Presenter, klappar, överraskningar mm

Egengjorda julklappar till släkt?

2014-11-09 16:14 #0 av: [Torpedtass]

Vad i hela friden ska jag ge svärmor och svärfar i julklapp? Vill inte köpa något utan endast ge något jag själv gjort, men vad... Helst så billigt som möjligt.

Presenten måste skickas 80 mil så  jag vill inte göra ordning något i matväg eller dryck.

Tips?

"I will always be me but if me fails I will be I so in the end I will always be me"

Anmäl
2014-11-09 16:20 #1 av: parsley

Kan du sticka så sticka ett par pulsvärmare till svärmor och en mössa till svärfar. En stickad sjal, t ex Garnomeras Pyttipanna, är alltid trevlig om du vill sticka en sådan. 

Anmäl
2014-11-09 16:22 #2 av: [Torpedtass]

Nope, kan inte sticka. Kan däremot virka men det orkar inte mina händer. Storgråter

"I will always be me but if me fails I will be I so in the end I will always be me"

Anmäl
2014-11-09 16:42 #3 av: tlover

Spaset kanske? i alla fall till svärmor. Det kan tex innehålla egengjord salva, tvål osv (om du kan göra sånt) eller om man vill göra nått enklare ett örtte för ansikte/hår/doftsättning av bad, badbomb, massageolja osv

Nått enkelt att sy tex ris/vetevärmare, lavendelkudde el dyl

hmm kommer säkert på mer sen.

Flyttstängt i butiken

Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2014-11-09 16:52 #4 av: [Torpedtass]

#3 Det var bra tips...

Anmäl
2014-11-09 19:38 #5 av: Gladasvampen

Har du funderat på att göra egna smycken i lera ? Det blir inte särskilt dyrt om du endast arbetar bet två tre färger :)

Gör dina egna smycken i fimolera :)

Anmäl
2014-11-09 19:59 #6 av: [Torpedtass]

#5 Tror inte jag skulle orka pilla med sådant.

Anmäl
2014-11-09 20:34 #7 av: VildaVittra

Sy tofflor av filt: http://www.pinterest.com/pin/475200198152626861/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-11-10 10:46 #8 av: [Torpedtass]

#7 Fin ide men tveksamt om jag orkar hålla på med handarbete just nu.

Tänkte göra tvål till svärmor, det är ju rätt enkelt och krävs inte mycket pulande från min sida. Men då återstår svärfar då?

Anmäl
2014-11-10 10:49 #9 av: VildaVittra

#8 Det mönstret jag länkade till krävs mindre pulande än tvål. Cool

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.