Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Lek, pyssel och tävlingar!

Anmälning till Hemliga Tomten 2013

2013-11-14 17:59 #0 av: Rita-S

Då är det dags! Anmälningar till Hemliga Tomten sker i PM till mig, inte i tråden här! Detta är för att de flesta har röstat att de vill gissa både vem de tomtar för och vem som tomtar åt de, så vi avslöjer inte i denna tråden om vi är med eller inte!

Det finns en artikel om vad Hemliga Tomten är här så jag skriver inte så mycket om detta nu. Men några punkter tar jag ändå här!

PMa mig :

• Ditt riktiga namn
  • Din adress, 
  • samt ett par tre ord om dig själv. 
  • Notera om du har vissa allergier som dofter, krämar, matsorter och annat så man inte fixar något du inte kan använda eller äta. Du får gärna säga din ålder om du tycker det har någon betydelse, annars är inte det något krav för att vara med. 

Anmälningsfristen är Fredag 29 november innan midnatt, så skall jag fördela tomtar innan 1 söndag i advent! Är du mindreårig får du själv fråga målsmann, mamma eller pappa om du får deltaga, och jag kommer förmoda att alla som en sköter detta själv. 

När det kommer till klappar.. förra året var det tråkigt nog fyra tomtar vars paket aldrig kom fram till tomtebarnen, så jag sätter tidfrist den 13 december på att posta paketet. Detta är för att posten kommer få otroligt mycket att göra runt jultider, och i bland hyr in extra hjälp som inte är lika vana med arbetet som de erfarna. Även postfolk vill ha semester, och även postfolk kan bli sjuka om det går en rond med magsjuka, flunsa eller annat runt jultider. Därav att jag sätter fristen så tidigt. 
Och i år vill jag att alla som en skall PMa mig när de har skickat sin klapp!

Pristanken i år är 60 kronor. Detta är priset för klappen, och frakten tillkommer. Du får spendera mindre, och om du råkar hitta det perfekta för 70 kronor står det dig fritt att gå över, men ideen är att spendera en viss summa och få lite huvudbry på hur man får till en trevlig present för en liten slant. Detta skall vara kul, inte dyrt ;) Jag vill tippsa om att de små gröna vadderade kuverten kostar runt 30 kronor med porto och kan ta uppmot 2 kilo, så man kan posta en fin liten klapp för detta. OBS: TEJPA IGEN klaffen på dessa med lite extra packetejp, även om tejpen på dessa är stärka kan de ändå lossna och gå upp. Jag har även sett de som häftar med häftmaskin, även det är fint. 

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anmäl
2013-11-14 19:13 #1 av: VildaVittra

Borde man inte också skriva om man har djur osv? Om jag skulle vara med vore det ju väldigt olämpligt att jag skickade till någon med pälsdjurs, hö eller fågelallergi.

Förvisso kan jag väl skicka med en dos Betapred från mitt eget medicinskåp.Skämtar

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2013-11-30 14:43 #2 av: DramaSara

Är det för sent även om man ber snällt att anmäla sig? ;)

Anmäl
2013-11-30 16:59 #3 av: Rita-S

Egentligen ja, men vi löser't på ett annat vis :D Jag har fått en frivillig hemlig tomte åt dig utanför tomteriet! PMa mig du, Sara!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Anmäl
2013-11-30 17:22 #4 av: DramaSara

Tacktacktack!!!!!!

Anmäl
2013-11-30 17:26 #5 av: Rita-S

I bland har man tur ^__^

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.