Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 999 ggr
Evelina!
2014-10-14 17:18

Lussekatter

Idag såg jag lussekatter för första gången i butik för i år! Detta var på T-Jarlen, en mataffär ppå Östermalmstorgs tunnelbanestation i Stockholm. Kändes ganska smaklöst faktiskt, redan i oktober liksom. Vad tycker ni? Skulle ni vilja käka lussekatt nu?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-14 17:22
#1

Mina lussekatter förra året hade man kunnat bygga hus med eller mördat någon med - hade för mycket mjöl i så de blev stenhårda 😂
Men till frågan, nja jag vill nog äta första lussebullen i Dec, bakar dem alltid 3 dec =)

Gladasvampen
2014-10-14 19:43
#2

För tidigt, tycker alla affärer och butiker rustar upp för tidigt till julen.. Runt den 10:onde november vore bra, efter alla helgon liksom :)

Intehärutandär
2014-10-14 21:25
#3

Jag kan äta saffransbullar eller kaka året runt, men inte lussekatter/saffransbröd. Har redan köpt min första saffranskaka för denna vinter. ( Och bakat vörtlimpa. ) Jumust däremot är jag aktsam med, det tröttnar man på snabbt.

UtanStrumpor
2014-10-15 11:48
#4

Jag bakade mina första för en månad sen ;) VAr sugen..

VildaVittra
2014-10-15 11:50
#5

#3 Tröttna på julmust? 😮Hur..va..gngghh? 

Jag mustoman? Var får ni det ifrån? *Gömmer julmusten jag sitter och smuttar på i skrivande stund*

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

jossa5
2014-10-15 12:25
#6

Njae, lite tidigt för lussekatter. Det är mer i december som man äter dom. Hittade åt massa saffran i går när jag städade skafferiet, så jag har så jag kan göra mina katter när det är dags :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
Lavine
2014-10-15 22:40
#7

Jag har allt varit lite sugen på lussebullar, men tycker för egen del att det absolut ska vara närmare 1 advent innan det blir aktuellt. Skulle inte falla för frestelsen och köpa i butik nu. (men glögg har jag startat med! så vem är jag att säga något om lussebullar. ;) )

Upp till toppen
Annons: