Prathörnan

Vart hittar jag...?

2013-11-16 22:33 #0 av: monstermash

Hm.

Jag vill köpa tomtar, (helst äldre) men också handdukar med tomtemotiv, duschdraperi i jultema samt julstjärnor/adventsstakar. Har någon koll på vart jag kan hitta detta någelunda billigt? Budgeten för allting ligger väl på 1500 kr ungefär. ;) Ett krav är att det ska vara affär, vill alltså inte beställa något från internet.

Jo, jag vet att gamla tomtar oftast hittas på loppisar, men jag hittade då inga tomtar på alla loppisar jag varit på i år och planerar inte att besöka någon mer i år heller.

Anmäl
2013-11-16 22:35 #1 av: Maria

De loppisar jag brukar besöka plockar fram julsaker veckorna innan jul och det brukar finnas hur mycket som helst.

Jag tror även loppisar är lite årstidsmedvetna.

/Maria

Anmäl
2013-11-16 22:38 #2 av: monstermash

Jag la till i #0 att jag inte har några planer på att besöka fler loppisar i år, nu får det bli julmarknader istället. Ska till Liseberg och kolla in utbudet på tomtar, förhoppningsvis har de några fina.

Har för mig att du bor i Göteborg, så om du vill får du dock gärna avslöja vilka loppisar som brukar ha så mycket julsaker? :)

Anmäl
2013-11-16 22:39 #3 av: Maria

OK. Fast på Liseberg så hittar du nog inget "någorlunda billigt"

/Maria

Anmäl
2013-11-16 22:46 #4 av: monstermash

Budgeten ligger på (minst) 1500 kr så jag är inte ute efter något jättebilligt heller.

Anmäl
2013-11-17 08:14 #5 av: Maria

Erikshjälpen (Högsbo) Reningsborg, Holmens marknad, Kviberg, Saron osv.

/Maria

Anmäl
2013-11-17 12:44 #6 av: Maria

Nu har jag precis kommit hem från Holmens marknad och där fanns hur mycket julsaker som helst. De hade plockat fram allt ur gömmorna.

Allt från belysningar, pynt, tomtar, dukar, gardiner och lite tillSkämtar

/Maria

Anmäl
2013-11-17 13:28 #7 av: monstermash

Åh tack för tipset, ska kolla upp alla ställen! Ska ta en sväng förbi Ullared och se om de har några duschdraperier och sånt med julmotiv. Några tomtemuggar kanske man borde införskaffa också, hmm.

Såg du om det var mer moderna eller gammaldags tomtar på Holmens marknad?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.