Annons:
Etikettprathörnan
Läst 849 ggr
Moln32
2016-10-07 19:26

Chokladkalender

Lite tidig kanske men måste verkligen fråga då jag i flera år har undrat! För flera år sedan minns jag hur man längtade till smaken av chokladkalendrarna! Men på senare år är det som att det har kommit en ny sort som jag verkligen inte gillar, smakar fabriks-aktikt… Kom ihåg att man kunde se skillnad på kalendrarna på vilken som var den gamla, goda och den som var den nya, äckliga men kan inte det idag och har varje år nu blivit den här nya.. Någon annan som har märkt av det? Vet någon vart man kan hitta den gamla sorten?

Tacksam för svar.:)

Annons:
leemland
2016-10-07 19:33
#1

Jag tror det är så att man "vuxit till sig" så det är därför man inte gillar det längre. Själv tycker jag det smakar nästintill bara socker.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

mangemani4
2016-10-07 19:53
#2

själv är jag 35 bast och köper mig fortfarande dessa chokladkalendrar varje år och jag måste faktiskt hålla med dig, det är inte samma smak nu som då, känns lite grann som lys melk jämfört med den andra lösvikts chockladen som har samma form och skepnad, de ser likadana ut, men den andra sorten känns mer som fabrik-smak medans lys melk smakar så dr choklad mjuk god. vet att det inte är lys melk är detsamma som chokladen i kalendern, men ville bara göra en jämförelse.

jag har dock inget konkret svar till dig tyvärr, men du kan ju alltid kika på dessa godis grossist sidor, typ som gotterian, där kan de mycket väl sälja det du söker, ingen garanti dock, men värt att kolla upp.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

tlover
2016-10-17 09:49
#3

Kanske finns det finare märken som gör julkalendrar? Jag gissar att det inte är högsta kvalitén på chokladkalendrar

l'm back

[gulapelsin]
2016-10-19 20:42
#4

Jag har alltid tyckt att mjölkchokladen i julkalendrar smakar lite billig och mest socker även för 10 år sedan men det finns ju dyrare kalendrar precis som #3 säger som säkert har finare innehåll.

Moln32
2016-10-20 13:19
#5

Okej, ja kan ju vara andra tillverkare och eller dyrare choklader. Tack för era svar!

Upp till toppen
Annons: