Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1438 ggr
monstermash
11/16/13, 10:33 PM

Vart hittar jag...?

Hm.

Jag vill köpa tomtar, (helst äldre) men också handdukar med tomtemotiv, duschdraperi i jultema samt julstjärnor/adventsstakar. Har någon koll på vart jag kan hitta detta någelunda billigt? Budgeten för allting ligger väl på 1500 kr ungefär. ;) Ett krav är att det ska vara affär, vill alltså inte beställa något från internet.

Jo, jag vet att gamla tomtar oftast hittas på loppisar, men jag hittade då inga tomtar på alla loppisar jag varit på i år och planerar inte att besöka någon mer i år heller.

Annons:
Maria
11/16/13, 10:35 PM
#1

De loppisar jag brukar besöka plockar fram julsaker veckorna innan jul och det brukar finnas hur mycket som helst.

Jag tror även loppisar är lite årstidsmedvetna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

monstermash
11/16/13, 10:38 PM
#2

Jag la till i #0 att jag inte har några planer på att besöka fler loppisar i år, nu får det bli julmarknader istället. Ska till Liseberg och kolla in utbudet på tomtar, förhoppningsvis har de några fina.

Har för mig att du bor i Göteborg, så om du vill får du dock gärna avslöja vilka loppisar som brukar ha så mycket julsaker? :)

Maria
11/16/13, 10:39 PM
#3

OK. Fast på Liseberg så hittar du nog inget "någorlunda billigt"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

monstermash
11/16/13, 10:46 PM
#4

Budgeten ligger på (minst) 1500 kr så jag är inte ute efter något jättebilligt heller.

Maria
11/17/13, 8:14 AM
#5

Erikshjälpen (Högsbo) Reningsborg, Holmens marknad, Kviberg, Saron osv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
11/17/13, 12:44 PM
#6

Nu har jag precis kommit hem från Holmens marknad och där fanns hur mycket julsaker som helst. De hade plockat fram allt ur gömmorna.

Allt från belysningar, pynt, tomtar, dukar, gardiner och lite till😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
monstermash
11/17/13, 1:28 PM
#7

Åh tack för tipset, ska kolla upp alla ställen! Ska ta en sväng förbi Ullared och se om de har några duschdraperier och sånt med julmotiv. Några tomtemuggar kanske man borde införskaffa också, hmm.

Såg du om det var mer moderna eller gammaldags tomtar på Holmens marknad?

Maria
11/17/13, 1:53 PM
#8

#7 Där fanns en salig blandning mellan gammalt och nytt. De sorterar ju inte som i "vanliga" butiker utan porslinstomtar står för sig och där finns gamla, stora, små. Belysningen och alla elljusstakar stod på långbord och textilierna för sig.

Eftersom det är saker folk lämnar in eller dödsbon så finns det ju ett stort utbud.

Min favoritloppis däremot är Erikshjälpen i Högsbo.

Stationära Loppisar fungerar ju som andra affärer numera och julsakerna åker fram till jul och det finns inte så mycket övriga året.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: