Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 3071 ggr
dragonstar
11/4/12, 1:38 PM

Billiga julklappar

Ja jag är student och måste ge sker i julklapp men det måste var billigt.

kollar runt på loppisar för att hitta saker till mig själv men även på julklappar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Julle-A
11/4/12, 1:54 PM
#1

Hittade något roligt på internet som heter Cookie in a jar. Sök på google så får du fram lite om vad det är. Kanske kan vara en rolig julklapp till någon? Kostar inte alls mycket och kommer säkert att bli uppskattat Glad

dragonstar
11/4/12, 2:35 PM
#2

Har kollt på det innan =) svåra är att hitta ett passande resept. Vad kan man mer ha i en burk och ge bort?  MVH Emma

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rita-S
11/4/12, 3:00 PM
#3

Det finns väl ingen begränsningar på vad man kan ha i en burk :) Vilken som helst typ godis, antigen köpt eller hemgjort exempelvis. 

Min styvfader kunde endast eta gelatingodis, allt annat reagerade han allergisk på, och vi har nåt som kallas Seigmenn i norge, översatt till sega gubbar. Typ.. hallonhjärtan o så i form av en gubbe. Han älskar dom. Så jag köpte två stora jumbopåser typ 750 gram och hällde dom i en fin kaffeburk. kostade mig typ 50 spenn eller så i godis och 50 spenn i burk och han blev jätteglad.

Du kan baka små pepparkakor, använd miniformer, och en genomskinlig glasburk. När du bakar dina egna pepparkakor kan du alltså göra (eller köpa= extra deg och göra en del som är i pytteform.  

Saffransskorpor kan du även göra,  snöbollar, ischocklad, ock så vidare!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dragonstar
11/4/12, 3:09 PM
#4

Jag har ingen ugn här jag bor nu men jag älskar att baka.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Julle-A
11/4/12, 6:20 PM
#5

#2 du kan ju göra en burk med ingredienser till varm choklad. Till exempel så kan du börja med att fylla på med kakao eller Oboy pulver, om du har kakao bör nästa lagret vara socker. Efter det kanske du kan fylla på burken med chocolate chips, krossade polkagrisar, marshmallows osv :).

Julle-A
11/4/12, 6:27 PM
#6

Ett annat tips är att köpa en fin korg, några godispåsar och lite fin dekoration till att fylla korgen med. I godispåsarna kan du lägga hemmagjorda tryfflar och annat godis(inte haribo eller godiskungen påsar helst). Du kan även blanda eget te om personen du ska ge bort presenten till gillar det. Se bara till att köpa svart te som inte är smaksatt, och blanda teet med rivna chokladflisor, nötter, torkad frukt, sockerflingor, etc, och förara det i en fin påse. Endast fantasin sätter gränser :)

Annons:
[Joanna76]
11/4/12, 7:07 PM
#7

Ts, om du är bra på engelska så googla bara cookie in a jar så får du fram massa recept. Jag hittade ett recept på det i en jultidning jag köpt nyligen

[TheoA]
11/4/12, 7:46 PM
#8

Kanske ett kakfat/godisskål med fot som du gjort själv utav ett gammalt fat/skål och en ljusstake eller ett glas. Som du sen lägger något gott på och sätter såndär plast (celofan?) runtom.

Rita-S
11/4/12, 8:37 PM
#9

En liten må-bra korg är trevligt, man kan köpa en påse saffransgifflar, en burk pepparkakor, en liten flaska vit och röd glögg, lite fina julservetter, och direkt har du en trevlig liten godsmakskorg att ge bort! Som korg kan användas en skolåda eller motsvarande, som du klär med julpapper så den blir julig, sen kan du fylla den med hö eller nåt som smasket ligger på :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mitralis
11/4/12, 11:45 PM
#10

Kolla i reakorgarna i alla butiker som du tittar in i.

Det brukar finnas sådana korgar i nästan varje butik.

Jag köpte en handgjord kapsylöppnare för en billig penning på en Hemslöjdsbutik. Kanske det finns annat som kan passa där också.
Spel till PC och konsoler, CDs och böcker för 30-40 kr på öb, elgiganten och liknande.
Vantar och mössor för 20-30kr i reakorgar på H&M, Kappahl, stadium och liknande.
Smycken från Ur&Penn. De verkar ha 20krs driver hela tiden tycker jag.

De brukar ha 10krs torg i många matbutiker också. Där kan man hitta nästan allt. Men där kan man faktiskt behöva ge bort flera saker samtidigt för många gånger så känns det 10krs torg. Men om funktionen är bra och mottagaren blir glad så funkar det.

Kolla rean på CDON.

Tänk på att tänka på att prylen är värd det ordinarie priset.
Med det menar jag att ett spel som kostar 33 kr ges bort för sig självt då det i realiteten kan vara värt flera hundra. Om du bara ger bort en sak i taget så verkar de dyrare än om du försöker komma upp i värde med extraprisgrejer och ger bort en massa "dutt", om ni fattar vad jag menar Skrattande



[WickedAlly]
11/5/12, 2:22 PM
#11

#10 Sådär brukar jag tänka när jag köper på kampanj också, att de fortfarande är värda den riktiga summan oavsett vad reapriset är. Jag köper många julklappar och födelsedagspresenter på kampanj och rea, fast inte kläder då man sällan får lov att byta. Och elektronik dubbelkollar jag alltid att man får garanti trots nedsatt pris.

Viktora som driver pinkpastry.blogg.se har en del roliga presenttips, bland annat cookies in a jar och en beskrivning på pannkaksfrukost där man lägger alla torra ingredienser i en burk och skickar med beskrivning samt en flaska jordgubbssyrup. Det tycker jag är jättemysigt och om man gör flera likadana så blir det inte alls dyrt.

Lådor kan man snickra ihop av sånna där gratislister man får hos byggvaruhandeln eller använda en skokartong eller liknande :)

dragonstar
11/5/12, 7:34 PM
#12

härliga förslag.. Ska jobba vidare på detta =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: