Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1553 ggr
Ketang
2014-12-05 12:53

Julklappar som gör nytta?

Jag har en 6åring och en 2åring som jag vill köpa vettiga julklappar till. Inte en massa plastleksaker som dom tröttnar på efter ett par veckor utan något vettigt som dom kan ha glädje av längre. Jag kommer bara på en sak och det är ett presentkort på Leos Lekland. Har funderat på ridlektioner till 6åringen, men hon kommer ju rida lektion även om hon inte får det i julklapp så jag vet inte om hon skulle tycka att det är så roligt och hon vill ju gärna ha leksaker eller i alla fall lite större paket att öppna och inte ett tråkigt kuvert.

Har ni några tips?

Annons:
Gladasvampen
2014-12-05 13:04
#1

Om dottern ska börja rida annars kan du ju köpa lite ryktborstar och en fin låda? Det blir ju en ganska praktisk klapp och väldig rolig också, jag fick själv en sådan låda i julklapp när jag började med hästar vid åtta års ålder och den blev mycket uppskattad. Vad sägs om ett sällskapsspel ? Dessa kan ju användas i åratal, vi har kvar en tidig version av monopol som är över 25 år gammalt och fortfarande spelas :)

Tvååringen är det lite klurigare att komma på något till eftersom att så små barn sällan uppskattar något annat än leksaker :)

Ketang
2014-12-05 16:45
#2

Hon har ridit länge och har nästan allt hon behöver, borstar, låda, bra kläder och stövlar osv. Hon kommer få en jätte fin ridjacka av sin mormor och morfar. Men spel har vi funderat på också!

Flöffo
2014-12-18 19:41
#4

Ett fotoalbum med bilder? :)

//Flöffo

WinterPrince
2014-12-19 08:49
#5

Jag var i liknande sits, har två 1,3 åriga syskonsöner. Tillslut blev det varsin sparbössa till dem. Inte jätteroligt, men något som de kan ha nytta av länge. Resonerade som så att är det något år man ska ge dom något "tråkigt" så är det när dom är små, för det kommer dom inte minnas iaf.

För att liva upp det lite så la jag i en del småmynt, så kan de roa sig lite med att skaka på burken :P

wingren
2014-12-19 21:33
#6

någon fin möbel? Kanske en våningssäng med djurmotiv eller en hylla och köpa klistermärken/färg så hon får "pynta" den som hon vill. Eller en fondvägg? Ni skulle i så fall kunna skriva ut en bild på hur det ser ut med fondvägg eller låna hem en tapet bok och säga att hon får välja vilken hon vill till sitt rum. Spel är också kanonbra och det är ju något man kan göra tillsammans som en familj. Många spel kan man ha olika svårighetsgrader på med :) 2-åringen är det värre med men dem är ju inte medvetna på samma sätt, så där skulle jag råda er/dig att köpa det som behövs + en extra grej. Ljudbok, bok, badskum, trä-leksak, bobbycar eller varför inte ett extra lyxigt påslakan :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: