Annons:
Etikettdekoration
Läst 1681 ggr
OlgaMaria
2014-11-06 12:08

Miljövänligt julpynt

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
elegantbanan
2014-11-06 12:10
#1

Allting var verkligen superfint! Kanske får försöka mig på några… 🙂

melancholy were the sounds on a winter's night.

Rita-S
2014-11-06 12:27
#2

Men GU vilket bra tips Theresia! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

OlleA
2014-11-06 12:40
#3

Man kan göra väldigt mycket fint av det naturen ger. Gran- och tallkvistar, kottar, lingon- och blåbärsris, bär och äpplen osv. Men snälla ni, undvik lummer! Lummer är inte så vanlig längre. Den växer mycket långsamt och det tar många år innan det bildas ett stort bestånd med långa revor. En god anledning att låta den vara.

Olle

OlgaMaria
2014-11-06 12:58
#4

Hur är det med mossan man köper i affären? Är det miljövänligt?

Tänkte i alla fall tipsa om att det blir väldigt fint att sätta ett högt ljus i en skål/kruka eller något liknande och fylla upp med mossa runt om. Man får hitta på något sätt att få ljuset att stå stadigt. Jag har ställt ner små ljushållare i skålen. Man kan dessutom spara mossan till nästa år. Har flera sådana ljusarrangemang färdiga att ta fram från skåpet. Om man vill kan man blöta mossan så blir den mjuk och fluffig igen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

monstermash
2014-11-06 13:21
#5

Åh vad mycket fint! Får försöka ge mig på att göra några, fick massor med idéer :)

Rita-S
2014-11-06 14:17
#6

mossan man köper i affärn brukar inte direkt vara miljövänlig då den är behandlat med ett medel för att inte fatta eld om man nyttjar den i dekorationer där det finns värmeljus eller stearinljus, men det har ju sin miljöfördel att huset inte fattar eld av en gnista på rymmen :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
VildaVittra
2014-11-06 15:28
#7

En liten instickare. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2014-11-06 17:04
#8

Mormor brukar ha nötter nuförtiden i adventsljusstaken (mer brandsäker) förr samlade hon lav och mossa däremot (inte så brandsäker).

l'm back

WinterPrince
2014-11-07 11:16
#9

#7 Så jävla rolig!!

LinaK
2014-11-07 18:36
#10

Åh vilken inspiration man fick nu! Imorgon ska jag ut i skogen och leta kottar 😉

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Upp till toppen
Annons: