Annons:
Etikettdekoration
Läst 4457 ggr
monstermash
11/19/13, 3:24 PM

När åker julpyntet upp hos dig? :)

Ja vilket datum åker julpyntet upp oss dig, eller åkte upp?

Annons:
LinaLj
11/19/13, 3:40 PM
#1

Adventssakerna kommer upp den veckan då det är 1:a advent. Resten av julsakerna sätts på plats veckan innan jul.

Malinolsn
11/19/13, 3:41 PM
#2

I början av december 🙂

Holyghostorchid
11/19/13, 5:59 PM
#3

1:a december i år :)

Nosen
11/19/13, 6:20 PM
#4

Har gardinerna uppe redan plus dukar och en ljusstake i fönstret hehe.

Resten kommer vid första advent plus Julgranen då också :)

WinterPrince
11/20/13, 7:15 AM
#5

1 december eller 1 advent, beroende på vad som kommer först. Borde verkligen börja julstäda n u, är ju inte långt kvar…

[JeanetteK]
11/20/13, 9:25 AM
#6

Jag börjar till första advent. Sen blir det mer och mer fram till jul. 🙂

Annons:
TerriZue
11/20/13, 9:30 AM
#7

Jag sätter upp julgardiner, ljusstakar och stjärnor en vecka innan första advent. Julpyntet brukar åka upp samma datum som pepparkakshuset blir klart (senast lucia) och sist kommer den underbara granen 20:e eller 21:a december! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Intehärutandär
11/20/13, 9:47 AM
#8

Vi sätter oftast upp det innan barnets födelsedag i slutet av november. Och ut tjugonda knut.

Love-
11/20/13, 12:42 PM
#9

Försöker få upp det så det är uppe till 1a advent så detta året blir det den 30 nov

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

jollycox
11/20/13, 7:26 PM
#10

Första advent helgen. Granen kommer upp på lucia.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

tlover
11/20/13, 8:30 PM
#11

1:a advent är det "adventpynt" dvs ljus, adventsljusstake, stjärnor i fönsterna m.m.

Lucia kommer luciapyntet ut, dvs det mesta som är kvar utom julgran, hälften av glittret, några tomteaker (jag satsar mer på änglar m.m), ljusa juldukar

tidigast veckan före jul kommer resten fram (tex de röda juldukarna).

på så sätt får jag njuta av att pynta flera gånger och man slipper bli less 😃

l'm back

[MyCassie]
11/20/13, 11:43 PM
#12

När jag orkar. I år blir det några dagar innan jul.

Tarotstollan
11/21/13, 12:03 AM
#13

Åh, inte på länge än! Måste ta fram grävskopan först och få bort det värsta innan jag kan börja städa!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
AnnaMoonshadow
11/21/13, 9:06 AM
#14

Jag bar upp våra julsaker från källaren igår, kommer nog tjuvstarta med att pynta i helgen då sambon är borta och inte kan säga ifrån. Annars brukar vi satsa på första advent med stjärnor m.m. och granen kommer lite senare.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

wolfgirl82
11/22/13, 11:08 AM
#15

Brukar åka upp till första advent, förutom granen som plockas in några dagar innan jul.

I år kliade det lite för mkt i fingrarna så fönstren är redan pyntade men ej ej tända.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Afturelding
11/22/13, 11:11 AM
#16

Första advent, liksom granen. Fast vi har inte mycket julpynt, ett par ljusstakar och någon stjärna bara. Jag är rädd för tomtar 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

ChristineL
11/22/13, 11:33 AM
#17

I vanliga helgen första advent, men jag kommer vara borta då så blir nu i helgen istället :D

Markattan
11/23/13, 11:44 AM
#18

Röda gardiner sattes upp för 2 veckor sedan… men de är enfärgade i rött lin och mer sosseröda/hembygdsrött än julröda.. men de ska ju sitta över jul men jag orkar bara byta gardiner 3gånger om året.

Sen så åkte led-stjärndrapperiet i fönstrerna upp i förra helgen, det har ju blivit så mörkt..

Gardinerna och ljuspyntet ihop blev dock riktigt juligt… Men nu ids jag ju inte ta ned något när det bara är nästa helg det ska upp :)

Rita-S
11/23/13, 1:30 PM
#19

Jag satte upp julgardinerna i helgen som var. adventsljusen får vänta lite till, men funderade att tjuvstarta i mårn. sen får vi se hur mycket mer julpynt det blir här hemma..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[MARWAKE]
11/23/13, 6:57 PM
#20

Hemma hos oss har vi satt upp julstjärnorna i fönstren och adventsljusstakarna. Julgarddinerna är även uppe. I mitt rum har jag satt upp julglitter. Senare sen i december så åker mer pynt upp! ;)

Annons:
Gunlog
11/23/13, 7:31 PM
#21

Som vanligt så har jag mer än högsäsong vid denna årstiden på mitt jobb. Jag säger alltid att jag ska vars tidigt ute, men i år ÄR jag tidigt ute! Nu ikväll putsas fönsterna och imorgon blir det gardiner och stakar som sätts upp. Nästa helg ska vi på julfest så det blir inget med det då. Då gör jag julgrupp istället. Sen är det dags att pynta. Och det tar ungefär en hel vecka..

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
11/24/13, 9:33 AM
#22

Jag har satt upp julgardinerna nu i och med att mina julgardiner i vardagsrummet är ensfärgat röda, och julgardinerna jag valde till köket är midnattsblå med silversnöflingor tyckte jag det var okej. Adventsljus och staken är uppe nu med! Till veckan skall jag göra min adventsstake för året.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lottliz]
11/27/13, 4:33 PM
#23

1:a december och strax efter nyår plockar jag ner allt igen. Tycker att det räcker med en månad.

Whippetgerbilen
11/29/13, 6:21 PM
#24

Vid första advent, alltså på söndag:)

Dogs is my world ♥

Carrosh
11/29/13, 11:25 PM
#25

Funderar på att sätta upp lite här på söndag, men det känns som att det är lite för tidigt.. Lär nog dröja till mitten på december iaf, i vanlig ordning.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Frosstis
11/30/13, 2:29 PM
#26

idag:) inte julgran men julstakar och en och n annan tomte

[Lupse]
11/30/13, 2:52 PM
#27

Pyntet åker alltid upp första advent och granen runt den 15:onde :)

Annons:
tlover
12/3/13, 9:57 AM
#28

Det har blivit lite ändringar, jag har inte hunnit pynta än 😕Det närmaste till julpynt som är uppe är att jag fått hem min nya pilbåge (den är röd 😉)

l'm back

AnnaMoonshadow
12/15/13, 8:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Satte upp Julgranen i helgen 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Gunlog
12/17/13, 11:50 AM
#30

Mitt åkte upp i förrgår och igår… Bättre sent än aldrig… 🤪

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

molam
12/17/13, 3:54 PM
#31

1 advent åkte allt julpynt upp förutom granen som åker upp 23 december och ner 25 december, Då vi har fyra hundar varav tre hanar och alfan håller på att tackla av så de två unghundarna ska markera sina revir ÖVERALLT allra helst på trädet som dessutom finns inne i huset o.e

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

TezzD
12/17/13, 9:37 PM
#32

dagen före första advent kom allt fram :-)
Granen kommer nu i helgen några dagar före jul

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

truckanita
1/25/14, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

mitt pynt kommer fram till 1:a dec..  så här börjas det i slutet av nov.. gran, tomtebyar o fönsterbelysningar  först sen tomtar överallt… min gran i bara röda kulor, droppar, fåglar, kottar och glitter, endast stjärnan är guldfärgad.

[Forummedlemmen]
1/26/14, 4:15 PM
#34

Adventssaker runt första advent, julsaker efter Lucia. Det mesta ut runt Tjugondedag jul.

Annons:
Rorvattnet63
4/12/14, 10:41 PM
#35

Har gardiner och elljusstake uppe sen 3 år tillbaka. så fort midsommaren är förbi, dröjer det inte länge  förän  julen är här.

Jämten 63

[Smultronet Ella]
7/3/14, 12:22 PM
#36

Julpynt åker upp 1 dec ungefär. Julgranen kommer några dagar innan jil, då vi hugger vår gran själva.

jossa5
7/4/14, 10:12 PM
#37

Adventsstaken åker upp till advent, sen har det dröjt ganska länge. Tror jag ska göra en bättre planering i år, för att hinna med allt som ska pysslas, och pyntas.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: