Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2042 ggr
Gladasvampen
2014-10-27 20:27

Din adventskalender

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Själva kalendertraditionen sitter djupt nergrävd i mig då jag sedan liten fick en klappkalender då jag är allergisk mot choklad. När jag var 5 fick jag tre bitar gelegodis i min klappkalender och nu som 18 åring får jag en svindyr kalender fylld med godsaker för kroppen. Idag när jag kom hem väntade en stor överraskning på mig, nämligen The body shop ultimate julkalender! Förra året fick jag den billigaste och även året innan det, men i år skämde mina föräldrar bort mig riktigt ordentligt med den dyraste som är värd 2600 kr!! Jag är så glad och har ännu en anledning till att längta ihjäl mig till december.. 

Har du någon adventskalender i år? Det är alltid kul att höra kring andras traditioner när det kommer till adventskalendrar och andra juliga saker :)

Annons:
sanna91
2014-10-27 20:34
#1

Rena drömmen! Hade man aldrig sagt nej till men priset var ju en sak i sig haha :)

VildaVittra
2014-10-27 20:40
#2

Den dyraste adventskalender jag någonsin köpt, köpte jag till katten. 😛

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Vovisch nr2
2014-10-27 20:45
#3

Ååh vad avis man blir här då! 😃 Har velat ha en sådan hur länge som helst…😭

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Tarotstollan
2014-10-27 21:13
#4

Om jag köper någon kalender så är det en sådan som det är nummerdragningar varje dag och vinnar nummren står i dagstidningen.
Förut köpte jag alltid en sådan där billig chokladkalender men jag har tröttnat på dem sen några år tillbaka.
Jag hade gärna köpt kalendrar till mina katter men har aldrig sett några
här där jag bor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Intehärutandär
2014-10-27 22:03
#5

Nej, har klapp-kalender till sonen. Men har är 15 nu och lite för gammal. Funderar på att fylla den till styvbarnen istället. Eller hunden.

VildaVittra
2014-10-27 22:14
#6

Edit, såg att dom var slut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
TerriZue
2014-10-28 22:15
#7

Jag har chokladkalender varje år. Skulle dock absolut inte tacka nej till en Body Shop-kalender men vem ska köpa en sådan till mig? Det är ju inte riktigt lika kul att köpa den själv. :( 

Jag gjorde en paketkalender till min sambo för två år sen, som jag fyller med små paket för varje dag i december. Jag tänker mig att han ska bli inspirerad och känna att han bara måste skämma bort mig med något liknande men än så länge har planen slagit rejält slint. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Smultronet Ella]
2014-11-02 20:04
#8

Jag brukar ha chokladkalender och kalender till TV (Jag är 12 år, vet inte om jag är för stor… Men det är kul att leta efter luckorna ^^) och så har jag köpt någon slags kalender med nagellack i? Verkar så iallafall :)

Vovisch nr2
2014-11-02 20:22
#9

#8 Du är absolut inte för gammal! ^^

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

VildaVittra
2014-11-02 20:38
#10

#8 Jag är 38 och gillar chokladkalendrar, kommer förmodligen aldrig att växa ifrån det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

monstermash
2014-11-02 23:07
#11

Ja, jag har faktiskt en chokladkalender. Min mormor köpte en till syskonbarnen men verkar ha missat att jag är sisådär 12 år äldre än dem… Bara att tacka och se glad ut. 😇

Jag är dock sjukt sugen på att köpa en klappkalender till mig själv… 😎

#8 - Jag är 19. Visserligen flera år sedan jag hade en nu, för jag gillar egentligen inte choklad så mycket, men du är absolut inte för gammal.

tlover
2014-11-03 07:38
#12

Jag funderar på att unna mig en mjölkfri chokladkalender men det brukar jag fundera på varje år och jag snålar alltid ut 😊

Min man brukar däremot få en klappkalender med hemmabakat gott, men jag får hänga upp dagens gott på morgonen för han skulle annars äta upp allt den första dagen 😃

l'm back

Rita-S
2014-11-06 11:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

denna används om igen i år :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Upp till toppen
Annons: