Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1084 ggr
korseett
9/16/13, 2:41 PM

ny jul i nytt hus med ny man och ny familj

Ja allt hände fort för mig. När skilsmässan var ett faktum tog det enbart nån vecka innan det drogs bort en gardin för mina ögon och en annan man klev in i mitt liv. Det känns bara underbart. 

Nu i oktober blir jag ägare till ett nytt hus. Häften av julpyntet är delat på med exet och min nye har inte värst mycket med sig in i boet annat än att han är far till fyra barn, själv har jag ju inga. Det blir att leta upp ordentligt med pynt, både nytt som gammalt, och även tillverka själv. Jag älskar ju julpynt! Tomtar och glitter i massor 😃

Jag har ju en del julgardiner, bara ett problem- de passar ju inte haha! Jaja vad gör väl det. Har ingen aning om hur julen kommer att bli mer än att vi firar i vårt hus och så får de mina komma ner för nu har vi plats för dem att sova över.

Förra julen var inget rolig alls då jag var nyopererad och kunde inte göra värst mycket men i år ska den bli fantastiskt bra- för det har jag bestämt 😍🤗

Så det är bra att Julen i fokus finns så jag får mycket tips!

Annons:
Gunlog
9/16/13, 6:48 PM
#1

Så härligt du skriver!

Det måste bli en JÄTTEMYSIG jul! ❤️

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
9/16/13, 6:50 PM
#2

jag hoppas min egen jul kan bli hyfsat bra. Jag står mitt i skilsmässa själv och svartmåler självklart julen något helt utrolig mycket just nu förståss. Men det kanske blir bra ändå.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

korseett
9/16/13, 7:52 PM
#3

Rita-om du bestämmer dig att den blir bra så blir den det. Kram till dig

Rita-S
9/16/13, 8:06 PM
#4

#3 jag hör du säger det. Men jag har ingen ny kärlek i mitt liv som förgyller mitt syn på livet tyvärr.. :(

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

korseett
9/16/13, 8:32 PM
#5

Du vet inte vad som händer fram tills dess

Rita-S
9/16/13, 8:38 PM
#6

förvisso. Men jag tror inte jag kan vara snabb att hitta en ny… Jag känner mig inte alls öppen för en ny JUST nu. Det kan ändra sig snabbt, det vet jag, men.. ja.. jag är inte riktig öppen för det JUST nu.. iaf inte förens jag är skillt på riktig.. sen får man se. finns inte riktig nån singel som jag har tänkt "om det inte vore för min make kunde jag blivit riktig djupt intresserat" .. men iaf kan jag fira med familjen utan att oroa mig för gubbens reaktion på 'främande' i huset mer än 5 dagar.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
korseett
9/16/13, 9:19 PM
#7

du det fanns det inte här heller. Jag skulle leva ensam hade jag bestämt- ingen karl, skulle ha en 90-säng till och med för att verkligen markera att jag var ensam- men tji fick jag. En man som jag inte ens tänkt tanken om fastän vi känt varandra länge. Så när det händer ör det bara att glida med. Jag hade tur- jag vet det.

Fira på med familjen och skit i annat. Då blir det en bra jul

Rita-S
9/16/13, 9:21 PM
#8

nej, jag skall inte leva ensam för evigt.. :) Jag vet jag kommer hitta ny karl nån gång, bli kär och allt det där. När jag är redo. Men jag tror inte det blir riktig än.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
9/16/13, 9:57 PM
#9

Vänta du, Rita. Han kanske ringer på dörren en dag. Det hände faktiskt för mig. Iofs varade det inte så länge, men ändå… 😉

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Lavine
9/17/13, 9:01 PM
#10

Spännande med nytt hus och nya jultraditioner (som jag antar kommer lite "på köpet"!), korseett.

Upp till toppen
Annons: