Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1529 ggr
[Torpedtass]
11/9/14, 4:14 PM

Egengjorda julklappar till släkt?

Vad i hela friden ska jag ge svärmor och svärfar i julklapp? Vill inte köpa något utan endast ge något jag själv gjort, men vad… Helst så billigt som möjligt.

Presenten måste skickas 80 mil så  jag vill inte göra ordning något i matväg eller dryck.

Tips?

Annons:
parsley
11/9/14, 4:20 PM
#1

Kan du sticka så sticka ett par pulsvärmare till svärmor och en mössa till svärfar. En stickad sjal, t ex Garnomeras Pyttipanna, är alltid trevlig om du vill sticka en sådan.

[Torpedtass]
11/9/14, 4:22 PM
#2

Nope, kan inte sticka. Kan däremot virka men det orkar inte mina händer. 😭

tlover
11/9/14, 4:42 PM
#3

Spaset kanske? i alla fall till svärmor. Det kan tex innehålla egengjord salva, tvål osv (om du kan göra sånt) eller om man vill göra nått enklare ett örtte för ansikte/hår/doftsättning av bad, badbomb, massageolja osv

Nått enkelt att sy tex ris/vetevärmare, lavendelkudde el dyl

hmm kommer säkert på mer sen.

l'm back

[Torpedtass]
11/9/14, 4:52 PM
#4

#3 Det var bra tips…

Gladasvampen
11/9/14, 7:38 PM
#5

Har du funderat på att göra egna smycken i lera ? Det blir inte särskilt dyrt om du endast arbetar bet två tre färger :)

Gör dina egna smycken i fimolera :)

[Torpedtass]
11/9/14, 7:59 PM
#6

#5 Tror inte jag skulle orka pilla med sådant.

Annons:
VildaVittra
11/9/14, 8:34 PM
#7

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Torpedtass]
11/10/14, 10:46 AM
#8

#7 Fin ide men tveksamt om jag orkar hålla på med handarbete just nu.

Tänkte göra tvål till svärmor, det är ju rätt enkelt och krävs inte mycket pulande från min sida. Men då återstår svärfar då?

VildaVittra
11/10/14, 10:49 AM
#9

#8 Det mönstret jag länkade till krävs mindre pulande än tvål. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Torpedtass]
11/10/14, 10:54 AM
#10

#9 Jaha, ja jag vet inte. Tyckte tvål såg lätt ut ifall man köper satsen från Panduro.
Ska jag göra tofflor av filt måste jag först köpa filtar och de där snörena, har inga filtar att avvara då alla används till hundar, barnen och oss.

Upp till toppen
Annons: