Annons:
Etikettdekoration
Läst 2371 ggr
Gunlog
12/4/15, 8:47 PM

Jul med Ernst

Hej alla kära medlemmar!

Tittar ni på Ernst i år? Vad tycker ni om årets Ernst-program? Vad tyckte ni var bästa tipset?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Kille77a
12/4/15, 8:52 PM
#1

Ogillar Ernst, han är bara för mycket. Inte är det snygga grejer han "gör", vi säljer "hans" saker på jobbet

fruktgumman
12/4/15, 8:54 PM
#2

Han gör så konstiga saker tycker jag. En matta av granris. Inte var den särskilt snygg nej.

Tarotstollan
12/4/15, 9:55 PM
#3

Jag tittade på det och tycker att det är småmysigt att ha på i bakgrunden när jag själv håller på och plockar.
Det jag tyckte var finast av det han gjorde igår var stjärnorna i granris som man kunde hänga utanpå fönstren eller väggarna på huset. Tyvärr inget för mig som bor i lägenhet men fint ändå.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rita-S
12/4/15, 11:08 PM
#4

Jag tittar på ernst som jag gör varje år :) Även om jag inte tycker alla grejer han gör är fina eller skulle vilja ha de själv, så tycker jag ändå programmet i sig är så himla mysigt!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
12/5/15, 10:18 AM
#5

Jag gillar honom skarpt. Han bryr sig inte om vad folk tänker om honom. Antingen gillar man eller så gilla man inte.

Jag får själv egna idéer när jag tittar på honom. Han är kult för mig, även hans sommarprogram.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Lavine
12/5/15, 7:38 PM
#6

Jag har på i bakgrunden och får julstämning! Väldigt trevligt och mysigt. Kollar inte så jättenoga på vad han gör, bilder och miljöer är grejen för mig. Att han har en hund med sig ute på gården är ett plus för mig. ;-)

Annons:
Tarotstollan
12/5/15, 7:50 PM
#7

#6. Ja, det var extra mysigt i år med att han hade svärdotterns hund med sig. Den var visst ifrån Irland, så man kan undra om det är en hund som de räddat därifrån?!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lavine
12/5/15, 8:02 PM
#8

#7 Det ligger nära till hands att tro det. :-)

jollycox
12/6/15, 7:53 PM
#9

Jag och min pappa ser alltid på Ernst tillsammans. Håller med Rita, tycker inte allt han gör är fint men det är ett mysigt program. 
Den där granrismattan undrar jag hur många som kommer fastna i.. Men granrisstjärnorna var fina.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Gunlog
12/7/15, 11:51 AM
#10

Jag gillade idén med julgransfoten. Hur många gånger har man inte hållt på att justera och göra om för att få granen rak? Hans idé är inte 100%-ig, men att bara komma på det gillar jag.

Jag har gjort en äppelpyramid i miniformat från hans program tidigare år. Jag blev riktigt nöjd tills dagen efter då jag insåg att mina grillpinnar inte var starka tillräckligt. Alla äpplena låg utspridda och pinnarna låg brutna i småbitar överallt.

Detta året kommer jag att göra en girlang med äpplen på ståltråd.

Granstjärnan som han gjorde skulle jag vilja göra, men jag har svårt att hitta grane. Det som säljs här är från "kungsgran". Och det är superdyrt. 100 kronor för 3 kvistar och då kan man inte använda så mycket…

Jag gillade tanken med hans hyacinter. Jag tål inte hyacinter så det blir att göra med tulpaner istället.

Och så blir det nog någon sill, tror jag.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

WinterPrince
12/7/15, 9:56 PM
#11

Jag undrar vart han hittar de söta paradisäpplena… de hade jag gärna dekorerat med!

Rita-S
12/7/15, 10:05 PM
#12

Jag vet inte, förmodligen från något träd i grannskapet skulle jag gissa. Tror inte det säljs i affärer, har aldrig sett de i nån affär :S

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

AnnaMoonshadow
12/8/15, 7:40 AM
#13

Jag gillar också Ernst program, den tiden är nära på helig för mig i december och min man vet om det. Kanske gillar jag inte allt han gör men mycket och som någon tidigare i tråden skrev så får man massa inspiration till att pyssla här hemma. Även för mig blir det att välja lite av det han gör som går att genomföra i lägenheten men det är helt okej 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Gunlog
12/10/15, 9:58 PM
#14

Jag såg precis kvällens program. (Tittar på datorn)

Funderade på hans bröd. Visst kan man lägga det i en burk och ge bort i julklapp?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Tarotstollan
12/10/15, 10:45 PM
#15

Mozartkulorna skulle jag gärna vilja testa att göra själv men det får bli någon gång när jag har tid.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

AnnaMoonshadow
12/11/15, 11:45 AM
#16

#14 Jag blev också sugen på det där brödet. Tror det kan vara en utmärkt idé :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

jollycox
12/11/15, 12:08 PM
#17

Brödet såg gott ut men jag hade nog inte satt hela nötter. Speciellt inte hasselnötterna. Känns som att man kommer bita sönder tänderna om man inte ser att det är en nöt där.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Gunlog
12/11/15, 10:04 PM
#18

Jag köpte ingredienserna idag till brödet. Så det blir "Bread in a jar" i julklapp! 🎁

Jag ville ge det förra året, men hittade inget bra recept då. Men detta receptet är kanon till det ju. 👍

Jag köpte en glasburk på Rusta till det. *Länk*

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

AnnaMoonshadow
12/12/15, 10:23 AM
#19

#18 de där burkarna är så gulliga! blir superbra tror jag!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: