Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 2097 ggr
Bill&Bull
2014-11-05 06:02

Hur ska ni fira?

Hur ska ni fira jul i år? Men vem/vilka? Hemma/borta? Själv blir det endast med mor, syster och sambon.. är väl härligt det såklart med men förr så var hela familjen samlad och alltid det jag tyckte mest om på julen :-) Kram på er

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Skorpion76
2014-11-05 06:37
#1

Vi ska åka till Falkenberg och fira med min bror och hans familj.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Lamina
2014-11-05 06:42
#2

Med föräldrar och syskon, någon gång i mellandagarna då vi visst inte firar jul på julafton numer. Det blir nog i Falun i år. Lite tråkigt, tyckte vi hade börjat få till en så fin tradition genom att fira hos oss i Sthlm dom senaste åren…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

tlover
2014-11-05 08:20
#3

Vi ska fara hem till mamma och fira med familjen där eftersom hon är närmast BB, vi kommer nämligen vara i vecka 39 då om jag räknat rätt, så det kan bli att fara in på BB på jul om man har otur.

Exakt vilka som kommer vet jag inte men jag har en känsla om att det kan bli många eftersom första barnbarnet på båda sidor är påväg.

l'm back

WinterPrince
2014-11-05 09:22
#4

Jag fick igår veta att vi troligtvis kommer fira jul hemma hos mig. Wiee! Så nu blev det plötsligt lite att stå i :)

Skorpion76
2014-11-05 15:50
#5

#4 Håller tummarna för att allt går som planerat!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Elinim
2014-11-05 16:42
#6

Med hela släkten! Precis som det ska vara alltså :)

Annons:
Bill&Bull
2014-11-05 16:48
#7

#6 åh vad härligt! Det är det som är speciellt när hela gänget är samlat :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Bill&Bull
2014-11-05 16:50
#8

#3 skulle väl vara underbart med en jul bebis :-)

||My Love For Animals Is Immortal||

tlover
2014-11-05 16:56
#9

#8 Jag har bara hört att alla som fyller år på/kring jul avskyr det så jag hoppas att ungen väntar lite.

l'm back

Skorpion76
2014-11-05 17:30
#10

#10 Jag har också hört det och jag förstår dem!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Portie
2014-11-05 17:44
#11

Ingen aning änsålänge. Brukar fira med släkten på mammas sida men detta år har jag ingen aning, lär få veta någon vecka innan julafton (då mamma får sitt schema).. Juldagen och annandagen blir det jobb så inget firande dom dagarna för min del.

Lamina
2014-11-05 20:47
#12

Min yngsta syster fyller år på julafton. Hon avskyr det! Hon får inga presenter och får inte välja vad vi ska äta för mat, vilket är en tradition i våran familj annars. Så hoppas för bebis skull att den har vett att vänta lite. ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Flöffo
2014-11-05 21:26
#13

Vi ska vara hemma vad jag vet. Min mamma, pappa, lillebror och hund kommer vara med. Det är oklart men eventuellt kommer även 5 stycken släktingar från pappas sida till oss.

//Flöffo

Annons:
tlover
2014-11-05 21:42
#14

#12 Bäbisen är ju beräknad till 3:e Januari och det är första barnet så rent statistiskt borde den komma efter Jul i alla fall, men skulle den komma tidigt så har jag fått endel tips på barn i fokus tex halvårsdagar istället för helårsdagar osv.

l'm back

Bill&Bull
2014-11-05 22:23
#15

#9 Jo har med hört det, men mena att det skulle vara en fin julklapp iaf :-)

||My Love For Animals Is Immortal||

Skorpion76
2014-11-06 07:08
#16

#12 Jag tycker synd om henne, men undrar samtidigt varför hon inte får välja vad ni ska äta för mat. Det tycker jag är mobbning.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Lamina
2014-11-06 08:57
#17

#12 För att på julafton äter vi julbord. Hon brukade få välja någon annan dag, men det är ju inte riktigt samma sak. En gång valde vi att fira en månad före. Men så till jul hade alla glömt det, så hon fick presenter 2 gånger. Dom flesta av gör ju annars så gott vi kan att försöka ha råd med både julklapp och present, men i en stor familj är bara julklapparna svårt nog…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Carrosh
2014-11-06 16:20
#18

Vi har inte bestämt riktigt än, men det blir troligtvis här hemma i Karlstad. Hoppas på att mamma och syrran eller pappa kan komma hit något också, eftersom resan dit tyvärr behövde ställas in. Skulle tro att det blir att fira själva julafton hos sambons faster.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Intehärutandär
2014-11-07 10:46
#19

Det blir nog jag och sonen som vanligt. Är också gravid och är rätt orörlig nu, så jag vill vara hemma och ta det lugnt. Särbon vet jag inte. Vi har inte pratat om det, men jag antar att han åker till föräldrarna med sina barn.

[Torpedtass]
2014-11-09 15:21
#20

Själva hemma med barnen, vår släkt bor för långt bort och vänner firar med sina respektive.

Annons:
[Amethyst94]
2014-11-10 18:04
#21

Hemma med familjen. Glad

Gunlog
2014-11-22 10:49
#22

#12. Jag tycker ni ska fira henne på Lille Julafton istället. Då kan hon ju själv välja maten OCH få presenter.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Fridaaaa
2014-11-22 10:59
#23

Förmodligen hos mina föräldrar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
2014-11-24 01:39
#24

Troligtvis blir det bara mamma och jag i år. De andra har valt att beställa en resa utomlands för första gången en jul.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gladasvampen
2014-11-24 09:14
#25

Jag ska fira med mina föräldrar, syrran, svågern och hans föräldrar och syster. Såklart är systerbarnen också med! Vi firar alltid tillsammans sedan min syster och svågern träffats för ca 7 år sedan. Hela min släkt bor ju utomlands så den enda familjen vi har är just dem. Men det blir alltid lika mysigt och roligt när vi firar :)

VildaVittra
2014-11-24 10:10
#26

Jag ska fira ensam som vanligt, tyvärr. Ska bara på jullunch på församlingsgården.

#9 Det är helt okej att vara född runt jul, så länge man inte får födelsedagspresenten inslagen i julpapper eller att det är en julsak. Jag såg bara fördelar som barn, för fick jag inte det jag önskat mig på min födelsedag, så var det inte långt till nästa presenttillfälle.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
2014-11-24 10:11
#27

#26 Så är det för mig med, fyller år 20 november så nära jul ändå 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
tlover
2014-11-24 10:16
#28

#26 Det positiva jag kan komma på är att det borde vara enklare med kalas i framtiden. Jag och min man fyller ju båda år på våren så vi hinner knappt med att fira pga vårbruket.

Men jag har fått lite tips i alla fall så att det kanske inte blir så jobbigt för ungen.

l'm back

VildaVittra
2014-11-24 10:24
#29

#28 Det som är negativt kalasmässigt är att många kompisar rest bort samma dag som skolan slutade, så jag hade kalas med kompisarna när skolan började igen istället och ett med släkten på födelsedagen, så kanske inte negativt ändå, fick ju fira två gånger. 😎

Men visst är det bra att sprida ut födelsedagarna lite. På mammas sida fyller flertalet år i slutet av februari till mitten av mars, det är lite småjobbigt att de gör det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Rita-S
2014-11-25 10:42
#30

Om allt går vägen åker jag hem till familjen :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: