Annons:
Etikettprathörnan
Läst 3118 ggr
ellapella01
11/7/13, 3:37 PM

Julafton!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är det bästa med Julen tycker du? Skriv också varför! ❤️❤️❤️🥳❤️🥳🎁❤️🎁❤️🎁❤️

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
felzena
11/7/13, 4:22 PM
#1

Att nära och kära samlas det är så mysigt. Även ljusen, snön som faller utanför och julmaten. Haha, nu får jag sluta innan jag får alldeles för stor längtan.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

ellapella01
11/7/13, 4:28 PM
#2

#1 JA! haha 😛 Börjar redan få längtan!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Frosstis
11/7/13, 5:16 PM
#3

Stämningen och julklapparna!

[JeanetteK]
11/7/13, 5:20 PM
#4

Julklapparna… jag kommer aldrig bli vuxen. Och ljusen!

Nosen
11/7/13, 6:50 PM
#5

Mys och pyssel! Att göra extra fint och mysigt i hemmet. Att bara få pyssla, dona och baka. Så mysigt :) Jag blir alltid på så bra humör kring julen :)

Gunlog
11/7/13, 8:04 PM
#6

Att mysa och koppla av från jobb och alla måsten.

Att få äta gott, sätta sig i soffan, sätta upp fötterna på bordet och sitta där och fisa ikapp… 🐖

Att få köpa julklappar till andra… Jag frågar ALDRIG vad de önskar sig, utan går på deras personlighet…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Lavine
11/7/13, 10:08 PM
#7

Särskilda dofter, som halm (!) och hyacint. Glögg, och så julmat naturligtvis!

Jessicahagstrom94
11/7/13, 10:20 PM
#8

Julklapparna, Julgranen, julpynt, julmaten, JULSKINKAN❤️, egengjorda köttbullar, det där gula hårda julbrödet, JULOSTEN!!, kalle anka, pluto, piff och puff………..

Gunlog
11/7/13, 10:53 PM
#9

Mmmm… Där sade du något, #8… Den honungsgriljerade skinkan…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Jessicahagstrom94
11/7/13, 11:00 PM
#10

#9 Ja den längtar jag enormt mycket efter😊

ellapella01
11/8/13, 12:45 PM
#11

Tack för alla svar! Mycket trevliga kommentarer! Nu få jag verkligen julkännsla!!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Honestyisdead
11/8/13, 3:26 PM
#12

Jag älskar att packa julklappar innan julafton, pynta och lyssna på julmusik. Tyvärr får vi inte snö här till julafton speciellt ofta.

På själva julafton är det stämningen som är mysigast.

AnnaMoonshadow
11/9/13, 12:54 PM
#13

jag säger som så många andra, hela processen. Från pyntande och bak i december till god mat, kalle anka och julklappar på julafton

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
monstermash
11/9/13, 10:26 PM
#14

Julmusiken, julpyntet och maten. :)

TerriZue
11/10/13, 11:24 AM
#15

Åååh, det bästa med julen? 

Jag vet ärligt talat inte var jag ska börja.. 

Att sitta och filura och planera inför kommande jul, att bestämma vad man ska ge alla i julklapp. Att börja ge sig ut på jakt efter material för att knåpa ihop alla julklappar man ska göra (och köpa de julklappar man ska köpa), att sitta hemma med en rykande varm kopp julte medan man pysslar ihop årets julkort och skriver rim eller slår in julklappar. 

Att stå i köket hela dagen lång och baka lussekatter, koka glögg, dekorera pepparkakshus, koka knäck och annat julgodis medan snön faller ner utanför fönstret, att ägna en hel dag åt att stöpa sina egna ljus och sedan på kvällen slå sig ner framför en mysig julfilm medan några av ljusen tänds i ljusstakar och dricka en kopp varm choklad. Att gå upp tidigt på morgonen, koka te och titta på julkalendern och sedan öppna sin chokladkalender. Att köpa, sätta upp och klä Julgranen medan Lars Christmas spelas i bakgrunden och man fullkomligt håller på att spricka av jullycka. 

Att titta på uppesittarkvällen medan man äter ris a la malta, en god julmacka och dricker hemmagjord glögg (kanske slår in de sista julklapparna).

Att gå upp tidigt på julaftons morgon, se att det är vitt ute och sedan tända Julgranen och bara sitta och titta på den och njuta av hur vacker den är och hur glad man blir. Att träffa familj och vänner och äta god mat tillsammans och titta på Kalle Anka. Att se någons min när de öppnar den där speciella julklappen som jag la ner så mycket möda på att knåpa ihop. Känslan när jultomten kommer klivande i snön med tomtesäcken på ryggen och sin lilla lykta i handen.

Ärligt talat, så här skulle jag kunna fortsätta i timmar, det finns så mycket jag bara älskar med julen och jag kan omöjligt säga exakt vad som är allra bäst. Jag skulle tro att de är en kombination av allt som gör julen så underbar för mig och framför allt att jag börjar så tidigt och långsamt bygger upp julkänslan tills jag nästan spricker. Ärligt talat, när jag har klätt granen eller satt upp lite juldekorationer går jag runt här hemma och gör jublande små ljud och hoppar till av glädje när jag slänger ett öga på något utav det, jag är så glad att lite av det bara måste få komma ut med jämna mellanrum. Det är en underbar känsla. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Upp till toppen
Annons: