Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1393 ggr
Kalipposs34
10/28/14, 11:51 AM

Tidig Julklappspanik!!

Hej! Är helt ny här på iFokus! Men till frågan här, jag har ingen aning alls om vad jag ska köpa till familj/släkt i julklapp.. Brukar tänka på vad jag ska köpa redan i augusti eftersom att vi är en ganska stor släkt… Vi brukar fira med stora släkten på förmiddagen och då brukar det vara en liten julklappsutdelning… Sedan på efter middagen är det familjen som firar.. Jag har kommit på några julklappar, men så kommer man till pappa och inser att han får samma saker varje år… Parfym. Budgeten är inte så stor räknar på 2000kr eftersom att jag bara är 14! Såhär ser det ut i år och vill verkligen ha hjälp på de tomma ytorna! Tack på förhand! Mamma: Ett par converse (då jag snott till mig hennes) Pappa: Syster 8år: Bror 10år: Moster1: Moster2: Morbror1: Morbror2: Morbror3: Kusin 27 år+flickvän: Kusin 25år: Kusin 6år: Kusin 3år: klänning från filmen frost Kusin 1år: någon liten leksak

Annons:
parsley
10/28/14, 12:11 PM
#1

Vad kostar ett par Converse? 800? 

2000-800= 1200 kr att dela på till 12 pers + att pengarna ska räcka till klänningen och den lilla leksaken. 

Strumpor till herrarna och smink/hygienprodukter till tjejerna, alt finare godissorter.

Kalipposs34
10/28/14, 12:23 PM
#2

Hygienprodukter var det förra året men godis hade jag faktiskt inte tänkt på! ;)

Kalipposs34
10/28/14, 12:30 PM
#3

Vill bara tillägga att presenter som är tänkt lite "utanför ramarna" brukar uppskattas! :)

Torparmor
11/2/14, 2:12 PM
#4

Pyssel t ex 

pärlplattor + pärlor + mönstertips

pärlor + mönstertips + tråd, hakar  od för smyckestillverkning

paket för att sticka eller virka med garn, mönster, stickor, virknål

flygplan-, bil-, båtmodell att bygga ihop

paket för tvåltillverkning


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Torparmor
11/2/14, 2:18 PM
#5

varselvästar, roliga reflexer

presentkort på en tjänst t ex att tvätta bilen  eller vara barnvakt några gånger


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Gladasvampen
11/2/14, 3:40 PM
#6

Köp en fin burk på typ rusta för 20 kr och hör eget badsalt eller sockerskrubb för kroppen? Kostar totalt kanske 60 kr för en stor burk sockerskrubb :)

Annons:
Torparmor
11/2/14, 4:49 PM
#7

Ja, eller gör lite godis eller baka några kakor och lägg i en ask, burk eller slå in i cellofan


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

monstermash
11/2/14, 11:03 PM
#8

Syster 8år: Barbiedockor, om hon redan har det så tillbehör till dem?
Bror 10år: Star wars prylar om han är intresserad av sånt? (Båda dina syskon är ju gamla nog att kunna berätta vad de önskar sig, så ta hjälp av det).

Dina mostrar kanske skulle uppskatta några spagrejer? Typ bodyskrubb, badskum och liknande, blir ju jätte fint om du lämnar i någon korg du gör/köper också, utan att priserna behöver springa iväg särskilt mycket.

Upp till toppen
Annons: