Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 2588 ggr
Tarotstollan
1/6/13, 6:22 PM

Nedplockningen....

När börjar ni? Hur gör ni, plockar allt i ett rum i taget eller springer från rum till rum?

Själv plockar jag inte ner förrän tidigast den 24 Januari. Då har julen varit en månad precis hos mig, eftersom jag oftast inte börjar pynta innan den 23 December.

Först plockar jag bort det som är i fönstren, adventsstjärnor och ljusstakarna och en del kulor som hänger där. Det gör jag mest för att grannarna inte skall börja "skvallra" Skrattande!
Sen kan det gå några dagar innan jag börjar plocka igen!

Sen är det allt det andra pyntet, bl.a. ca 100-150 tomtar som skall dammas och slås in i silkespapper innan de packas ner i lådor…..tråkigt är bara förnamnet!
Sen skall plastgranen plockas isär, duschas, torka och sen ner i sin kartong.
Dukar och bonader som skall ner i lådor, vissa skall tvättas och det tar ju sin tid innan det blir klart, även julgardinerna skall ju samma väg.

Jag brukar vara en av de sista som plockar ner här på området, men jag är inte alltid sist Flört!
Det blir så tomt och mörkt när allt är nedplockat. Längtar inte alls till nedplockningen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Rita-S
1/6/13, 6:26 PM
#1

Jag har redan tagit bort allt föruten tomten på trappan och belysningen på granen och carporten :) Helgen efter nyårsafton brukar jag ta bort!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

PaaatyPalm
1/6/13, 6:27 PM
#2

Haha, jag plockade väll fram i början utav dec & sen den 25/12 var ALLT nere, då är jag trätt på allt och vill ha tillbaka mitt "gamla" =)

20 årig djurgalen moder* 

 Www.windsoropalm.weebly.com

Tarotstollan
1/6/13, 6:55 PM
#3

Lite OT, men vilken fin Julblogg du har Rita-S! Hur har jag kunnat missa den?!, skall läsa mer på den senare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rita-S
1/6/13, 7:13 PM
#4

#3 tack :D Jag håller just på med "flytt" av bloggen :) jobbar med att få blogg-motoren på plats på servern, och sen designet. Gubben hjälper till med att forsöka hämta in alla inläggen från nuvarande bloggen till den nya så vi inte förlorar nåt :) OT som du säger men ja.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

leemland
1/6/13, 9:59 PM
#5

"Tjugonda knut åker julen ut" :P I alla fall här hemma ;P Sällan innan den dagen faktiskt.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Åsa S
1/7/13, 11:12 AM
#6

Brukar nog ha kvar julen till feb-mars tycker det är så mysigt med allt ljus i mörkret.

Annons:
DesK
1/7/13, 8:21 PM
#7

Idag har vi packat ihop julen, det enda som är kvar är ljusslingan på balkongen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

WinterPrince
1/9/13, 12:21 PM
#8

Jag planerar plocka ner Julgranen på fredag och sen resten under helgen. Har inget emot det iår då jag fick nya fina fönsterlampor i julklapp som jag vill börja använda.

Bruden-Mbuti
3/4/13, 1:36 AM
#9

åkte bort direkt efter nyår.

var borta i två mån.

såå nu ska jag börja ta bort julsakerna 😃

bättre sent än alldrig.

gissa om jag frös på första hundpromenaden.

var som bambi på hal is.

hade efter 37 grader glömt hur kallt det kan vara en vinterdag och hur halt det kan vara.

kände mej som en michelingubbe med alla kläder, hade blivit van vid shorts,linne å sandaler.

Tarotstollan
3/4/13, 7:32 PM
#10

Så skönt det låter, kan förstå att du fryser när du nu kommit hem.

Du är inte ensam med att plocka ner julsaker, jag har hållit på i några veckor nu. Känns som om jag aldrig skall bli klar, att det tagit sådan tid denna gången beror på att jag har haft ont i nacken och ryggen. Jag har helt enkelt tagit det lugnt, kanske för lugnt hihi!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: