Annons:
Etikettdekoration
Läst 3918 ggr
Gasoline
1/12/14, 3:38 PM

Förvaring av julsaker?

Hur förvarar ni era julsaker?

Annons:
leemland
1/12/14, 5:54 PM
#1

I olika flyttlådor :) Och några kassar då vi köpte nytt i år som inte fick plats i lådorna :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Gunlog
1/12/14, 6:58 PM
#2

4 flyttlådor storlek XL och 6 bananlådor plus några andra lådor med sådant som vi inte använder, typ glaskulor mm.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Tarotstollan
1/13/14, 3:15 AM
#3

Många saker står i sina originallådor som sen i sin tur står i stora lådor. Det mesta är inslagit i silkespapper eller ligger i plastpåsar. Det mesta står i min stora garderob men en del saker är så stora att de förvaras på vinden. Det är bland annat mina elljusstakar och en stor trätomte, har ingen annan plats att förvara dessa på, vilket inte är så bra eftersom temperaturen uppe på vinden varierar med ute temperaturen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TerriZue
1/13/14, 8:21 AM
#4

De förvaras i flyttlådor nere i förrådet. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

AnnaMariaB
1/13/14, 8:22 AM
#5

I flyttlådor i källaren. Jag har märkt upp lådorna "advent", " julgran", "tomtar"

tlover
1/17/14, 8:58 AM
#6

Flyttlådor i lagårn

l'm back

Annons:
Rita-S
1/18/14, 9:37 AM
#7

två stora flyttlådor numera. Och en adventslåda. Jag skall tillåta mig att packa om litet nu när det inte är så kallt att stå i förråden till våren, sortera lite i prylarna. Jag förvarar alltid julgransdekoren för sig i och med att jag inte alltid har gran. De åren jag åker till norge innan julen och kommer hem efter nyår hoppar jag gran :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

truckanita
1/25/14, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

jag förvarar mina tomtar överallt i min lägenhet, har 4 plastkistor, massor av lådor ovanpå mina garderober, stora tomtar stående på bottenplan i en garderob, tomtar nerstoppade i telefonbänk o tomtar instoppade i smålådor i garderob också, julgranspynt i förrådet dit även en tomtelåda med tomtehus förpassats.. allt inpackat i silkespapper el bubbelplast.. ca 650 tomtar som ska fram o tillbaka varje jul, stora som små…..

Tarotstollan
1/25/14, 8:42 PM
#9

#8. Vad kul med så många tomtar!🙂👍 
Jag tycker jag har många men det är mest småtomtar! Ser att vi har lika dana av några av dem!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Forummedlemmen]
1/26/14, 4:13 PM
#10

Kartong

monstermash
4/12/14, 11:06 PM
#11

Flyttlådor och andra mindre lådor.

jossa5
7/4/14, 10:18 PM
#12

Har julsakerna (pynt, julgranspynt och adventsstake) i en flyttlåda, sen har jag en annan låda för alla mina snögubbar! För dom kan man plocka fram redan när snön kommer så får dom stå länge. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[GIKmio]
7/25/14, 9:07 PM
#13

Jag har mina julsaker i lådor i garderoben i lägenheten. Dom senaste inköpta julsakerna kan kvitta men eftersom man har egna tillverkade saker från barndomen vill man inte riskera att få dom stulna eller förstörda i förrådet.

Annons:
Carrosh
8/23/14, 1:41 PM
#14

Har allt mitt i en banankartong i källaren. 😭

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

mammika
8/31/14, 4:17 PM
#15

Jag har mina grejer i genomskinliga plastlådor i källaren, det är så fuktigt där så jag har extratejpat dem.

Upp till toppen
Annons: