Annons:
Etikettadvent
Läst 2199 ggr
Rita-S
2013-08-17 20:53

Byte av adventskalender!

Jag och min bästa kompis skall byta adventskalender med varandra i år! vi har blivit överens om ett maxpris (med lite flytande gränser) och skall därmed göra 24 små paket åt varandra som kan öppnas som en adventskalender. 

Jag tyckte ideen var så bra så jag vill dela med er här inne. Sorgen var stor hos mig när min mamma beslutade jag var för gammal för hemgjort adventskalender (har ni HÖRT sånt skitsnack?? 😮) och jag har saknat att ha en liten kalender med överraskningar varända år. Att ta ICa sin gratis kalender med små rim och bilder, eller köpa en chockladkalender kan inte riktig ersätta den känslan med hemgjort kalender. 

Dock skall det inte vara så jättedyrt. Alla 24 klappar får inte kosta mer än några hundringar har vi pratat om. 

Men det finns ju även gratis kalendrar att göra. Om man är duktig med händerna kan man göra en kalender själv för hand, och göra 24 små grejer som man får packa upp en varje dag. 

Eller man kan byta kalender med varandra där man gör 24 små texter, dikter, rim eller annat roligt, så man öppnar och läser. 

Till kommande advent skall jag göra en liten saga i 24 delar till en kompis' son som är snart 3 år gammarl, där han är huvudpersonen exempelvis!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
TerriZue
2013-08-18 18:17
#1

Det låter som en toppenidé att byta adventskalender med en kompis! :D Hmm, kan man bli för gammal för adventskalendrar? :O Då tänker jag sluta åldras på en gång, innan det är för sent! :) 

Jag gillade verkligen idén med en saga i 24 delar, hur mysigt som helst ju! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2013-08-18 18:30
#2

Visst är det :) Och man behöver ju inte skriva fruktansvärt långa delar heller! Men det är ju en sak som behöver litegrann förberedelse alltså är det läge att börja nu :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2013-08-18 18:33
#3

Nej precis. Alldeles lagom med något litet som man kan läsa för barnet precis innan sängdags varje kväll i december. 

Ja, det kräver nog en del förberedelser och en hel del tanke, så det är nog något man bör börja jobba med direkt i januari. Men om pojken var 3 år så blir det ju ganska perfekt till nästa år, då kan han vara med lite mer och förstår nog bättre vad sagan handlar om. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2013-08-22 19:32
#4

De första små presenter är införskaffat. Ena affärn jag var på hade roliga små ljus, "gnome candles" är fyra små tomtar, och sen små ljus i form av svampar. Presis lagom för att alla fyra tomtar passade i en låda och svamparna två och två i några andra :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bruden-Mbuti
2013-08-23 13:24
#5

vilken kul ide.

synd att mina kompisar är så svåra och inte gillar förändringar.

finns det nån som vill byta kalender med mej?

Upp till toppen
Annons: