Annons:
Etikettprathörnan
Läst 2075 ggr
TerriZue
2014-06-26 08:13

Tjuvstart!

Nu kunde jag inte hålla mig längre, jag tjuvstartade och lyssnade på jullistan idag. :) 
Dags att sätta sig med julplaneringsboken strax tror jag! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
leemland
2014-06-27 21:29
#1

Vad mysigt :) 

Kom på mig själv för en tid sedan att gå och sjunga jullåtar :P haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

WinterPrince
2014-06-30 08:38
#2

Hihi, jag har första julklappen klar redan, + en halvklar :)

leemland
2014-06-30 18:33
#3

Bara för du skrev att du lyssna på din jullista TS , så "råkade" jag ha igång några låtar i helgen haha. :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

TerriZue
2014-07-01 21:27
#4

#3 Haha! Helt rätt! :D 

#2 Jag har planerat julklapparna men faktiskt inte köpt några än. Skönt att vara ute i god tid. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

WinterPrince
2014-07-02 08:31
#5

#4 Skönt att vara igång med planeringen! Jag gör de flesta av mina julklappar själv, så då får man vara ute i god tid.

TerriZue
2014-07-02 23:13
#6

Samma här, det flesta görs på egen hand. Förra året var det virkningstema, då blev det filtar av mormorsrutor till allihop.. Jisses, jag virkade från januari till december. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
WinterPrince
2014-07-03 10:18
#7

Ambitiöst! Vad har du för planer för iår då?

TerriZue
2014-07-03 11:20
#8

I år snurrar det kring lite olika saker. Ett lapptäcke till systerdottern, lite presentkorgar med godsaker till mor- och farföräldrar, smycken, en poncho och ett par tofflor till mor en lampa gjord av en Vodka-flaska till bror. :) 

Vad hittar du på för något kul? :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2014-07-03 12:46
#9

men vad är detta! Ni är tidigare än värden! Skandal! Jag måste irra runt!

Fast… hihi egentligen har jag börjat, i januari köpte jag första prylen till min polares adventskalender ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
2014-07-03 12:56
#10

Lampa av vodkaflaska låter spännande, berätta mer!

Det blir bla ett gäng glasunderlägg i kork, kökshanddukar med eget motiv, en musmatta, en bokvikning, antiglidsockor, och en hajhandduk. Om jag inte kommer på något annat roligare :P

monstermash
2014-07-03 15:17
#11

Även jag är igång med att klura julklappar. Så jag är också igång, skönt att jag inte är ensam, kändes så konstigt när jag började fundera på det mitt i sommaren. :P

TerriZue
2014-07-04 09:52
#12

Hehe, då var du också igång tidigt ju Rita! :D 

Tja, min lillebror samlar på Absolut Vodkaflaskor, så jag tänkte att jag skulle hitta en snygg sådan (tömd så klart) och skära botten av den och installera någon form av ljuskälla i den. Det blir en enkel glödlampa bara med sladd och tryckknapp, hur jag ska konstruera själva botten med sockeln har jag inte riktigt klurat ut än men jag fick idén när jag sökte runt på google och hittade någon som gjort liknande med lite olika flaskor. :)
Låter som du har fullt upp med dina klappar. Vad menas med en bokvikning? :)

Monstermash, det gäller att börja i tid ju! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

WinterPrince
2014-07-04 12:14
#13

Här finns exempel på bokvikning: https://www.google.se/search?q=bokvikning&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=aX62U9SmMOz14QTbuoHwCw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1536&bih=758 

Min är på en uggla. Har vikt boken redan, men måste klä om den med något snyggt.

Annons:
monstermash
2014-07-04 12:36
#14

Julmusiken är igång <3

Ja, så är det ju TerriZue ; )

jossa5
2014-07-04 22:11
#15

Oj, har blandade känslor för julen, det är både roligt, men samtidigt inger det tunga känslor… Men det lät lite tidigt med julmusik! 😂 
Men kan ju erkänna att min julpresentlista är klar, och så även några julklappar! Kanske ska hålla mig här och få lite sådär feel-good-julkänsla tills julen i år! :)

Här skapas några julisar, och några köps in då jag inte är säker på att alla tycker om hemmagjorda saker.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lavine
2014-07-09 21:48
#16

Hihi! Ja jag tänker på julmat (och vinter) mellan varven. :)

Upp till toppen
Annons: