Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1240 ggr
Tarotstollan
2015-12-25 02:27

Hur känns det nu?

Ja, hur känns det nu när julaftonen är över?

Har haft en jättebra julafton och även i morgon kommer jag att träffa samma människor. Efter att idag ätit Dopp i grytan så blir det Lutfisk i morgon.🙂
Det känns lite ledsamt att just julafton redan är över och att det är 1 år till nästa gång! Tycker alltid att julhelgen går så fort, antagligen för att man alltid har så mycket att fokusera på med att umgås med andra människor, äta och prata mm.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
JMW
2015-12-25 10:13
#1

Det känns lite tomt. Jag tycker ändå att det är tiden före som är den roliga. Förväntningar och allt pyssel och plock man har. Nu är det över. 

Maken åkte på jobb över julhelgen så det blev inte riktigt som vi tänkt. Jag avslutade julafton med att sjunga med kören i kyrkan klockan tio. Stämningsfullt och mycket vackert med alla levande ljus.

lollynonna
2015-12-25 10:27
#2

Jag tycker inget särskilt. Fick superbra julklappar och egentligen tycker jag att det är lite jobbigt med julafton så dör mig kändes det mest som att få massor av presenter en rolig dag :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Silent_Hill
2015-12-25 13:49
#3

Det känns bra. Vart en väldigt lugn julafton med sambo och barn eftersom vi alla är dunderförkylda. Dom som skulle komma hade också blivit sjuka så det blev att fira utan dom. Men det blev mysigt iallafall och lite skönt att slippa vara social med folk när man själv känner sig seg 😛

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Aleya
2015-12-25 14:18
#4

Lite tomt. Men jag fick bara julklappar jag gillar/behövde. Så är nöjd. :) Tur att det är ett år till nästa gång. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

VästkustFia
2015-12-25 16:50
#5

Jag fick influensa i "julklapp",  den bröt ut lagom till matdags… Så jag mår därefter idag 🧟‍♂️😴. Tur jag har härliga släktingar och vänner som räddade julen i alla fall. Bara jag nu inte smittade ner dem…

Gunlog
2015-12-25 23:31
#6

Känns jättetråkigt för mig.

Jag har inte fått gjort allt det jag skulle göra.  Jag hade behövt en vecka till… December månad gick för fort för mig detta året…

Julafton hade vi för oss själva, sambon, sonen och jag. Sambons dotter och hennes sambo kom ikväll, juldagen, så då kändes det mer som julafton…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
monstermash
2015-12-28 16:25
#7

Det kändes bara allmänt som en vanlig dag. Ingen julkänsla, inköpte de sista julklapparna den 23:e. Inget annat än att julpynta, inget julbak eller något, hade inte tid/lust att prioritera det. Vi firade inte hela familjen detta året heller. 

Mysigt att se barnens ögon lysa när de öppnar julklapp efter julklapp. Inte mer än så.

Upp till toppen
Annons: