Julförberedelser för hem, folk och djur!

Årets Julkort?

2014-10-02 20:30 #0 av: Saffran0Spice

Har ni bestämt hur era julkort ska se ut i år?
Här hemma är traditionen att hunden är modell för julkortet - en ny tradition då han bara är 1 år än Skrattar

Förra året var han en liten tomte, vad han blir i år håller jag hemligt ett tag till, men ni kommer att få se honom när fotot är taget ^^

Anmäl
2014-10-03 12:15 #1 av: jossa5

Ja, i år blir det djuren. Hade tänkt det förra året, men mycket strul så fick det bli såna små från affären istället. Fotade härromdagen, men måste nog fota om. :)

Anmäl
2014-10-03 12:16 #2 av: Saffran0Spice

#1 hehe så spännande ^^
Ja jag har redan fotat också, men tar flera olika så kan jag välja när det är dags!

Anmäl
2014-10-03 12:37 #3 av: jossa5

#2 Haha, jo,har ju 4 små djur som ska vara med. Varav två är relativt lättfotade, men 2 är lite spralliga, så dom vill ju inte sitta still. Det blir med andra ord ett montage, men man måste ju ha bra bilder, oavsett. :)

Anmäl
2014-10-03 12:41 #4 av: Saffran0Spice

#3 hehehe så pass ^^
Är de av samma art? Isåfall kanske ett gemensamt supergodis kan få dem stilla länge nog för att fotas Skämtar
Gjorde det förra året, men kortet blev för mörkt för min smak - men jag fick 4 ihop iallafall Skrattar

Anmäl
2014-10-03 13:21 #5 av: jossa5

#4 Haha, dessvärre är det inte det. Utan 3 olika arter. Två olika dvärghamstrar och sen 2 möss. :) Så försöker få samma bakgrund och relativt lika bilder, så att man kan få ihop ett montage, eller ett kollage, får se vad som blir bäst i slutändan. :)

Naw, vilka söta vovvar du har där! Men jag förstår att det blev lite för mörkt, lite svårt att se svarta vovvens ansikte.

Anmäl
2014-10-03 18:36 #6 av: Lavine

#0 Så söt!

Brukar också fota djuren. I fjol lyckades jag få till en bild på mina båda katter. Vet inte vad jag ska satsa på i år. Vill gärna få med något rött, men annars fotar jag gärna hunden ute i snö och skog till julkort i år.

Anmäl
2014-10-10 14:27 #7 av: Saffran0Spice

Nu är årets julkort taget här hemma!
Så skall skicka det på framkallning, sedan skall kuvert göras ^^

Anmäl
2014-10-10 16:45 #8 av: GIKmio

Jag skickar traditionella julkort. Fick ett hundratal en gång i tiden när jag slutade ett arbete och dom räcker många år. Men jag får aldrig några själv. Bara jul-mms i mobilen. Men jag tycker det är tradition att skicka julkort.

Anmäl
2014-10-11 19:02 #9 av: Saffran0Spice

Detta fick bli årets julkort här hemma!
Har ni ordnat era än? ^^

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.