Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1529 ggr
Alexxiis
12/17/13, 9:47 PM

Brukar ni julbaka?

Brukar ni julbaka, om ni gör det vad för något?

Vi brukar göra Lussebullar, Rocky road, Knäck, Karameliserade/brända mandlar och ibland pepparkakor och knäck. Vi brukar baka en hel del, det är ju så roligt! :)

Annons:
tlover
12/17/13, 9:49 PM
#1

Ja

Lussebullar, pepparkakor, kyssar, milk candy, snickers och kola brukar det bli

l'm back

Afturelding
12/17/13, 9:53 PM
#2

Ja, och det blir olika för varje år.

Förra året blev det pepparkakor, lussekatter, knäck, chokladkola, knäckebröd och något mer som jag inte minns.

I år blev det bara lussekatter eftersom att jag haft mycket att göra då jag börjat med högskolestudier.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

LinaLj
12/17/13, 9:56 PM
#3

Alltid! Jag och bästa vännen tar ledigt och ägnar 4-5 dagar med att laga julgodis varje år. I år var det 8:e året. I år blev det 17 olika sorter.

Varje år gör vi våra familjerecept, min väns mormors knäck, min mammas farmors pepparkakor och min mammas chokladkarameller. 

Dessutom har vi egna recept som är ett måste (annars klagar släkten) så som våra rombollar (bör inte ätas om man ska köra bil) och vår lakritskola med choklad och havssalt.

Utöver det så prövar vi alltid ett par nya recept varje år. I år var den största hitten bland nykomlingarna julmumsen och lingonmarmeladen.

Sista kvällen spenderas med att dekorera pepparkakorna :).

Årets bak: 

Pepparkakorna när de är dekorerade:

Leffe
12/17/13, 9:57 PM
#4

Vad ni jobbar. Själv äter jag bara det andra bakar

Alexxiis
12/17/13, 9:57 PM
#5

Åh man blir alldeles sugen på att baka nu när man fått så mycket bra tips på vad som kan göras! Jag tror att det kommer bli lite mycket julbak i år!:)

Tarotstollan
12/17/13, 10:10 PM
#6

Blir det något över kan du skicka hit det!😃

Så otroligt vackra pepparkakor! Synd att äta upp dem!

Edit: Skulle väl svarat på din fråga också. Jag hoppas att jag hinner baka bröd, det brukar jag göra till jul men just nu ser det väldigt svårt ut att hinna det. Kan bättre svara på den frågan om några dagar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Frosstis
12/18/13, 7:24 PM
#7

Vi bakar inte så mycket men i år blir det nog liite mer ;)

Vi gör lussebullar, pepparkakor och knäck. Sen köper vi godiset, typ ischoklad (fast det tycker inte jag är gott). Och så köper vi chokladaskar, alladin och paradis (eller nu vad de heter).

Men nu ska jag baka chokladfudge och så tror jag vi ska göra marsipan saker. Vill baka mera saker..

Grodan
12/20/13, 12:44 AM
#8

Jag har hittat några balla recept med glutenfritt och sockerfritt och köttfritt och ska nu försöka baka lite. Har ännu inte inhandlat några ingredienser men mandelmjöl och råpressad kokosolja samt xylitol står på litan.

Ofta kan jag göra egna recept, tex ischokladbollar, recept som chokladbollar men bytte ut en del

  • havregryn

  • smör

  • råpressad kokosolja

  • kakao

  • honung (istället för socker)

  • vaniljextrakt

  • vatten

  • lite pulverkaffe

kan verkligen rekommendera det.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: