Julförberedelser för hem, folk och djur!

Lussekatter

2014-10-14 17:18 #0 av: Evelina!

Idag såg jag lussekatter för första gången i butik för i år! Detta var på T-Jarlen, en mataffär ppå Östermalmstorgs tunnelbanestation i Stockholm. Kändes ganska smaklöst faktiskt, redan i oktober liksom. Vad tycker ni? Skulle ni vilja käka lussekatt nu?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl
2014-10-14 17:22 #1 av: Saffran0Spice

Mina lussekatter förra året hade man kunnat bygga hus med eller mördat någon med - hade för mycket mjöl i så de blev stenhårda Gapskrattar
Men till frågan, nja jag vill nog äta första lussebullen i Dec, bakar dem alltid 3 dec =)

Anmäl
2014-10-14 19:43 #2 av: Gladasvampen

För tidigt, tycker alla affärer och butiker rustar upp för tidigt till julen.. Runt den 10:onde november vore bra, efter alla helgon liksom :)

Anmäl
2014-10-14 21:25 #3 av: Snovit79

Jag kan äta saffransbullar eller kaka året runt, men inte lussekatter/saffransbröd. Har redan köpt min första saffranskaka för denna vinter. ( Och bakat vörtlimpa. ) Jumust däremot är jag aktsam med, det tröttnar man på snabbt. 

Hjärta Jasmine, min älskade efterlängtade dotter - den vackraste ängel i himlen. Hjärta

Sajtvärd på Matbröd 

Anmäl
2014-10-15 11:48 #4 av: UtanStrumpor

Jag bakade mina första för en månad sen ;) VAr sugen.. 

Anmäl
2014-10-15 11:50 #5 av: VildaVittra

#3 Tröttna på julmust? FörskräcktHur..va..gngghh? 

Jag mustoman? Var får ni det ifrån? *Gömmer julmusten jag sitter och smuttar på i skrivande stund* 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-10-15 12:25 #6 av: jossa5

Njae, lite tidigt för lussekatter. Det är mer i december som man äter dom. Hittade åt massa saffran i går när jag städade skafferiet, så jag har så jag kan göra mina katter när det är dags :D

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.