Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1850 ggr
Gunlog
12/17/13, 10:36 PM

Glömmer ni era julrecept?

Jag kom på ikväll att jag skulle göra min egna kaffelikör och ge till en kollega som behöver lite uppmuntran.

Men jag har glömt var jag har receptet! Så kom jag på att jag en gång har lagt ut receptet här inne, så det var bara för mig att söka på ordet Kahlua så kom det upp!

Fiffigt va? Man kan alltså använda sig av att lägga ut recepten så att andra får ta del av godsakerna plus att man har sitt eget lilla recept-kartotek!

Min Kahlua? Den hittar ni här:

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Stallflickan
12/19/13, 10:27 AM
#1

Så har jag också gjort på olika sajter. :)

AnnaMariaB
12/19/13, 10:42 AM
#2

Tror jag måste göra lite hemlagad kahlua :-)

[MyCassie]
12/19/13, 8:51 PM
#3

Jag har en receptbok jag skriver upp alla min recept i, mest för att mina barn ska ha något när de är äldre.

LinaLj
12/20/13, 7:15 AM
#4

Jag har också en receptbok jag skriver upp alla recept i. Det är en tradition i min familj. Jag har receptböcker från min gammelmormor, min mormor och min farmor. Använder fortfarande recept ur alla böckerna.

Ria74
12/20/13, 11:31 AM
#5

Jag kör med lapp-system och när jag väl behöver receptet så vet jag inte var jag har lappen 😉

Har tänkt många gånger att klistra in alla lappar i en pärm eller bok så jag vet var jag har dom.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

AnnaMariaB
12/20/13, 11:42 AM
#6

Ibland hittar jag lappar med ingredienser och mängder men har inte skrivit vad det skall bli när det blir klart…

Annons:
Gunlog
12/21/13, 12:29 AM
#7

Ja… #5 & #6… Så är det för mig med… 🤔

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
12/21/13, 12:30 AM
#8

Jag gjorde Kahlúan och hade naturligtvis bara 5 ½ dl strösocker, så jag tog ½ dl brunsocker istället. Det blev en lite "dovare" smak. Helt klart godkänd…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

tlover
12/21/13, 3:58 PM
#9

om jag inte har det i nån kokbok eller annan bok så brukar jag skriva ut receptet från nätet och har det i en speciell pärm.

Jag önskar däremot att jag hade så fin handstil att jag kunde skriva i en receptbok.

l'm back

Gunlog
12/22/13, 2:41 AM
#10

Önska dig en skrivkurs i julklapp! Hihi!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

mandymoo
9/22/14, 12:53 PM
#11

Jag har en bok där jag skriver in recept jag verkligen gillar. Har en fundering på att istället ha en pärm, o sen laminera sidan så att den blir mer hållbar. Lätt att också ta ut bara ett recept o ha i köket, det blir inte förstört.

Rita-S
9/26/14, 9:21 AM
#12

Jag har inte tal på hur många gånger jag har valt söka mitt recept här inne i stället för att bläddra i mina böcker 😂

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lavine
9/27/14, 6:15 PM
#13

Jag är ganska säker på att receptet på norsk julbulle - så heter det nog inte, men nu har jag glömt?! - som jag gillar att göra, det finns bara härinne, jag har inte skrivit av det eller nåt. Det är alltså Rita-S:s recept jag menar. :) Bäst att jag försöker hitta det NU så jag inte står mig slätt där i december sedan. :o

Annons:
Lavine
9/27/14, 6:19 PM
#14

Norsk julekake var det, tack och lov, där var det. http://julen.ifokus.se/articles/4d713849b9cb46224404fc45-julbak-i-vara-lander

Rita-S
10/6/14, 8:45 AM
#15

Men du ser :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: