Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 809 ggr
Carmarino
2016-08-05 16:14

Nu har julen börjat i London

Selfridges har öppnat sin julavdelning nu: 🙂
http://www.di.se/artiklar/2016/8/2/antligen-nu-har-julhandeln-startat/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
leemland
2016-08-06 13:59
#1

Ursäkta att jag tar tråden lite 😉 
Men när julpyntar dom i england/london? Någon som vet? Är sugen på att åka dit och "uppleva" den känslan och atmosfären när julpyntet och så är framme 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

JMW
2016-08-06 15:14
#2

Men! Alldeles för tidigt! Jag älskar julen och älskar tiden före med allt pyntande och pysslande, men att börja redan nu är för tidigt.

Carmarino
2016-08-06 15:21
#3

#1 Det är ju närbesläktade ämnen, så du är ursäktad. 🙂

Vet inte när de börjar julpynta i år, men tidigare har det varit i början/mitten av november. Ungefär som här alltså.
Förra året började
Oxford Street 1 november
Duke of York Square 7 november
Carnaby Street 12 november
Covent Garden 12 november
Regent Street 15 november
Marylebone 18 november
Kingston Town Centre 19 november

Du kan ju hålla lite koll på den här sidan: http://www.timeout.com/london/things-to-do/christmas-lights-in-london för där kommer de att skriva in när det händer något så snart de fått besked från de olika ställena i London.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
2016-08-06 22:38
#4

#3 Tack ! 🙂 
Då bör allt vara pyntat till i slutet av november 😛 

Tack för länken! 😃

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Jinglebelle
2016-08-10 09:39
#5

Men så mysigt!

För den som har långt till England men ändå vill shoppa lite Selfridges julpynt så finns visst en hel del ute i deras webshop också 🙂

http://www.selfridges.com/GB/en/cat/home-tech/christmas-shop/?llc=dn

Carmarino
2016-08-10 11:28
#6

#5 Många fina saker, men jag tror jag avstår från "Selfridges & Co."- och "I Hjärta Selfridges"-kulorna. De passar inte riktigt i min gran.😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Jinglebelle
2016-08-11 09:32
#7

#6 Haha, samma tanke som mig, undrar lite vem som skulle vilja ha reklamkulor i sin gran 😉Men många fina lite mer klassiska varianter, blir nästan sugen på att göra en beställning.. om man tror att de kan överleva frakten. 🤔

Carmarino
2016-08-11 12:44
#8

#7 Tror nog att de paketerar kulorna rätt väl, för de är säkert medvetna om hur lätt de går sönder.

Sedan kan man ju aldrig vara säker. Köpte för flera år sedan tre rätt stora, röda glaskulor med snöflingemönster i glitter, och hängde upp dem i fönstret. Nu har jag bara en kvar, för de verkar bli skörare och skörare ju äldre de blir. Det behövdes inte mycket för att de skulle gå sönder. En tappade jag förvisso i golvet, men den andra stötte jag bara till lite lätt. Den som finns kvar behandlar jag med "silkesvantar", för jag har inte lyckats hitta några liknande sedan dess.

De påminner lite om kulorna på den här bilden (som är en datorbakgrund, så kulorna går tyvärr inte att köpa):
http://se.clipartlogo.com/premium/detail/christmas-baubles-with_112607618.html


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2016-08-21 23:58
#9

#8. Sådana kulor köpte jag också för många år sedan. 6 stycken i en kartong från Wessels tror jag det hette då. Nu har jag 1 kvar, den hänger högst upp i granen, kan undra hur länge jag får ha den kvar?!🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2016-08-22 11:14
#10

#9 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: