Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1368 ggr
Gunlog
12/20/14, 5:17 PM

Hjälp med Cookies i a jar.

Hej alla!

Jag fixar alltid julklappar i sista stund. Så även i år.

Detta året har vi kommit överens om att vi inte får köpa dyra klappar, ej heller många. Så har jag kommit på att jag ska ge bort ingredienser till ett bröd i en burk, precis som med kakor. Ni vet där man lägger alla torrvaror i en stor burk. Men jag vet inte något recept på ett bra bröd att ge så här…

Är det någon som kan hjälpa mig?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Rita-S
12/20/14, 7:39 PM
#1

Denna kanske skulle vara något?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

leemland
12/20/14, 9:07 PM
#2

Detta brödet är fruktansvärt lätt att göra :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Gunlog
12/21/14, 2:27 PM
#4

Hmmm… Chokladkakor… Njäe… De är inte så mycket för kakor, tyvärr. 
Matbrödet är FÖR enkelt. Då ger jag bara bort mjölet.
Fröknäcket är en möjlighet. Jag vet inte om hon tåler det, men det duger att tänka på. Hon har IBS, så…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Holyghostorchid
12/21/14, 5:10 PM
#5

Detta är ett gott bröd som jag brukar göra :) http://www.mytaste.se/click/index/11890190/?site=matklubben.se

leemland
12/22/14, 1:42 PM
#6

#4 Okej. Missuppfattade din text i så fall. 
Du kan göra choklate chip cookies, varm choklad, knäckebröd, sockerkaka, muffins, cupcakes.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Lavine
12/22/14, 5:32 PM
#7

#6 Varm choklad som cookie in a jar? Jag fattar inte. :) Fast jag har aldrig gjort sånt heller å andra sidan. TS, kan inte hjälpa med något brödrecept, men jag tyckte konceptet var roligt och följer resultatet!

leemland
12/22/14, 8:21 PM
#8

#7 Ja precis. Du lägger i Oboy/cacao(eller vad de rä du använder) polkagris(för mintälskaren) , marchmallows och om du har något annat i . Tex kan man köpa en liten spritflaska och fästa ute på burken också för den vuxna :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Lavine
12/22/14, 8:24 PM
#9

#8 Åh, det var ju en jätterolig grej! Tack för förklaringen. :-)

leemland
12/22/14, 8:30 PM
#10

#9 Så lite så :) Alternativen är egentligen oändliga men man måste ha fantasi bara :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: