Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1580 ggr
[MyCassie]
2013-09-30 13:09

Det var de julplanerna det

Tack vare grannen som fick för sig att skruva på elementet utan att ha någon kunskap om vattenledningar så har vi nu vattenskador även nere hos oss vilket innebär att hela ytterväggen i vardagsrummet måste rivas ut då den är totalt dyngsur samtidigt som grannens vägg och golv ovanför oss måste rivas upp. Detta är något grannen får betala ur egen ficka så klart, en dyr läxa när han vägra lyssna på sina grannar att ringa rörmokaren istället då de har jourtid på helger.

Vi har precis fått vårat hem helt renoverat och vardagsrummet är nyligen nyrenoverat, nu måste vi riva upp det igen och renoveringen kan ta månader och har vi otur måste vi flytta till tillfällig bostad IGEN.

Hur finner man julglädjen i detta?

Annons:
Disturbed-Angel
2013-09-30 14:55
#1

Ni får fokusera på det som är viktigt. Nämligen att ni har varandra. 

Det går att fixa en fin jul även i de svåraste av tider.

[MyCassie]
2013-09-30 15:00
#2

#1 Jo absolut men blir det en tillfällig flytt så blir det inte mycket till jul då vi bara kan ta med oss det nödvändigaste.

Vi överväger att kräva permanent flytt för denna bostad har inte orsakat annat än problem i snart 4 års tid.

Rita-S
2013-09-30 15:03
#3

#2 det vore nog inte så dumt tycker jag faktisk. Det lyder ju otroligt tråkigt att ni får flytta på er såhär nära inpå julen.. :(

Men även om man bara får ta med sig det mäst nödvändiga kan ni nog ändå få till en trevlig jul. Mängd juldekoration hemma kan anpassas. Du kan göra egen julpynt, av de mäst otroliga saker hemma. Ta pasta exempelvis, som ser ut som rosetter. Sådana kan man göra guirlanders utav. Spreja med guld eller silvet, metalliska färger eller annat och de blir riktig juliga!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[MyCassie]
2013-09-30 15:12
#4

#3 Tack för tipset. Jag hoppas på en permanent flytt dock så får nästa person ta denna katastrof till bostad istället.

Rita-S
2013-09-30 15:23
#5

vi håller tummar för permanentflytt då så ni släpper "Nödlösningar" känslan :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: