Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1080 ggr
[Kittypurrpurr]
2014-10-26 13:31

Dekoration hjälp :$!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har julpynt överallt i huset, äkta julgran, julby, tomtar,renar, glitter hängande i ingångar till rum och julklockar och hängande tomtar, elljusstakar etc, etc men köket.. jag vill så gärna ha saker på diskbänken, köksön och på bordet men har hjärnsläpp..kommer inte på någonting, ska till Ullared i november och vill satsa på dekorationer till köket men kommer inte ens på..vad :O snälla har någon tips? Behöver inspiration!

Annons:
Intehärutandär
2014-10-26 15:38
#1

Jag skulle hänga två mindre kransar i sidenband knutet med rosett på köksdörrarna i glas.

TerriZue
2014-10-27 09:33
#2

Hade jag en stor köksö skulle jag se till att ställa en "minijulgran" på den. Hänga upp hårt bröd och pepparkakor i taket (på en lång pinne). Jag skulle dekorera med grangirlander runt köksön och runt öppningen in till köket. I fönstren skulle jag placera ljusdekorationer och vackra julblommor. Jag skulle byta ut all textil i köket till jultextilier. Ställa fram ett stort fat med nötter och nötknäppare. Jag skulle även ställa fram en burk (glas eller riktigt fin gammal plåtburk) som det alltid finns söta julkakor  eller karameller i för gäster som eventuellt kommer på besök. :) 

Det är ju lite svårt att veta exakt hur det ser ut i ditt kök, så alla idéer kanske inte funkar men du kanske får lite inspiration. :)

Oooh, nu kom bilden upp (av någon anledning syntes inte bilden på ditt kök förrän efter jag hade publicerat mitt inlägg :P). Tja, de flesta idéerna fungerar ju i ditt kök. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Kalipposs34
2014-10-28 12:38
#3

Min moster brukar gömma små tomtar i köket, det är en väldigt rolig överraskning när man hittar en tomte sittandes i köksskåpet när man ska hämta tallrikar. Dessutom brukar syskonen tävla om vem som hittar flest först! ;)

Rita-S
2014-11-06 11:11
#4

kanske lägga lite snygga julgranskuler i en fruktskål? Jag gjorde det ett år, det vart faktisk riktig fint! Fast jag tog en hjärtformat blomkruka det varit blomupsats i :) Den råkade vara julig röd.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: