Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2098 ggr
[MyCassie]
2013-11-20 20:20

Secoundhand julklappar

Hur ser ni på julklappar köpta från en secounhandbutik? Försöker komma billigt undan med några av årets julklappar för att spara pengar till flytt och det jag vill köpa finns i secoundhandbutiker.

Annons:
Lia
2013-11-20 20:22
#1

Jag tycker att det är jättefint att köpa begagnat! Dels för att i MIN smak är ofta det nya inte lika fint som det äldre, och dels för att man faktiskt gör något bra - återanvänder! Fantastiskt bra idé, och jag önskar att många fler gjorde så.

tlover
2013-11-20 20:23
#2

Själv både ger och tar jag gärna julklappar från second hand. För mig är det viktigare att det passar än att det är dyrt.

Vissa tror jag däremot inte gillar sånt men det kanske man vet då man väl är så nära att man ger presenter.

l'm back

[MyCassie]
2013-11-20 20:25
#3

#1 så tänker jag också sen är det miljövänligt med. Börjat adoptera secoundhandbutiker mer och mer när jag insåg vad jag faktiskt tjänar på att välja det.

[MyCassie]
2013-11-20 20:31
#4

#2 man kan ju hitta mycket moderna saker på secoundhand också. Jag hade tänkt köpa ljushållare bla och sånt kryllar det av i sådana butiker. :)

[Lupse]
2013-11-20 20:35
#5

Jag brukar ge lite "snåla" julklappar, som tex kommer från secoundhand butiker eller tex ÖoB. Enligt mig så är det tanken som räknas och själva klappen, bättre att få en användbar och billig klapp än en helt onödig och dyr klapp :)

[MyCassie]
2013-11-20 20:42
#6

# 5 ö&b, där sa du något jag inte tänkt på. Kan vara värt att kolla där också. Är ju tanken som räknas. ;)

Annons:
[Lupse]
2013-11-20 21:11
#7

#6 I år har de ett paket som innehåller supergulliga mjuka strumpor tillsammans med en fotkräm och någon slags fotskrubb i 4 olika dofter. Köpte några stycken till familjen och vännerna, lite snålt om man tänker på pengarna men jag tycker att paketen är gulliga och praktiska i vintermörkret :)

tlover
2013-11-20 21:16
#8

#4 jag tänkte snarare på att vissa personer tycker inte om begagnat och/eller billigt men det vet man nog om man känner personen (jag har känt några såna och det var ganska tydligt).

Själv älskar jag secondhand

l'm back

[MyCassie]
2013-11-20 21:34
#9

#7 Det låter som något frågan är bara om det finns här uppe, får kolla.

Intehärutandär
2013-11-20 23:22
#10

Second hand och egengjorda gåvor är de bästa tycker jag. Då min pappa fyllde 34 år, så hade jag ingen present för jag hade glömt bort att jag skulle dit eller om jag blev bjuden i sista sekund. Jag och min kusin hade hittat ett par träskor ute, som mamma skrev låten "trettifyran" i och band ihop med ett sidenband. Min far som är superpedant, älskade gåvan och de satt på väggen länge..ja kanske ännu 26 år senare. 

Min gamla dagmamma fick i 80-årspresent en stor träslev som jag dekorerade med hennes favoritblommor, text och sidenband. Även den hamnade på väggen. 

Så man kan finna saker och göra personliga på second hand/loppis med.

[MyCassie]
2013-11-20 23:28
#11

Ska jaga julklappar i morgon så får se vad man kommer hem med. :)

Gunlog
2013-11-21 04:32
#12

Rusta och Jysk är också billiga…

Jag kan gärna ge bort loppisprylar. Jag är en loppistjej själv…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

WinterPrince
2013-11-21 07:40
#13

Tänk efter på vem som ska få presenten, skulle de uppskatta en loppispryl? De flesta gör nog det, speciellt om den blivit lite upp piffad.

Men jag vet t ex att min syster inte skulle gilla det. Hon är inte så glad i hemgjorda saker heller (även om det verkar som hon börjar ändra sig) så henne brukar jag alltid få till något nytt köpt till. I år två stora te-koppar och lite fancy te. Blev inte så fasligt dyrt ändå.

Annons:
TerriZue
2013-11-21 08:59
#14

Tror det är olika från person till person. Själv blir jag överlycklig om jag får en present som någon lagt ner lite tanke på över huvud taget och är det begagnat från en loppis eller secondhand-butik är det oftast så otroligt mycket finare än om man köpt nytt. Priset tycker jag absolut inte spelar någon som helst roll.

Dock tror jag att det kan finnas personer som inte alls uppskattar begagnat, en del vill bara ha nytt. Men som tlover säger: det vet man väl antagligen om personen man ger klappar till. :)

Själv satsar jag på endast hemmagjort och begagnat i år. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[MyCassie]
2013-11-21 11:18
#15

Mycket handlar också om vårt man bor, här i Norrland är säker sällan billiga. Förra julen gick julklapparna på 4000kr, det vill jag undvika i år och försöka hålla mig under tusenlappen.

[MyCassie]
2013-11-21 15:25
#16

Alla julklappar blev från Ö&B. Blev kroppsvårdsprodukter samt köksredskap till samtliga.

Bruden-Mbuti
2013-11-22 12:36
#17

meningen med julen är inte att man ska bli ruinerad.

istället ska man försöka ha trevligt.

secondhand julklappar och eget tillverkat är ok i mitt tycke

VildaVittra
2013-11-23 22:09
#18

Handlar julklappar om var jag köpt det eller vad det har kostat, så kan mottagaren glömma att få presenter av mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: