Prathörnan

Julklappar!

2013-08-23 11:56 #0 av: [Kittypurrpurr]

Nu ser man på tv att man ska boka julbord och biljetter till julshower och massa nervpirrande saker som får en att tänka att det faktiskt snart är juletider otroligt nog :) Sj har jag lyssnat på lite låtar från mupparnas julsaga allra redan(A) och något jag gjort är faktiskt att jag har julklappshandlat :) Har stooor familj och tänkte att det kanske inte blir så stressigt innan jul om jag börjar i tid. Har köpt 5 en så länge ;) Mest smycken men också ett hello kitty dockskåp och en "gör din egen kalender" till min mor :) Och funderar nu på om jag ska möblera om för pyntet och julgranens skull :) Längtar tills november då julen plockas upp ur dekorations lådorna här hemma ^^

Har eran "julkänsla" vaknat till liv än eller är den igång året om ^^ ?

Anmäl
2013-08-23 13:13 #1 av: Bruden-Mbuti

min julkänsla har inte vaknat ännu men håller ändå på med julklapparna.

ska göra alla själv i år.

Anmäl
2013-08-23 13:15 #2 av: monstermash

Min julkänsla har inte heller kommit än, men den kommer när julmusiken sätts igång och tomtarna ska upp. ;)

Anmäl
2013-08-24 08:16 #3 av: TerriZue

Ååh! Vad härligt! :) Jag håller också på med lite julklappar här hemma men har inte slagit in någonting än.

Min julkänsla brukar vakna till liv efter min födelsedag (25:e juli) men i år var den tidig och kom i mitten av juni, så jag har absolut julkänslor här hemma. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Anmäl
2013-08-25 18:16 #4 av: Gunlog

Julkänslor kommer när det är mörkt ute. Just nu står blommorna i blom överallt, så... Nej, julkänslan kommer till advent...

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Anmäl
2013-08-27 15:13 #5 av: elin.andersson

Bra att vara förberedd med julklapparna om man ska köpa till många! :)
Ja, jag började få julkänslor redan mitt i sommaren, hade fullt upp med jobb och annat så jag hann inte riktigt fokusera på sommaren alls nästan tyvärr, så jag slog om till höst i mitt lilla inre, hehe :)

För er som inte redan har en julblogg eller är hittat till julbloggar.se än så får ni tipset nu! :) Där är andra julälskande galningar och skriver om julen på sin bloggar och är då även registrerad på julbloggar.se så man kan se varandras inlägg.

http://www.julbloggar.se/

Och här har ni min lilla julblogg:

http://elinsjulmys.blogg.se/

Anmäl
2013-09-16 23:06 #6 av: Jessicahagstrom94

Har ingen julkänsla än men tänkte att jag skulle försöka få igång den lite tidigare än typ en vecka innan jul i år, de andra åren har man handlat julklappar som en dåre sista veckan ungefär.. 

I början av december borde väl duga, än är det väldigt tidigt.. :) 

http://nattstad.se/JHphotos - Foto - & djurblogg!
Medarbetare inne på katter.ifokus & huskatter.ifokusKatt

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.