#10

Min gubbe o jag firar inte jul men lille barnbarnet får en julklapp. Den enda jag behöver köpa.

[nevamisse]
11/4/16, 10:57 PM
#11

Har redan ganska många julklappar klara. Har många att köpa till och jag tycker det är roligt 🙂

Tarotstollan
11/5/16, 6:34 PM
#12

Har hittills bara beställt 3 kattkalendrar från ett katthem som jag brukar köpa av varje år. Då ger man glädje på 2 håll!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niwa
11/13/16, 7:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

jag har börjat fila på julklappslistan och gjort/köpt några 
Dessa kulor ska jag ge bort.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Niwa
11/13/16, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#14

julkort som jag gjort och skall skicka iväg

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
11/13/16, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#15

några till

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Aleya
11/13/16, 7:23 PM
#16

#9 kan du skicka bild på det du gjort. Det lät så spännande

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jaguar_
11/13/16, 7:32 PM
#17

Är inte mycket för att fira jul, men har köpt böcker till min sambos lilla tjej (9år) som älskar att läsa. Ska köpa några till till detta bokpaket.

Jag och sambon ska väl ge varandra något litet och sen köper vi något gemensamt.

Ska fira jul hos min syster, men vi brukar inte ge varandra julklappar så vi köper chokladask och tar med. Ska informera dom om att inte köpa till oss för det kan bli lite jobbigt annars :P

Ärligt skulle jag hellre åka utomlands och komma hem efter nyår. Men julen för mig är god mat och familjemys… Iaf detta året, nästa år vill jag ut från Sveriges gränser till varmare länder! 😃 Det blir vår julklapp det haha.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Carmarino
11/13/16, 9:34 PM
#18

#13, #14 och #15 Vilka fina kulor och kort. De blir säkerligen väldigt uppskattade av mottagarna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niwa
11/14/16, 11:46 AM
#19

Tack carmarino. jag hoppas ialla fall att den ska bli uppskattade

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Carmarino
11/14/16, 1:30 PM
#20

De gånger jag får något som är handgjort och med omtanke då sparar jag det och tar fram det varje år, så det tror jag nog de som får dina saker också kommer att göra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niwa
11/14/16, 6:48 PM
#21

Mina släktingar och vänner får stå ut med handgjort hela tiden. Än så länge verkar dom uppskatta dom. Dom har fått smycken, graverade glas, julkulor,kort, badsalt betongalster etc jag har alldeles för många hobbies ;-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

DramaSara
11/16/16, 9:36 AM
#22

Jag och min familj ska åka till Thailand i januari/februari och på Koh Lanta (dit vi ska) finns en organisation som anordnar matlagningskurser för att finansiera sitt andra arbete med herrelösa djur på ön. Allt överskott från dessa kurser går oavkortat till att hjälpa katter, hundar mm så de får en drägligare tillvaro. Så jag ska ge bort en sådan matlagningskurs till maken (och mig faktiskt!)

Min son på snart 2½ år (han blir 2½ år på julafton!) är lite klurigare. Han tycker om att pilla med saker och är lite finurlig, jag funderar på om ni kanske kan hjälpa mig med tips. Vet någon här på forumet om det finns typ något spel/pyssel i stil med "Lille doktorn/kirurgen" eller "Lille kemisten" fast för yngre barn, säg från 3 år?

Ha en fin vecka på er!

Carmarino
12/4/16, 6:53 PM
#23

Hittade de här julklappstipsen som verkligen inte är något att hänga i Julgranen - eller lägga under den. 😃Som väl är har de rätt många år på nacken.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Gladasvampen
12/7/16, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag har gjort en hel del hemmagjorda julklappar,  Men har satsat på ätbara. Tänker bland annat ge bort muggkakor :)

Carmarino
12/8/16, 8:28 AM
#25

#24 Så fina. Sådana julklappar hade jag också tyckt om att få.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Flöffo
12/9/16, 5:55 PM
#26

Mamma och pappa: restaurangbesök för två (barnpassning ingår) 

Hund: leksak

Lillebror: inte köpt något än med antagligen någon leksak eller spel

Vän: gåvobevis och godis/snacks

//Flöffo

sp0ngeb0b
12/10/16, 8:27 PM
#27

Föräldrarna får egengjord fotokalender. Min bror får en tröja och en bok. Pojkvännen får konsertbiljett. Min syster och min bästa vän har jag inte köpt till än :)

Annons:
[alladjurärvälkomna]
12/15/16, 10:24 AM
#28

Här gör vi massa olika julgodisar och julljus och ger bort. Barnen brukar få det domönskar sig (inom rimliga gränser )

Moalinn
12/17/16, 11:07 PM
#29

Pappa: saltlakrits Mamma: Syster 1: ljuslyktor Syster 2: Syster 3: Syster 4: Tjejkompis 1: ljuslykta + ljus och choklad Tjejkompis 2: målarbok + pennor Tjejkompis 3: Mormor och farmor: lindt choklad Farbror: Mamma, systrarna och farbrorn är värst. Noll koll på vad jag ska hitta på…

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[alladjurärvälkomna]
12/18/16, 5:50 AM
#30

#29 jag brukar kopa olika teljus via partylite och gora sma ljuspasar och ge bort.

lutralutra
12/18/16, 7:42 AM
#31

Pappa: 

2 fiskedrag, två t-shirts med fiskemotiv, ca 10 böcker om jakt, en hälge-almanacka, delad SPAkväll-med mamma 

Mamma: Ett par örhängen med lussebullar, en brosch, en antik tomte från tradera, hälgealmanacka och SPA-kväll med 3 rättersmiddag med pappa. 

Äldsta bror: Tofflor, två fiskedrag, en almanacka med terry pratchett-motiv, en mugg med Rick and Morty, kanske Linas matkasse 

Mellanbror: En almanacka med Jan Stenmark-motiv, böcker som han önskat sig, torkad majs(han bor utomlands och där finns inte detta). 

Sen ska alla få ett hjärta i lera jag gjort, där jag tagit tassavtryck från familjen 21-åriga katt som vi avlivade här i höstas. Alla får ett varsitt utom föräldrarna som får dela på ett hjärta.


Carrosh
12/18/16, 4:22 PM
#32

Kommer i princip  bara byta någon klapp med min sambo, vilket jag tror bli några böcker eller så. Kanske något gemensamt till hans föräldrar och hans bror, annars blir det inga klappar i år. Har inte haft julklappar i min familj på många år, vilket är otroligt skönt! Man byter ju i princip bara pengar med varandra..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: