Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1335 ggr
cookies1994
1/1/16, 2:23 PM

Blev ni missnöjda eller såg ni någon bli missnöjd?

Blev ni missnöjd över någon julklapp iår eller såg ni någon annan bli missnöjd över något du gett?

Annons:
Gunlog
1/1/16, 3:15 PM
#1

Jag blir aldrig missnöjd över julklappar. Jag önskar mig aldrig något dyrt eller så, utan säger vad jag behöver. Får jag det inte så köper jag det vid senare tillfälle.

Jag vet också att det är tanken som räknas, så jag är alltid tacksam.

I år blev sambon missnöjd över 2 julklappar från sonen. Saken var att varken jag eller sonen visste om att sambon redan hade införskaffat dessa några veckor innan, men han har lagt undan dom för framtida bruk.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

cookies1994
1/1/16, 5:37 PM
#2

#1 Jag blir inte heller direkt missnöjd över julklappar men jag bor ganska smått och har inte mycket förvaringsutrymme så får jag något onödigt hade det vart bättre att inte få det alls då det bara tar plats men jag visar alltid god min och jag tänker också att tanken räknas, jag önskar mig inte heller något dyrt utan om jag önskar mig något blir det saker som jag är i behov av. Min sambo blev glad över alla mina julklappar men jag såg på att min mamma inte var lika nöjd över sin julklapp av mig fast hon försökte dölja det jag hade dock bara stressat ihop något i sista stund så nästa år får det bli en mer genomtänkt julklapp om det blir något

WinterPrince
1/1/16, 11:03 PM
#3

Jag blev faktiskt missnöjd. Egentligen inte så mycket över innehållet som sådant, utan mer besviken över att vissa delar av min familj inte verkar känna mig alls.

cookies1994
1/1/16, 11:18 PM
#4

#3 Hur menar du? om du vill berätta.

Frosstis
1/1/16, 11:22 PM
#5

Jag blev inte missnöjd med någonting. Men min syster (20 år) blev sur för att vår mamma köpt biljetter till london till mig, min bror och pappa på påsklovet. Men anledningen till varför hon inte fick följa med är för hon ska på Horseshow då, och mamma sa till o med att hon kan köpa en biljett till min syster men hon satt o sura. Löjligt tycker jag.

WinterPrince
1/1/16, 11:32 PM
#6

#4 Jag fick lite hästsaker, vilket inte är helt fel, men det var mest krimskrams. Jag fick ett helt set med lila saker, bl a lila manrosetter. Skulle aldrig få för mig att använda manrosetter, och definitivt inte lila! Så svårt är det inte att ta upp telefonen och ringa, t ex min mamma, och höra vilken färg jag skulle föredra. Jag såg själv till att göra min "research" på de klappar jag gav bort.

Jag hade dessutom poängterat väldigt väl att jag var i stort behov av pengar, att det hade jag blivit allra gladast för. Att då gå och lägga de pengarna på krimskrams (t ex dyrt hästgodis när det finns billiga morötter).

Annons:
cookies1994
1/1/16, 11:35 PM
#7

#6 Jag tror ändå dem bara ville väl, jag tror dem flesta har gett "fel" julklappar någon gång. Jag har även råkat ge "fel" trots att jag alltid gör research innan, men det är tanken som räknas tycker jag

WinterPrince
1/2/16, 10:11 AM
#8

Det är väl klart dom ville väl, men jag kan väl vara missnöjd och besviken för det? Främst som sagt för att de uppenbarligen inte känner mig…

cookies1994
1/2/16, 3:34 PM
#9

#8 Ja självklart kan du vara missnöjd och besviken har inte sagt emot dig, men det måste inte betyda att dem inte känner dig bara för dem köpt "fel" julklappar, men jag vet ju inte 100 % situationen heller.

Upp till toppen
Annons: