Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 7798 ggr
monstermash
2013-10-27 14:42

Vad får era vänner/släktingar?

Vad har ni köpt/gjort för julklappar hittils och till vilka? 

Det är svårt att veta vad man ska köpa till vissa, men om många skriver i denna tråden och berättar vad de ska köpa, kan man använda tråden som inspiration. Kanske hittar man någonting som man själv kan köpa till någon?

Annons:
leemland
2013-10-27 14:53
#1

Bra ide :)

Jag har faktiskt ännu inte köpt något :P 
Men jag har lite planerat :P Till våra föräldrar ska vi(jag och mina syskon) köpa korgar och sedan fylla dom men allt möjligt, så som öl, kaffe, godis, ost och andra sådana småsaker :) 

Funderar lite på att köpa något inom korttillverkning till systern då hon börjat med de nu. Men till broren har jag inte en aning. 

Till "dom gamla" i släkten brukar det också bli någon sån liten korg med godsaker. Funderar dock på att göra en liten "speciallåda" som jag hittat inne på scrapbooking.ifokus och lägga ner någon liten godsak bara :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
2013-10-27 14:56
#2

Jag har hittils inte köpt några julklappar, men jag har börjat klura på vad jag ska köpa åtminstone. Snart börjar det bli dags att faktiskt köpa något dock, så det är dags att fundera ut vad.

Ja, jag har en del syskonbarn. 🥵

Mamma: Stora handdukar, små julhanddukar, tomte, förvaringsburkar
Storebror:
Storasyster 1: Smetfördelare
Storasyster 2:
Mormor: Dödens dal
Gudmor och gudfar: Göra egen tvål, göra ett album med bilder på hästarna & katterna
Syskonbarn, 6 år:
Syskonbarn, 5 år: Pepparkaksformer
Syskonbarn, 3 år: Traktorleksak
Syskonbarn, 2 år: Bondgårdsdjur
Syskonbarn, 10 mån:

Holyghostorchid
2013-10-27 17:08
#3

Har börjat handla hem en del :) men vi köper inte till alla vuxna i familjen, utan gör vår egna hemliga tomten. De flesta av julklapparna gör jag själv, myyyyyysigt! :) Hemliga tomten: (blev mina morföräldrar) eget te från min örtträdgård och vinbärsbuskat, egen vinbärsmarmelad, kex och egen äppelglögg :) sen ett par virkade handledsvärmare av alpacka ull Sambo: han är retrospels samlare, så ett litet bidrag till hans samling blir det. Systerdottern 5 år: barnen hedenhös i världsrymden (hoppas att hon gillar årets julkalender), en egengjord mössa och pysselredskap Brorsöner (2st) 3 och 5 år : 4 Pettson och Findus böcker, utklädningsdräkter Bästa vännens son 1år: byggklossar Kompisens dotter 1 år: egenvirkad tomteluva Bästa vännen 26 år: ska sy en vetekudde i form av hennes favoritdjur uggla :) sen ska jag köpa hennes favorit te och ändra "ändlapparna" till egna med positiva saker om henne. Sen får hon lite julgodis, Sen har vi paketlek på min sambos sida av familjen, där blir det blandade roliga och händiga julklappar som passar många :)

WinterPrince
2013-10-27 19:53
#4

Jag är snart klar med mina klappar. Mamma: 2 set med lyktor, av glas och av konservburkar Pappa: Pub-spegel med favoritölmärket Bryggmästarens Bror: Startplats i Göteborgsvarvet Svägerska: Tulpantavlor Brorson, snart 3år: Mantel och kungakrona Brorson, 3 mån: Barnvagnsmobil med hans namn Syster: Te-koppar och fint te från te-landet Storbritannien Svåger: Pub-spegel med favoritfotbollslaget Systerson, ca 3 mån: Bäddset Mormor: Kudde i form av uggla Morfar: Pub-spegel med ölmärke Farmor:: Kakor som alltid

DesK
2013-10-27 20:05
#5

Det är hemligt! 😎 Men jag brukar försöka tänka efter vad den personen skulle vilja ha 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Kittypurrpurr]
2013-10-28 00:45
#6

Skriver inte fullt ut då jag vet att min syster kan tjuvkika här :P
Köpt b.l.a

- Väska

- öronhängen

- halsband

- pocketwatch:P

- tischa

- trädgårdstomtar

- kalender/almanacka

- dockhus

- armband

- Halsbandshängare

massa annat som jag inte törs skriva då syrran är här inne ibland o kikar. Vet att jag ska köpa - Leksaksbilar, smink, något klädesplagg, lite mer smycken och så saker som - ljushållare, lyktor :) Ska ju trots allt till ullared den 22:e november ;)

Annons:
AnnaMoonshadow
2013-10-29 13:20
#7

Jag har inte heller börjat ännu men har funderat ut några små grejer i alla fall. Ska sätta mig ner och virka en del av dem i helgen när jag är ledig, det är dags att börja nu för att hinna i tid 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

monstermash
2013-10-29 13:25
#8

HAHAHAHA min mormor ska självklart inte få dödens dal!!! Vad tänkte jag där?! 😂😂🤦‍♂️

Intehärutandär
2013-10-29 20:49
#9

Jag har ingen att handla/göra till mera. Sonen är tonåring och vill bara ha pengar eller presentkort. 

Mormor brukade få lite olika, smaksatt kaffe t ex. Med kanel eller kardemumma. Mamma har noll koll på kläder (vilka snitt och storlekar hon ska ha), så jag har köpt basplagg till henne. Brorsan (27 år) har fått blandat; sängkläder, kläder, filmer m.m. 

De bästa gåvorna jag själv fått är från vänner som gjort sakerna själva.

[MyCassie]
2013-11-02 10:30
#10

Varsin stentavla med text på tänkte jag alla skulle få.

monstermash
2013-11-02 16:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Idag blev det lite julklappar åt barnen.

Syskonbarn, 3 år: Schleich djur
Syskonbarn, 2 år: Schleich djur
Syskonbarn, 6 år: Barbie set

Bättre bilder på djuren hittar ni på min blogg.

❤️

[MyCassie]
2013-11-02 17:08
#12

Ska även köpa mer till vår dotter, badleksaker och en My Little ponny mjukis häst hade jag totalt glömt köpa så det får bli något litet sådant också.

[Iyen]
2013-11-03 09:26
#13

Åh nu ska jag vara tråkig.. Inga julklappar. :)

Annons:
Gunlog
2013-11-03 11:52
#14

Vet bara två saker: teaterbiljetter till sambon och Skylander-sängkläder till sonen…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Afturelding
2013-11-05 10:50
#15

Hit har jag kommit i planerandet/skapandet.

Alla äldre släktingar på både min och min mans sida får ett paket med handgjorda saker, b.la handstöpta ljus (färdiga förra veckan), handgjord tvål och något bakat (makens mormor ska få kringlor).
Min farmor ska även få en mössa, eftersom att hon genomgått en cellgiftsbehandling i år och tappat håret.

Maken ska få ett seriealbum, en supermario-halsduk och kanske något mer, och även min bror ska få en halsduk med något tema.

Förmodligen får även våra föräldrar tvålar om materialet räcker, men det tror jag att det gör. 

Sen tar det stopp, men jag ska lusläsa Adlibris. Funderar även på att ge mina kusinbarn presenter i år när vi har det lite bättre ställt. Vi kusiner ger inte varandra julklappar, men små barn är roliga att göra saker till 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

ilenna90
2013-11-05 23:47
#16

åh vad roligt det låter med er som gör egna julklappar, det gjorde jag också i många år; tvålar, målade på glas och koppar, egna armband osv. Men efter det har jag inte hittat något pyssel att kunna ge bort, jag kan absolut inte sy eller så liksom haha.

jag är inte klar med mina julklappar än men har börjat lite smått till dom flesta.    

Mamma: halsband

Pappa: Kaffe med julsmak

Både till mamma och pappa från mig och syskonen: Almanacka med bilder på oss ;) Stående tradition.

Syster: nageldekorationer, strumpbyxor(ser ut som overkneestrumpor i form av svarta katter, och sen är det liksom hudfärgat resten), och ska beställa jk rowlings 'fantastic beasts..'

Brorsan: skinnhandskar som även funkar på touchmobiler

Kusin: Armband

Mormor: olivtvål och olivhandkräm som jag köpte redan i turkiet i somras :)

Och även hon får en almanacka med mig, syskonen och vår kusin.

Men jag har svårt att veta vad jag ska köpa till min moster och hennes man.. Det ska inte vara något jättedyrt.

[GunillaF]
2013-11-06 12:56
#17

Har köpt kläder till mina 9 barnbarn. Vi vuxna har slutat byta klappar.

Frosstis
2013-11-06 19:58
#18

Har en sak till min bästis, men hon tittar in ibland så vågar inte skriva det. Ska planera något mysigt till henne iaf, mer än vad jag kommit på nu.

Till syrran förra julen blev det en beställd målad tavla på vovven som hon blev jätteglad över, så kan inte göra likadant nu men tänkte att kanske skriva ut en av hennes bilder från new york till en lång tavla hon kan ha i sitt rum?

mamma vill inte ha någonting

pappa..han brukar skicka ett mail på vad han vill ha till ex båt, bil eller hus.

någon film till brorsan. Kanske.

monstermash
2013-12-01 13:22
#19

Nu har jag köpt julklapparna åt mamma!

Två röda grytlappar, två kökshanddukar, en eller två julhanddukar och en tomte.

[Lupse]
2013-12-01 13:33
#20

Jag har inte så många att köpa till men :)

Mamma: Massa olika produkter från The body shop med doften "Pink Grapefruit" 

Pappa: Whiskey (min mamma får köpa eftersom att jag inte är 21 än)

Syster, svåger, osv får inga presenter eftersom att vi ska fira jul tillsammans och bestämt oss för att inte ge klappar till varandra i år. 

Systerson 4 år: Jag och mina föräldrar har köpt tillsammans massa olika dinosauriegrejer.

4 jämnåriga kompisar: Fotset från ÖoB i olika dofter, som innehåller söta strumpor, fotkräm och fotsalt.

3 andra jämnåriga kompisar: ett set med 4 små olika body butter från ÖoB. 

Sedan lite julklappar till mig själv eftersom att jag gillar att köpa till mig själv också 😇

Annons:
[MyCassie]
2013-12-01 18:00
#21

Blev ändrade planer på presenter…

Min Mamma får kroppsvårdsprodukter i form av avslappnande oljor och återfuktande krämer.

Min pappa får parfym, film, två tavlor, knivsätt och lite musik till bilen. 

Svärmor får ljushållare och kroppsvårdsprodukter.

Svärfar för en isbjörnsskrapa till bilden, en waunderbaum (stavas?) sko och strumpor.

Svägerskan får lite flytta hemifrån grejer och kroppsvårdsprodukter.

Vår dotter får detta: 

Inna74
2013-12-05 08:47
#22

Till min tonårsdotter: en massa make-up produkter, plattång och en iPad mini på födelsedagen Till min 12 åring: högtalare med bluetooth, Xbox spel, fotbollsgrejer Till min största tonårsdotter: pengar Syster: gosig filt och en fin temugg som hon vill ha Syster: spa dag Bror: minikyl eller spadag Mamma: ingen aning Bonus pappa: vet ej Pappa: böcker Bonusmamma: böcker Gudbarn:turtles och radiostyrdbil

Make things happen

[Memento Mori]
2013-12-05 10:31
#23

Vi har infört den "tråkiga" traditionen att man antingen köper sina egna presenter eller riktigt specifika önskar, gärna med färg, pris och affär där man kan köpa den. På så sätt får man vad man verkligen vill ha och i vissa fall behöver istället för annat "tjafs" som man inte riktig vet vad man ska göra med. Skämtar

Mickis1994
2013-12-05 19:51
#24

Syster 18 år: Ralph Lauren vantar
Syster + man 30 år: Servettingar som matchar deras finservis samt servetter, allt från Himla
Föräldrar: Ostkniv och bricka i trä till, troligen från Iittala
Ann: Tre tunna anteckningsböcker (ett set) med mönster av Van Gogh, en tjockare anteckningsbok med mönster av William Morris som slås in i presentpapper vars mönster har William Morris gjort.
Sara: LCC (Blondinbellas egna produkter) schampo, balsam och shower gel

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Kristall
2013-12-18 21:43
#25

Min lillasyster (5 år) får två olika fe-kjolar och ett fe-trollspö, en anteckningsbok, tuscher och ett set med låtsas-tatueringar. Om jag hittar ett bra sådant så får hon ett pussel också. 

Min lillebror (17 år) får ett set med parfym & duschtvål och ett par sockor i roliga färger (det senare mest på skoj). 

Min mor får en korg med diverse små vardagslyx-grejer; en body scrub, en hudkräm, hennes favoritgodis, ett kaffepaket, en tidning osv, inslaget i cellofan med en stor röd rosett för att se lite vackrare ut.

Min mormor får ett stort ljus och lite lyxig choklad inslaget i cellofan.

Min sambo får en korthållare med sitt smeknamn ingraverat och ett par fodrade läderhandskar som han har behövt hela vintern. Funderar på att köpa ett par biobiljetter till, så vi kan gå och se en film han velat se ett tag.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Gunlog
2013-12-18 22:17
#26

Alltså, jag har hittat VÄRLDENS grej inne på Ginza!

Jag var inne på Fejjan och där var ett sådant "Föreslaget Inlägg" med ju Ginza som börjat med Retro-grejor… 

Åååååhhh!!! Jag som är SÅ nyfiken kunde inte låta bli att gå in och titta. NATURLIGTVIS skulle jag köpa något!

Nämligen till både sambon och sonen som de kan leka med ihop!

Titta HÄR!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Fizzy
2013-12-19 09:52
#27

Min far får: Stor Flygplans byggsats med färger och penslar och lim, Ett simulator spel om flygplan, Lite brons objekt han samlar på och en bok från en av hans favoritförfattare.
Min farmor får: Whisky, Bok om Whisky drinkar, 8 par färgglada strumpor, En speciell ljuslykta och ett fint doftljus.
Min sambo får: Limited modell för hennes hobby. (Beställde från USA, finns bara 150 kvar i världen) Den var dyr som in i men ska försöka få tag på biobiljetter till den nya Hobbit filmen.
Svärmor: En ny äggaklocka till köket och två änglagrytlappar. (Hon älskar änglar)

Har inte så mycket pengar så det är det jag lyckats skrapa ihop :)

May the Gerbils be with you :3

Annons:
Afturelding
2013-12-19 11:23
#28

Det har blivit några fler klappar än de i mitt förra inlägg nu 🤐

Lillebror ska få strumpor, en parfym, batterier i en handmålad ask och örhängen.

Till mamma blir det även här batterier, en hårinpackning och tvål.

Pappa får en tröja (och delar paketet med tvål med mamma).

Makens föräldrar får varsin förstoring av ett bröllopsfoto på oss, och ett paket med tvål och ljus.

Och min man får ett par jeans, hårgelé och halsduken jag nämde ovan (nästan klar nu!).

Annars är det som i mitt förra inlägg, haha 😂 Jag har så svårt för att hålla mig. Men samtliga julklappar har kostat under 1100 i år tack vare reor kombinerade med rabatter och handgjorda klappar. Och då finns det fler än 25 klappar i skafferiet.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tlover
2013-12-19 16:09
#29

Mamma: hemmagjort schampo, hemmagjord salva och en behållare med plåster, huvudvärkstabletter osv att ha i handväskan.

Systrarna: hemmagjort schampo, hemmagjord salva och ett tvätta ansiktet örtte

Mormor: hemmagjort schampo och hemmagjord salva

Morfar: broddar

Svärmor: hemmagjort schampo och hemmagjord salva.

Svägerskor: hemmagjort schampo och hemmagjord salva

Svåger: hemmagjort schampo och hemmagjord salva.

Svärfar: fin älgkorv (styvfar ska få liknande)

Karln min: pengar till hans läderhantverk och ett hemmagjort spel.

Som ni kanske kan gissa gjordes det mesta samtidigt.

l'm back

julklappen
2013-12-19 18:34
#30

Till mina nära och kära önskar jag istället, att vi alla ska känna gemenskap med varandra, älska varandra, bry oss om varandra och alltid ställa upp för varandra.Vad som än sker i framtiden. Den tanken skänker jag mina nära och kära i julklapp.

[lenniiis]
2013-12-20 11:29
#31

Mamma: julsnökula som sprutar upp snö av sig självt + spelar musik. en hundalmanacka :)

Pappa: slips och ljudbok :D

Syster 1: halsband, trosor och skönhetsprodukter

Syster 2: skönhetsprodukter och något mer…… har glömt omg:P

Bror: the hobbit filmen, en bok om världens alla slag och dess påverkan på världen

pojkvän: parhalsband med manliga och kvinnliga teckena. han ska ha kvinnans och jag mannens, för att visa att vi är varandras. sedan har han också fått ett biokort + hans favoritgodis :))

LinaLj
2013-12-20 11:47
#32

Vi delar inte julklappar mellan oss vuxna i släkten (jag och mamma gör undantag) så det blir inte så mycket julklappar.

Mamma: Hemma stickad basker, böcker, hennes favorit hud creme, stekpanna, kökstimer, örhängen och garn.

Pojkvännen: Hemmastickade vantar, en bok som han har tittat på länge men inte köpt, dvd boxen Father Ted. 

Bästa vännen: En låda med "ta hand om dig" saker som tex ansiktsmasker, godis, tvspel osv. En receptbok med chokladrecept. 

Kusinbarnen: Specialdesignade hemmastickade vantar med deras namn och ett motiv som matchar deras favoritsaker.

ms-mee
2013-12-25 11:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Jag virkade en dödskallesjal till syster. I favoritfärgen, ROSA 😛

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Aleya
2013-12-25 23:10
#34

Köpte lite trisslotter och en ny dator åt min mamma. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Åsa S
2013-12-26 09:10
#35

Sambo: Tröja, rakapparat, kalsonger

Syster: Hudvårdset, kakform i silikon, årskort till skansen

systerson (14mån) 3D pussel i trä, + får väl ta del av mammas årskort på skansen

Föräldrar: Hårddisk till datorn + locktång och kaffeburk

Blivande svärmor: Presentkort på plantagen + medlemskap i pelargonsällskapet.

(handlade inte allt själv vi är flera som går ihop så det kan bli lite mer rejäla presenter men allt till sambon köpte jag enbart själv)

dragonstar
2014-09-13 20:47
#36

Tar och fortsätter denna tråd om det är OK =P

Jag börjar fundera vad jag ska ge bort. 

Sambo:

Svärmor:

Sambons bror:

Mamma:

Syster:

Pappa och hans fru:

Mormor:

Kusin (9år): Något att pyssla med

Morbror och fru:

Mina Katter: Funderar på klösträd eller leksaker

Min systers undulater( ja dom ska ha jul dom med): Fågelgodis ev en leksak.

Sen kan jag inte komma på några fler, fast kommer göra egna julkort och skicka till flera släcktingar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

jossa5
2014-09-18 11:30
#37

Svårt det där med presenter…
Pappa: Hemmagjord Baileys + nån smaskig korv/köttbit
Mamma: Funderar fortfarande. 
Storebror: Strumpor, tråkigt med behövligt
Lillebror 1: Glas som jag ska måla på
Lillebror 2: Glas som jag ska måla på 
Brorsdöttrar (4,5 år): Armband och halsband jag pillat ihop, ska försöka bli klar med varsin tavla till dom med.

Sambo: Listan än lång på vad jag vill ge bort. Men blir en del pysslat och lite köpt, mest dataspelsinspirerade saker.
Svärmor: Funderar på hemmagjort fika, plus nån fin blomma
Svärfar: Supersvår! Men kanske nån smaskig korv/köttbit
Sen har jag tre svägerskor, som givetvis har sambos. Hur gör man då? Ska jag ge bara svägerskorna och inte deras sambos, dom ger inte mig något. Eller ska man ge något gemensamt? Dessa är för övrigt dom som är svårast att ge till. I fjol fick dom presentkort. Skittråkigt, men då kan dom ju iaf köpa vad dom vill ha.

Sen ska givetvis mina djur få julisar med. Blir nog nåt hemmagjort godis eller så. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Afturelding
2014-09-18 11:46
#38

I år så ska jag göra äppelmust och ge bort. Jag ska få massor av äpplen av mina föräldrar i helgen som jag ska pressa och värma upp.  
Till de närmaste har jag ännu inte bestämt, vi har ett par födelsedagar att bocka av först. Men jag ska nog sticka ett par sockor till min mamma av de restgarner som blir nu när jag stickar en tröja till mig själv 😉

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

jossa5
2014-09-25 12:08
#39

Haha, planerna ändrar sig lite nu och då. Har bestämt en sak som alla ska få, nämligen en mugg. Det är många som gillar te, och en mugg kan man dricka mycket i. ;)
Så idag ska jag ut på Ikea och köpa muggar, sen på Panduro och köpa porslinsfärg, sen är det bara hem och måla!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[WickedAlly]
2014-10-05 23:00
#40

Jag som alltid är så tidigt ute har bara köpt en enda julklapp hittills 😮
Men lite tankar kring det hela har jag åtminstone, alltid något:

Vår son, då 8 mån: Myskläder, leksak som låter
Mamma:
Pappa:
Syster+pojkvän: Inte ett smack för de backpackar i Asien, men funderar på att ge dem något när de åker iväg nu i oktober. Något de kan ha användning av där nere. 

Svärmor: Funderar på skinnhandskar 
Svärfar+fru: 
Svåger+flickvän: Sängkläder som jag fyndat på Ellos, 78 kr istället för 598 :)
Svägerska: Knivset lutar det åt

Farmor: Funderar på att knåpa ihop en sjal av något slag
Makens farmor+farfar: Hemmagjort godis
Makens mormor+morfar: Hemmagjort godis, himla praktiskt att ge dem det. Jag köper fina burkar, fyller med godis jag gjort och till hösten får jag tillbaka burkarna fyllda med äppelmos, haha.

monstermash
2014-10-18 17:18
#41

Då var det dags igen!

Mamma: Sex kaffekoppar inhandlade + tjocka strumpor + stor tomte
Storebror: Två Lasse Åberg glas
Storasyster 1: 
Storasyster 2:
Mormor:
Gudföräldrarna:
Syskonbarn, 7 år:
Syskonbarn, 6 år: Star wars lego inhandlat
Syskonbarn, 4 år:
Syskonbarn, 3 år:
Syskonbarn, 1 år:
Brorsson 0 år:

Annons:
yamher
2014-10-18 21:42
#42

hemstickade strumpor. till de flesta. Har plockat ihop egna "korgar" i flera år med hemma lagade produkter som senap, gele, godis med servetter, ljus osv som passar till jul. Efter att varje år få mindre och betydligt ytligare julklappar så stickar jag sockar till dem. Bra funktion och eftersom jag gillar att sticka så två flugor i en smäll…

Alis volat propriis Oskyldig

Gladasvampen
2014-10-18 23:08
#43

Vi köper bara julklappar till min 5 åriga systerson, nu kommer också min nyfödda systerdotter få något också. Lilltjejen kommer få kläder och killen får ett stort legopaket som vi inte valt än, jag och mina föräldrar delar på det. Dock köper jag julklappar till mig själv som jag öppnar den 25:e 😇

WinterPrince
2014-10-19 15:06
#44

Dags att uppdatera med årets lista

Mamma: Målade kökshanddukar 
Pappa: Målad musmatta (med traktor på)
Bror: Troligtvis kryddblandningar (sk rubs) till grillsäsongen
Svägerska: Spa in a jar alt kökshanddukar
Brorson, snart 4 år: Hajbadlakansrock 
Brorson, 1 år 3 mån: Antiglid-sockor
Syster: Spa in a jar 
Svåger: Glasunderlägg i kork
Systerson, ca 1 år 3 mån: Antiglid-sockor
Mormor: Bokvikning, uggla 
Morfar: Glasunderlägg i kork 
Farmor:: Kakor som alltid

monstermash
2014-11-01 20:49
#45

Har ändrat lite när det gäller morsan. 

Mamma: Tjocka strumpor + stor tomte + film
Storebror: Två Lasse Åberg glas
Storasyster 1:  Uggleljus inhandlat
Storasyster 2:
Mormor:
Gudföräldrarna:
Syskonbarn, 7 år:
Syskonbarn, 6 år: Star wars lego inhandlat
Syskonbarn, 4 år:
Syskonbarn, 3 år:
Syskonbarn, 1 år:
Brorsson 0 år:

Kristall
2014-11-03 23:48
#46

Åh, äntligen dags att börja planera årets julklappsinköp!

I år har jag knappt några idéer alls. De jag ska ge julklappar till är min man, lillasyster (6 år), bror (18 år) och mamma, samt en i min mans familj (vi vuxna drar lott).  Funderar på att köpa något smått till min mans syskonbarn också. 

Min lillasyster har jag redan köpt en del presenter till, bl.a. en vinteroverall, eftersom hon fyller år om några veckor. Men till jul har jag tänkt köpa någon Monster High-docka, som hon önskar sig mest. 

Min bror kommer antagligen få en lite finare plånbok, alternativt ett presentkort till en klädaffär. 

Och där tog mina idéer slut. Vill ge en fin gåva till min man, men pga att vi nyligen köpt hus är min budget ganska tajt, så det blir svårt…

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

WinterPrince
2014-11-04 08:57
#47

Nya justeringar igen

Mamma: Målade kökshanddukar 
Pappa: Målad musmatta (med traktor på) KLAR
Bror: Kryddblandning (sk rubs) till grillsäsongen
Svägerska: Spa in a jar (bodybutter, sugarrub) 
Brorson, snart 4 år: Hajbadlakansrock 
Brorson, 1 år 3 mån: Boll
Syster: Spa in a jar (bodybutter, sugarrub)
Svåger: Glasunderlägg i kork KLAR
Systerson, ca 1 år 3 mån: Boll
Mormor: Bokvikning, uggla KLAR
Morfar: Glasunderlägg i kork 
Farmor:: Kakor som alltid

[WickedAlly]
2014-11-04 09:16
#48

Lite uppdatering:

Vår son, då 8 mån: Myskläder, gåvagn
Mamma: Pälskuddar, bilder på sonen
Pappa: 
Syster+pojkvän: Inte ett smack för de backpackar i Asien. 

Svärmor: Bild på sonen i ram
Svärfar+fru: Bild på sonen i ram
Svåger+flickvän: Sängkläder som jag fyndat på Ellos, 78 kr istället för 598 :)
Svägerska: Knivset 

Farmor: Ingen aning, går ihop med mamma och hon skulle fixa. (Tack gode gud)
Makens farmor+farfar: Blombukett med Ferrero Rocher-knoppar
Makens mormor+morfar: Något ät-och drickbart, lite ihopplock.

Annons:
Flöffo
2014-11-05 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Hittills har jag bara köpt en julklapp till min kompis. Det är ett halsband som är inspirerat av hennes favoritfilm, Divergent. Tänkte köpa något mer till det sen, nagellack eller en parfym kanske. Ska kolla om jag hittar något när jag är och handlar sen. Angående julklappar till familjen så har jag skrivit upp lite förslag men ännu inte köpt något. Familjen består av mamma, pappa, lillebror och hund + kompisen och hennes hund och eventuellt 5 stycken släktingar om dom kommer. Ska iväg och handla  i helgen tänkte jag :)

//Flöffo

monstermash
2014-11-14 13:59
#50

Nu börjar jag känna mig stressad över att hinna klart med julklapparna… Har dessutom kommit fram till att alla ungarna ska få en varsin tomte av mig också så i helgen ska jag kolla på tomtar x)

Mamma: Tjocka strumpor + stor tomte + film
Storebror: Två Lasse Åberg glas (ska köpas)
Storasyster 1:  Uggleljus inhandlat
Storasyster 2:
Mormor:
Gudföräldrarna:
Syskonbarn, 7 år:
Syskonbarn, 6 år: Star wars lego inhandlat
Syskonbarn, 4 år: Barbiedocka
Syskonbarn, 3 år: Barbiedocka
Syskonbarn, 1 år:
Brorsson 0 år:

WinterPrince
2014-11-26 13:47
#51

Inne på upploppet nu!

Mamma: Målade kökshanddukar KLAR
Pappa: Målad musmatta (med traktor på) KLAR
Bror: Kryddblandning (sk rubs) till grillsäsongen KLAR
Svägerska: Spa in a jar (bodybutter, sugarrub) Påbörjad
Brorson, snart 4 år: Hajbadlakansrock KLAR
Brorson, 1 år 3 mån: Spargris
Syster: Spa in a jar (bodybutter, sugarrub) Påbörjad
Svåger: Glasunderlägg i kork KLAR
Systerson, ca 1 år 3 mån: Spargris
Mormor: Bokvikning, uggla KLAR
Morfar: Glasunderlägg i kork  KLAR
Farmor: Hembakt bröd KLAR

[WickedAlly]
2014-11-26 14:11
#52

Lite uppdatering igen:
Det kursiva är klart :)

Vår son, då 8 mån: Gåvagn, böcker
Mamma: Pälskuddar, fotokalender med sonen
Pappa: Fotokalender
Syster+pojkvän: Inte ett smack för de backpackar i Asien.

Svärmor: Fotokalender, pläd, ljus
Svärfar+fru: Fotokalender, konsertbiljetter 
Svåger+flickvän: Matchande sängkläder
Svägerska: Knivset 

Farmor: Ingen aning, går ihop med mamma och hon skulle fixa. (Tack gode gud)
Makens farmor+farfar: Blombukett med Ferrero Rocher-knoppar
Makens mormor+morfar: Något ät-och drickbart, lite ihopplock.

Frosstis
2014-11-26 18:34
#53

Har någon en idé om vad jag kan göra/köpa till min bästa kompis som är meningsfullt? =) Till min systers student gjorde jag en bok där jag klistrade in bilder på henne från när hon va liten tills nu o skrev lite texter, mycket uppskattat, men det orkar jag inte göra igen..

Gladasvampen
2014-11-26 20:56
#54

#53 Vad tycker du är meningsfullt ? Du kan köpa en kopp och med proslinsfärg skriva ett internskämt så att kompisen ler varje gång denne ser koppen? Gjorde en sådan kopp till min bästa vän förra året och hon älskar den! Annars kan du kanske gjuta ljus av ljusstumpar, har en guide HÄR. Då kan du måla något på koppen med vanlig akrylfärg eftersom att koppen inte längre kommer att tvättas :)

LinaK
2014-11-28 08:09
#55

Mamma: Kaffemuggar + pyjamas

Pappa: Hockeybiljett

Farfar: Hockeybiljett

Bror + hans sambo: Tänkte göra en korg med lite ätbart i, vi köper inte något direkt till varandra egentligen.

Brorsonen 4 år: Blir nån typ av lego och kläder

Svärmor: Påslakanset och ett presentkort

Svärfar: Presentkort på sportaffär

Svägerskan: Kan inte skriva här då hon är medlem på iFokus.

Svägerskans sambo: Tv-spel och stekpanna

Deras dotter 1 år och 9 månader: Pippihus med figurer, lite kläder, några barnböcker.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Elinim
2014-11-28 11:42
#56

Har idé och pengabrist! Har ingen aning om vad jag ska ge till mina bröder.. Det blir ju inte bättre av att två av dem fyller i mellandagarna också. Har någon tips? De är födda 89, 91 och 97. 

Mamma och pappa: Moccamaster 
Pappa födelsedag (29/12): Chiliplanta
Storebror 1
Storebror 1 födelsedag (28/12):
Storebror 2
Lillebror:
Lillebror födelsedag (29/12)
Sambo: Biljetter till scenshow med Alex o Sigge 
Mormor o morfar: Hemmagjorda ljus
Farmor: Hemmagjorda ljus
Farbror: Hemmagjorda ljus
Svärmor + man: Hemmagjorda ljus
Svärfar: Hemmagjorda ljus

monstermash
2014-11-29 14:53
#57

Mamma: Tjocka strumpor + stor tomte + filt
Storebror: Två Lasse Åberg glas (ska köpas)
Storasyster 1:  Uggleljus inhandlat
Storasyster 2:
Mormor:
Gudföräldrarna:
Syskonbarn, 7 år:
Syskonbarn, 6 år: Star wars lego inhandlat
Syskonbarn, 4 år: Barbiedocka?
Syskonbarn, 3 år: Barbiedocka?
Bonus syskonbarn, 6 år: Står förpackning med olika pärlor inhandlat
Bonus syskonbarn: 7 år: Leksaksgubbe inhandlat
Syskonbarn, 1 år:
Syskonbarn 0 år:
Bästa vän, 20 år:
Bästa vän 2, 20 år:
Pojkvän:

fridarebecka
2014-12-04 09:55
#58

Pojkvän: 2 förp beef jerky + något mer
Mamma: Presentkort på SPA (jag och min syster ska följa men betalar för oss själva)
Pappa: Dammsugare (mamma och pappa är inte tillsammans😉)
Syster 19 år: Kaffebryggare
Styvsyster 12 år: Bakbok och massa cupcakesformar
Styvbröder 10 & 8 år: Fifa 15
Syster och bror 10 & 7 år: Biljetter till delfinal i melodifestivalen
Låtsatsmamma: Temuggar
Pappas ex: Ljuslyktor till väggen
Låtsatspappa: En bok om ölsorter
Moffa: Egenkokad saft
Farmor: Egenkokad saft
Moster: Tofflor
Kusin 9 år: Victoria secret bodysplash(kände dock att jag var tvungen att dubbelkolla ifall detta var okej med hennes föräldrar, det var det).
Kusin 7 år: ?
Kusin 5 år: Läppsyl med prinsessor på.
Svärmor: ?
100kronors till en vän: ?

Ja min familj är lite konstig så det blir en del julklappar 😂 Mycket köper jag och min 19åriga syster tillsammans, annars hade jag aldrig haft råd med detta. Har valt att inte köpa julklappar till mina jämnåriga styvsyskon och de släktingar som har barn som får julklappar, och de kusiner jag har sämre kontakt med får från hela familjen.

Surpan
2014-12-04 11:10
#59

#52 Vad är en blombukett med ferrero rocherknoppar? :O

/Surpan

[WickedAlly]
2014-12-04 11:20
#60

#59 Man trär Ferrero Rocher på blom/grillpinnar och sticker ned i en vanlig bukett. Blir som små guldiga knoppar bland blommorna :)

Surpan
2014-12-04 11:31
#61

#60 Bästa Idén. Tack!

/Surpan

[WickedAlly]
2014-12-04 11:45
#62

#61 Så lite så, blir riktigt tjusigt :)

Annons:
dragonstar
2014-12-05 21:23
#63

Jag har löst nästan alla nu

Kompis- halsband  Klar

Syster- glasburk med lock för sminkpänslar, pysselmaterial Klar

Mamma- ska göra något vet ej vad

Sambo- HJÄLP!

svärmor- göra något

sambos bror- har inte bestämt mig ennu

mormor- något jag gjort

morbrors familj - något jag gjort

kusin- 10 årig tjej blir nog lite pyssel

Pappa- En pärm med hjälptips för att få årdning på husbygget. Och chekar med jag hjälpertill =)

Djuren (katter och fåglar) får passande godis och leksaker =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

mamma92
2014-12-10 05:18
#64

 leksaker till sonen på 2 år 

bio biljett till  min mor 

ja har en del att köpa :) är inte klar en:)

Åsa S
2014-12-10 07:46
#65

Tar det lugnt iå med inköp.

Julklapparna till mamma och pappa fixar syrran men tror det lutar åt kaffebryggare efersom deras är trasig och de lånat en gammal av oss.

Syrran fick en jättedyr födelsedagspresent så iår får hon och sonen ett presentkort på skansen. Hon får ingen separat julklapp

Min systerson 2 år få även en bakbok för barn med tillhörande kakformar + en abakus.

Min man har jag hittills köpt ett par skor till + ett kalejdoskop som han ska få av tomten i julklappsstrumpan.

Svärmor kommer få ett presentkort av något slag.

[WickedAlly]
2014-12-10 09:03
#66

Lite uppdatering igen:
Det kursiva är klart :)

Vår son, då 8 mån: Litet piano, böcker, pulka
Mamma: Pälskuddarfotokalender med sonen
Pappa: Fotokalender
Syster+pojkvän: Inte ett smack för de backpackar i Asien.

Svärmor: Fotokalender, pläd, lykta
Svärfar+fru: Fotokalenderkonsertbiljetter, chokladask
Svåger+flickvän: Matchande sängkläder
Svägerska: Knivset 

Farmor: ?
Makens farmor+farfar: Blombukett med Ferrero Rocher-knoppar
Makens mormor+morfar: Något ät-och drickbart, lite ihop-plock.

ilenna90
2014-12-11 13:49
#67

Började väldigt tidigt med julklappar i år och nu har jag så gott som fixat det sista 8) (väntar på en vara från tradera men börjar tyvärr bli tveksam på om säljaren kommer skicka den överhuvudtaget :( ) 

Mamma: Halsbandsberlock, te, choklad och duschtvålar 
Pappa: popcornmaskin och golfbollar
Mamma och pappa tillsammans från oss syskon: Fotoalmanacka 
Mormor: Golfbollar och choklad 
Syster: Overknee-strumpor, lösögonfransar, porslinsskålar, cozy socks
Brorsa: Biopresentkort, fin-öl, frågekortsspel 
Brorsans flickvän: Nagellack, halsband och ansiktsmask 
Kusin: Läppstift och ansiktsmask 
Moster med sambo: Vin (ska inhandlas)

WinterPrince
2014-12-11 13:54
#68

FÄRDIG! Dessutom är allt inslaget!

Mamma: Målade kökshanddukar KLAR
Pappa: Målad musmatta (med traktor på) KLAR
Bror: Kryddblandning (sk rubs) till grillsäsongen KLAR
Svägerska: Spa in a jar (bodybutter, sugarrub) KLAR
Brorson, snart 4 år: Hajbadlakansrock KLAR
Brorson, 1 år 3 mån: Spargris KLAR
Syster: Spa in a jar (bodybutter, sugarrub) KLAR
Svåger: Glasunderlägg i kork KLAR
Systerson, ca 1 år 3 mån: KLAR
Mormor: Bokvikning, uggla KLAR
Morfar: Glasunderlägg i kork  KLAR
Farmor: Hembakt bröd KLAR

Bara hyresvärdens klapp kvar, men den är "färskvara" så det blir nästa vecka…

tlover
2014-12-11 14:33
#69

#67 måste bara fråga, vilket te?

För oss blir det annars än planerat då vi ska leka nån slags julklappslek i min familj (mamma, styvfar, storasyster, lillasyster och min man) så jag och min man kommer bara med en klapp var på den sidan.

Så det blir

Julklappslekare (mamma, styvfar, storasyster, lillasyster och min man): unisex Spakit

Min man: riskudde el prydnadskudde + en hemmagjord "mönsterbok" (som för tillfället innehåller ett mönster).

Mormor: salva

Morfar: läderremmar för att hålla bort snön från stövlarna

Mina svågrar: antagligen lottar vi vem som ska ge till vem så vi vet inte än

Svärmor: Spakit

Svärfar: terökt kaninlår

Svägerskorna: mini spakit

l'm back

Annons:
ilenna90
2014-12-11 14:34
#70

#69 lakrits/viol :)

tlover
2014-12-11 14:36
#71

#70 Det lät gott trots att jag sällan dricker smaksatta teer, jag tror det funkar för många 🙂

l'm back

Flöffo
2014-12-18 14:48
#72

Nu är jag färdig med alla julklappar tror jag. 🙂

Bästis och hennes hund: parfym, läppbalsam, halsband, hundgodis, ett kort

Mamma: egengjord ask, kökshandduk, julgransleksak 

Pappa: schampo/duschtvål och strumpor

Lillebror: leksak 

Hund: leksak

Okänd klasskompis: en stor Kit Kat (90 g)

//Flöffo

silversvan
2014-12-19 09:09
#73

Jag och sambon har både personer på min sida av familjen och hans sida att handla till. Vi kommer därför ge en liten "goodiebag" med diverse saker vi pysslat ihop. Tex kommer de få en varsin tändsticksask jag pysslat ihop, ljus vi gjort själva, egen tvål, nå bakverk vi bakat osv, sedan får alla i "påsen" även en present som vi tänkt ut just för den personen också.  På så sätt får alla liknande presenter som sedan är gjorda personligen (något jag uppskattar och tycker är fint) :) Ett tips som man har många att köpa/göra till, tex alla mor/far-föräldrar, föräldrar och annan släkt! 🙂

jossa5
2014-12-19 10:09
#74

Äntligen klar! :D

Har bara några saker som ska tillverkas, men det är bäst att göra det så nära julafton som möjligt, så att det håller sig längre för mottagaren. :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

leemland
2014-12-19 17:40
#75

Har mamma kvar men kan verkligen inte komma på något vettigt 🤦‍♂️

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ilenna90
2014-12-19 18:14
#76

#75 hur mycket har du tänkt köpa för ungefär? (:

Annons:
leemland
2014-12-19 20:12
#77

#76 Mellan 200-400 är de tänkt.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Moalinn
2014-12-19 22:15
#78

Alltid ute i sista sekund! 😃

Mamma: Dammsugarpåsar och en klädhängare
Pappa: Glas från ikea
Farmor: Canvastavla på solnedgång fotograferad i Danmark
Mormor: Tavla med hennes två bortgångna hundar
Syster, 26år: Almanacka med bilder på hennes son
Syster, 32år: Godare kaffe och choklad + Bild på hennes son.
Syster, 34 år: Godare kaffe och choklad
Syster, 37 år: ?
Tjejkompis, 19år: ?? Tyckte dock om #54 idé om mugg och internskämt. "Ta't lugnt, du har all värld i tiden". Men jag skriver så fruktansvärt dåligt så kommer nog få hitta på något annat, men vad??
Farbror: Chokladask eller något liknande

Har inte köpt något än, mer än beställt almanacka och canvastavla (några dagar för sent så de får de i efterhand, kommer göra julkort där jag skriver att det är försenat och ge tillsammans med en liten chokladask), ska iväg på söndag och göra klart allt men jag har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa till ena systern och min kompis. Har känt dem i hela mitt liv men är lika svårt varje år!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

ilenna90
2014-12-19 22:43
#79

#77 klurigt. Men om du vill ge nån upplevelse kanske ett presentkort på massage vara något? 8) typ nack&rygg-massage brukar man kunna få för under 400 på en del ställen.

leemland
2014-12-20 10:01
#80

#79 ja de är svårt. Är helt blockerad med julklappar nu, kan verkligen inte hitta något vettigt :S Tyvärr går inte de med massage då hon måste ha en speciell sort pga värk och ledsjukdom och den kostar en hel del. Men tack för förslaget! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Gunlog
2014-12-20 17:39
#81

Här leemland. Här är en bra julklapp till lilla mamma. Lägg till en fin mugg och en påse lös-te, kanske några fina varma strumpor så ha r hon sina myskvällar färdiga…

http://www.bokus.com/bok/9789198100143/gatukatten-bob/?gclid=CKq79pOH1cICFcLTcgodqRcAHQ

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

leemland
2014-12-20 21:05
#82

#81 Tack för förslaget! Får ta mig iväg på måndag eller imorgon och inhandla de sista :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Rebornbabyn
2014-12-21 10:47
#83

Mamma; ett pyssel jag har gjort på slöjden i skolan. Pappa; ett julkort. Kusin 14 år: shower cream från The Body Shop, ansiktsmask. Kusin 7 år: suddgummi. Mormor: en touchpenna till mobilen (hon önskade sig det) Morfar; en julmugg. Kanske jag gör lite julgodis till någon också.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Annons:
Gunlog
2014-12-21 14:34
#84

#82 Jag började läsa den igår och kunde inte sluta läsa den… Jag vaknade i natt av att jag höll i boken och lampan var tänd… =P

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Torpedtass]
2014-12-21 18:26
#85

Pappa: Gardiner, dukar, film på barnen, film från dragträning och tavla på barnen…
Svärföräldrar: ljushållare, tavla på barnen, tavla vår dotter målat, smycken, video på barnen…
Svägerska: hade egentligen inte fått något alls men men lite smycken i alla fall.
Farmor: inget
Mamma: inget
Bröder: inget
Min man: teknikprylar
Barnen: gosedjur, dockor, en tavla, instrument, ett kök mm…

[Crococilla]
2014-12-22 11:29
#86

Mamma ska få en Loom band gris och mus. Min storebror ska få jogginbyxor, solglasögon och kalsingar :D och pappa ska få en tröja med katter på. God jul!

monstermash
2014-12-23 19:27
#87

På det stora hela är jag rätt nöjd, blev lite ändringar men så är livet!

Mamma: Tjocka strumpor + stor tomte + filt
Storebror: Två Lasse Åberg glas
Storasyster 1:  Uggleljus + champagne
Storasyster 2: Osäker på vad det var, mamma inhandlade det då syrran tydligen hade önskat sig det i sista minuten av henne.
Mormor: Trisslotter.
Syskonbarn, 7 år: Är med på mammas present till henne, så minns inte…
Syskonbarn, 6 år: Star wars lego
Syskonbarn, 4 år: Barbiedocka
Syskonbarn, 3 år: Barbiedocka
Bonus syskonbarn, 6 år: Stor förpackning med pärlor
Bonus syskonbarn: 7 år: Leksaksgubbe inhandlat
Bästa vän, 20 år: Badskum_

Bästa vän 2, 21 år: Inhandlas efter jul
Pojkvän: Inhandlas efter jul_

kaninsköld
2014-12-23 23:31
#88

Mamma: hushållsmaskin Pappa:Korg med diverse livsmedel (vildsvinskorv, choklad, marmelad & hjortkorv) Bonuspappa: Ponchofilt Bror: Te och plastgrytlappar

Mvh Kaninsköld

Upp till toppen
Annons: