Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1355 ggr
whiteangel2
2012-11-09 12:56

Julklappstips sökes

Vad skulle passa att ge till…
Pojke 6 månader
Flicka 2,5 år
Flicka nästan 5 år

Klapparna får ej vara för dyra att skicka med posten och kläder är så tråkigt då barn växer ur dem snabbt.

Marre

Annons:
lkmf
2012-11-09 13:00
#1

Nallar är ju alldtid uppskatat av små barn

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

plutopellis
2012-11-09 13:03
#2

Jag kan säga så här, som småbarnsförälder själv önskar vi bara kläder till vår son. Vi har leksaker i överflöd och ungen är inte ens två så, så länge han inte kan önska själv är vårt standardsvar KLÄDER!! Glad

Så till den minsta hade jag satsat på kläder i alla fall för det är som du säger, de växer ur det fort och inte alltid man som förälder har råd att köpa nytt Flört

Pussel?

whiteangel2
2012-11-09 13:08
#3

# 2

Hade varit roligare att ge något annat än kläder eftersom det ändå bara ges bort så fort han har växt ur dem.

De äldre barnen är oftast väldigt aktiva och gillar inte så mycket att sitta still men annars skulle kanske ett pussel passa bra när föräldrarna vill få lite lugn och ro.

Marre

plutopellis
2012-11-09 13:14
#4

Hmmm, ja du.. Bra fråga. Har själv en systerdotter på 5 och hon har redan ALLT! Köpte tillslut ett gammalt vanligt brädspel för sånna små för orka köpa en dock för över 300 liksom! Det får hon av sina föräldrar Flört det är säkert inte superuppskattat för stunden men sen tror jag det är det för blir ju kvalitetstid på ett helt annat sätt när man sitter ner i lugn och ro och spelar..

Annars, till en sexmånaders ja tuggring? Tänderna kommer ju då.

Nä fy vad svårt!

Hoppas nån annan kommer med något toppenförslag Glad

Rita-S
2012-11-09 15:13
#5

Pojke 6 månader.. kanske en peka-bok? Du vet en sådan som antigen prasslar och låter, eller som har bild på djur och prylar och sådan? Det är väl nu det är läge att öppna sådana böcker i tyg exempelvis och låta dom få känna på ytan på olika tyger, fuskpäls och sådan :)

Annars är det ju som så att kläder alltid uppskattas, men även små leksaker börjar dom väl få interesse för. Jag såg exempelvis en spegel på leksaksaffären. En mjukspegel som satt fast på en takformat tyg-kudde så den kan ligga på golvet. Trevligt för dom att leka med. Sedan har du ju olika prassel-nallar, nallar där du har olika saker som prasslar och låter i varje fot/arm, där näsan kanske spelar en melodi och sådan. Ingen dum ide det heller tror jag.

vid 2,5 års ålder har dom nog börjat intressera sig för lite mer avancerade saker. Böcker är inte fel här heller, eller ritblock som dom kan fylla i, färgkritor eller kanske Duplo-legosaker? Jag älskade lego och duplo!

flicka 5 år kanske faktisk uppskattar att få kläder, jag vet min manns systerdotter älskade kläder vid den åldern och att smycka och snygga till sig i fina kläder var det bästa hon visste. Jag köpte vid det läget även låtsas-smink, och läpp-balsam med en uns med färg i så hon kunne "sminka sig" utan att det blev totalkladd överallt :) Hårsnoddar, hårspännen med bling og glimmer, och fusk-hår med färg med spänne eller snodd på så hon kunde få rosa slingor och sådan köpte jag med.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bruden-Mbuti
2012-11-09 18:15
#6

är du händig kan du göra en pekbok med egna foton på familj, släkt,djur å andra saker som barnet känner igen (till den minsta). enkelt att göra är att sätta bilder på hård papp,kartong och sätta in bilderna i plastfickor. fickornas öppning kan man tejpa igen med snygg tejp eller limma på band. fotoalbum är bra att använda som pekböcker.

till 2,5 åringen kan du sy en härlig sittkudde som hon kan ha när hon tex leker på golvet eller ligger å kollar på film. den kan sen den minsta ärva.välj ett grövre avtagbart tyg som kan tvättas.

5åringen börjar ju snart skolan så pennor,ritblock etc brukar i den åldern uppskattas.

du kan skriva ut bilder med bara konturer å sätta ihop med ett fint band så får hon en målarbok.

Annons:
elinkristina
2012-11-11 11:19
#7

böcker!

lkmf
2012-11-11 11:52
#8

läsa

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

[malda]
2012-11-12 18:22
#9

Jag säger också böcker! Det är blend det finaste man kan få och ge tycker jag. Finns för alla åldrar och smaker och uppmuntrar till mysiga lässtunder tillsammans, samt alla andra fördelar man får med dem, fantasi, ordförståelse och ordförråd osv.

Upp till toppen
Annons: