Annons:
Etikettprathörnan
Läst 2749 ggr
SolgläntansDjurbäddar
2013-09-29 23:12

Någon mer som längtar till julen och julmaten? :)

Som rubriken lyder någon mer som längtar till Julen och Julmaten? :) Jag gör det väldigt mkt kan jag säga!

Annons:
Jessicahagstrom94
2013-09-29 23:14
#1

JAG!!!🎁

Disney kl 15(?) på tv som jag aldrig tröttnar på, julmaten & julklapparna.

Men.. allra mest julskinkan❤️

TezzD
2013-09-29 23:30
#2

LÄNGTAR till Julafton och julledigheten, allt mysigt pynt osv. 
Men det räcker med den helgen/veckan för m ig 😎

Älskar julen! Men tycker att det går lite till överdrift i handeln 🤪

Nu tolkas jag nog fel ,men det bjuder jag på 😊🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[MyCassie]
2013-09-29 23:43
#3

Julmaten!! Jag som är så matglad av mig längtar till julbordet. 

Längtar efter att få se kalle anka på tv och längtar till julaftonsmorgon som vi inleder med an slädtur i vinterlandskap hela familjen och varm dryck.

Sen blir det sång, familjefotografering, julspel, kyrkan och dessutom dans. :)

Åh, julen är så mysig.

Jessicahagstrom94
2013-09-29 23:44
#4

Visst ja!

Jag tycker det ska bli jättekul att fota julgran, julgranskulor, julpynt och så vidare. Hobbyfotograf som man är.

Tarotstollan
2013-09-30 03:21
#5

Jag längtar tills jag kan sätta mig ner och njuta av allt pynt och att allt är rent och fint men absolut inte till all städning och tvättning som skall ske innan det blir så!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
2013-09-30 06:43
#6

Nej, inte alls. Julafton är den dag på året som det faktiskt gör ont av att inte ha någon närstående.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Rita-S
2013-09-30 07:04
#7

#6 ånej, vad lädsen jag blir när det är så… det finns en del som tycker om att sitta ensamma på julafton, men om man får ont i själ och hjärta för att man påminns at man inte har nån närstående är det inget kul alls.. Har du funderat på något alternativ? Eller är julafton mäst en sånn grej du inte vill tänka och planera på utan försöker bara komma förbi? 

Nu måste du inte svara bara för att jag frågar alltså, jag är helt okej med om detta är mycket personlig för dig och du inte vill svara :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

VildaVittra
2013-09-30 07:22
#8

#7 Jag har försökt tidigare år att bjuda över folk, men när de avbokar dagen innan så ger man upp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

TerriZue
2013-09-30 08:49
#9

Jag längtar, jag längtar massor! Ser fram emot när man kan sätta upp ljus i hela hemmet, de fina julgardinerna, stjärnorna och ljusstakarna, snön och självklart granen! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

sussie32
2013-09-30 22:40
#10

längtar åxå men i år får det /måste det bli en budjet jul ;)

Det är svårt att ha roligt om man inte mår bra. - Men å andra sidan mår man inte bra om man inte har roligt. Gapskrattar

du bli inte iriterad på mina stavfel för det hjälper ingen :)
absolut inte mig som snurrig dyslektikerLipar

Rita-S
2013-10-01 07:09
#11

#10 Budget-jul kan bjuda på en hel rad utmaningar, men det går ju aatt göra det lite roligt och spännande med att få till jul för lite pengar, en liten utmaning till sig själv så att säga :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lavine
2013-10-01 20:38
#12

Längtar också. Är inte särskilt mycket ledig, men längtar efter matlagningen och stämningen. 

Jobbar i butik, och i dag fick jag slå in säsongens första julklapp åt en kund. <3

WinterPrince
2013-10-02 15:53
#13

Jag fick ett väldigt sug efter julmust förra veckan! Undrar när det kan börja dyka upp i affärena.

Annons:
Rita-S
2013-10-02 16:17
#14

Det har redan börjat komma så smått ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
2013-10-02 16:39
#15

Förr var julen jobbig. Mina föräldrar är skilda och det var mycket skuld och dåligt samvete på alla storhelger. Men sen jag fick barn för snart 15 år sen så har jularna blivit härliga igen och vi firar dom endast med personer vi vill och inte dom vi "borde".

Synd att du bor så långt bort VildaVittra. Ingen ska behöva vara ensam på julafton. Kram till dig.

TezzD
2013-10-02 20:32
#16

JeanetteK, låter som de jular en annan också är uppväxt med. nu känns julen härlig igen tack vare barnen! 😃❤️

Vildavittra. Inga föräldrar eller något? Vet hur det känns, min pappa är död. min mamma bryr sig inte och bor 45 mil bort (lämnat oss 5 ungar i Småland o drog till Sthlm när jag var 13 o minsta var 5)… har min f.d styvfar, men där känner man sig bara påtr'ngande, så nu förlitar jag mig på sambons familj. Tack o lov att dom finns. Usch lider med dig. Då blir julen inge kul alls… ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Kittypurrpurr]
2013-10-03 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Har redan inskaffat tio julklappar redan sen augusti (A)

Och när min mamma kom hem med det här (bild ofc <3 ) så var det fantastiskt. När jag öppnade pepparkaksburken och dofterna bara omfamnade mina sinnen.. helt otroligt. Och när jag kände lukten av julmusten så sa jag till mig själv att det bara är köttbullar julskinka och prinskorv som saknas nu. Tiden går så snabbt. Längtar tills november då sakerna ska upp :D <3

[eroswall]
2013-10-05 11:38
#18

Jag längtar så jag spricker! Satt bokstavligt talat och grät i förrgår medans jag lyssnade på julmusik.. 🤐

Men sammtidigt längar jag väldigt mycket till halloween också.. även fast vi aldrig firar det längre 😢 👻

WinterPrince
2013-10-06 18:37
#19

Letade efter julmust i min butik idag, utan att hitta. :( buhu.

VildaVittra
2013-10-06 18:40
#20

#15 Tack!

#16 Nej, ingen som vill fira med mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Love-
2013-10-08 11:59
#21

Kanske konstigt att skriva detta när man är med på just denna sidan men tyvärr gillar jag inte julen så mycket som förr :( efter det året min farmor låg i sängen i cancer som sedan slutade med död är inget sig lik även om det har gått många år så känns det fruktansvärt utan henne :(

Men lite ljus och glädje kan ändå komma fram under julen så jag är lite kluven i frågan om jag gillar, längtar till julen

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

OlgaMaria
2013-10-08 12:02
#22

#20 Du kanske kan hjälpa till på något ställe där man firar jul med hemlösa eller liknande? Om man inte har så mycket själv att se fram emot kan man ge något till någon annan istället och göra deras jul lite ljusare, så fylls nog ens egen jul också med mening.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: